Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MinecraftZ:

Jag kom på att SS har ju släppt en ny mus! Sensei! En pimpad Xai är vad den är!

Kör med den hemma, och det är en riktigt trevlig mus. Att ha olika profiler för olika spel direkt i musen och steglös inställningar för DPI hög+låg för respektive profil underlättar.

Har tex en profil för LoL med samma DPI på både hög och låg för där finns det inte någon anledning att switcha och bindat några knappar för vissa spelfunktioner. En annan profil för BF3 med ganska hög (för mig) DPI för springa/flyga/skjuta från höften och en väldigt låg DPI när man ligger med sniper scope.

Men bästa med den för en låg DPI spelare är nog att man kan ställa in liftof distance att matcha just din musmatta så inte pekaren rör sig en pixel när du lyfter och sätter ner musen

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Som tidigare nämnts så finns ju Sensei, som har samma form som Xai, men är bättre. Jag har en själv och det är den bästa mus jag någonsin spelat med. Kostar ca 650 som billigast men det är den lätt värd.

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem min am provade en snabbis igår men faaasen den kändes ganska liten.. ska testa vidare när jag är hemma igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

edit;

Oops, redan svarat i denna tråden. /ignore this post

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Vill varna er alla för Zowie am.. Musknapparna fastnar i varandra då båda trycks ner samtidigt! Som ni förstår är inte det något man kan leva med i dagsläget om man spelar tex cod & bf3. Riktigt pinsammt kasst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

Vill varna er alla för Zowie am.. Musknapparna fastnar i varandra då båda trycks ner samtidigt! Som ni förstår är inte det något man kan leva med i dagsläget om man spelar tex cod & bf3. Riktigt pinsammt kasst!

Går detta att lösa? tänker på om man tar en kniv och filar till kanterna lite?

Köpte en deathadder respawn häromdagen och blir galen på det höga "liftoff distance", fungerar helt enkelt inte för mig och behöver något annat.

Edit: ska testa med lite blurrig tape under deathaddern, verkar lösa problemet jag har.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Optiska möss som jag rekomenderar: Steelseries Ikari, mx518,Kinzu(mindre version utav lasermusen XAI)
Lasermöss jag rekomenderar: steelseries ikari laser,xai,Qpad k5 och Miomix Naos 5000.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Har en Steelseries Kinzu som man kan använda från 400 DPI. Själv kör jag 800 DPI och nästan lägsta in-game. Brukar typ ha 1.2 i sens i CS osv. Tycker den har väldigt bra optik, känns som den går exakt dit man vill den ska.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=831 om du är nöjd med den varför byta till en annan tillverkare?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Går detta att lösa? tänker på om man tar en kniv och filar till kanterna lite?

Köpte en deathadder respawn häromdagen och blir galen på det höga "liftoff distance", fungerar helt enkelt inte för mig och behöver något annat.

Edit: ska testa med lite blurrig tape under deathaddern, verkar lösa problemet jag har.

Det kan funka skulle jag tro.. Men jag tar dom pengarna tillgodo nu istället då jag inte gillade formen nått vidare heller krampar i min hand när jag kramar om den. Annars känns optiken kanon särkilt mot DA som du nämnde som jag sitter med just nu och försöker vänja mig vid men det går segt tycker jag. Och VÄLDIGT dåligt lift off!(har 1800dpi modellen) Tror dock man kan leva med prediction nu faktiskt stör inte ihjäl mig än iaf. Men jag fick rycket häromdagen så snart ligger det en ny svart 3.0, en MX518 och en zowie ec1 i lådan här hehe.. Gewd jewl på mig.

Btw om någon vill byta nått skoj mot en zowie am är de bara att skrika till Annars får jag ta pengarna och köpa en extra blå ec1 om den nu skulle falla mig in i smaken! Ingen som vet hur Sensei funkar? Låg sens på tygmattor typ. Fnatic edition e ju ganska pimp

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

Det kan funka skulle jag tro.. Men jag tar dom pengarna tillgodo nu istället då jag inte gillade formen nått vidare heller krampar i min hand när jag kramar om den. Annars känns optiken kanon särkilt mot DA som du nämnde som jag sitter med just nu och försöker vänja mig vid men det går segt tycker jag. Och VÄLDIGT dåligt lift off!(har 1800dpi modellen) Tror dock man kan leva med prediction nu faktiskt stör inte ihjäl mig än iaf. Men jag fick rycket häromdagen så snart ligger det en ny svart 3.0, en MX518 och en zowie ec1 i lådan här hehe.. Gewd jewl på mig.

Btw om någon vill byta nått skoj mot en zowie am är de bara att skrika till Annars får jag ta pengarna och köpa en extra blå ec1 om den nu skulle falla mig in i smaken! Ingen som vet hur Sensei funkar? Låg sens på tygmattor typ. Fnatic edition e ju ganska pimp

Mvh

Om du har den gamla DA 1800dpi versionen så ska du kunna uppdatera FW så du slipper prediction.

Med Tejpen så funkar den bra faktist (liftoff distance på ca 2mm, dvs helt ok mot tidigare 8-10mm), dock så är den större än min gamla intellimouse 1.1a, så det blir ett litet annorlunda grepp och upplever att jag är bra mycket slöare nu. Tar nog ett tag att köra in sig.

Verkar som det är den enda musen som inte har någon form av acceleration eller prediction som har hyffsat hög dpi (1000+).

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....