Bästa nyhets artikeln - Bf3 rått mord

Permalänk
Medlem

Bästa nyhets artikeln - Bf3 rått mord

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk

Jag förväntade mig nästan att någon skulle klaga över något men seriöst djurplågeri bara för att man dödat en råtta det är ju bara löjligt...
Isåfall borde det väl ha sagts någon om GTA IV där man skjuter poliser och spränger biler etc vilket är väl värre än djurplågeri?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Tänk alla oskyldiga critters i Wow som fått sätt livet till pga blodtörstiga spelare....

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

”Att döda virtuella djur kan ha en förråande effekt på den unga manliga målgruppen.

Bara små killar som kommer vilja döda alla djur nu på gatan.

Visa signatur

||Custom Case||Intel i7 10700KF @ 5,0GHz ||32 gb Corsair || Palit 3090 24GB

Permalänk
Medlem

Och Skyrim då? Där kan du ju springa runt hur länge du vill och slakta djur....

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem

Färska studier visar att läsa Aftonbladet är upp till 83 gånger mer skadligt än att spela spel. Så det så.

Permalänk

Suget efter att dra en stor råtta i svansen växte verkligen för mig efter att avverkat Bf3. Men när jag väl hittat en så hade jag glömt ak-47 an och handskarna.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av Polinth:

Färska studier visar att läsa Aftonbladet är upp till 83 gånger mer skadligt än att spela spel. Så det så.

Så sant! Jäkla skit tidning som bara är ute efter att sälja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om att döda råttor i spelet uppmuntrar till att plåga råttor i verkliga livet skulle jag vara mer orolig över momentet där man dödar människor.

Först trodde jag att det var råttmord som åsyftades i trådnamnet men rått mord är väl inte nödvändigtvis fel. Specielt om mordet på råttan är förråande.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Vilket skämt, vilka skojare de där på PETA är. Men mer publicitet åt BF3, då alla normalfuntade människor inte kan ta en sån här nyhet på allvar.

Permalänk
Medlem

Nu kommer vi få fler kattmördare och liknande

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Proffsmobbare

Dags att tyskarna får en djurcensurerad specialversion av BF3 då. Det verkar ju onekligen vara så man gör för att undvika saker 'over there'.

Förövrigt bör du rätta till rubriken, skapligt förvirrade för personer som använder sig av korrekt (nåja) svenska. Eller är det en ordlek?

Permalänk
Medlem

Det är ju bara gratis marknadsföring för Peta.
Ge sig på ett populärt spel så kommer dom med i tidningen istället för att betala för reklam.
Råttor är ju ett skadedjur i många fall så det är ju ingen större förlust om nån ger sig ner i kloaken och har ihjäl ett par stycken.
Och om nån bara måste ut och ha ihjäl nåt så tycker jag att det är bra om den personen håller sig till råttor och inget annat.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk
Moderator
Moderator

Aftonbladet upphör aldrig att förvåna, det är en ständig källa till höjda ögonbryn onekligen. Att man har ingående animationer och blir belönad för att man går in i närkamp med kniv är tydligen inte lika allvarligt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag trodde det var ett rått mord, inte ett råttmord Imagine my disappointment.

Roligt ändå att peta fuckar ur över att man kan döda ett sketet skadedjur men hoppar över faktumet att spelet går ut på att panga människor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lan:

Aftonbladet upphör aldrig att förvåna, det är en ständig källa till höjda ögonbryn onekligen. Att man har ingående animationer och blir belönad för att man går in i närkamp med kniv är tydligen inte lika allvarligt.

Det är tyska petas pressmeddelande och peta är väl hyfsat stora så denna gång är aftonbladet oskyldig

http://www.peta.de/web/ego-shooter.5065.html

Rätt fantastiskt att man dödar hundratals "människor" och det är ok, men att en råtta dör, nee då har vi gått förlångt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Skön artikel att läsa på morgonen.

När jag kom dit i spelet och råttan stoppade mig från att krypa vidare "jäva råtta, flytta på dig!" sen när den börja bita på händerna "amen, stick nu för fasiken" när spelar karaktären väl gjorde den förgrymmande handlingen "hahahaha, gud va onödigt!"

Dock reagerade jag starkare (av någon anledning) på artiklen under om MW3 där de spränger en flicka och hennes mamma... där var det bara "gud va onödigt" upprepandet av "ha" före uteslöts...

Permalänk
Medlem

-"Det är ännu oklart hur Peta ställer sig till övriga former av våld i spelet. Bland annat kan man skjuta virtuella människor i huvudet."

Nuff said

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Dags att tyskarna får en djurcensurerad specialversion av BF3 då. Det verkar ju onekligen vara så man gör för att undvika saker 'over there'.

Förövrigt bör du rätta till rubriken, skapligt förvirrade för personer som använder sig av korrekt (nåja) svenska. Eller är det en ordlek?

rubriken är lika seriös som artikeln i tidningen så ta de hur du vill

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk
Medlem

Ja men snälla...

Var det inte något nytt de prövade i Malmös (?) kloaker med råttfällor som spetsar råttor? Är inte det i stort sett samma sak, fast "IRL"...?

Och ja som nämnt Skyrim... Det är ju fullt av "art-ism" mot drakar!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Jubileumsmästare

Jo, det stämmer. Jag har dödat flera råttor sedan jag började spela BF3, ångrar djupt att jag började spela det. Stackars råttor, men jag kan inte rå för det, behovet av att spetsa en råtta med kniven var outhärdlig, jag mår psykiskt dåligt nu. När jag spelade Skyrim inatt dödade jag även en varg, räv, hare och en människa, tänk om jag börjar göra det i verkligheten också!?
Nej jag får allt ta och sluta spel som innehåller våld, de är inte bra för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

-"Det är ännu oklart hur Peta ställer sig till övriga former av våld i spelet. Bland annat kan man skjuta virtuella människor i huvudet."

Nuff said

Bästa meningen i artikeln... Skrattade högt!

Permalänk
Sötast

<3 the world

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathus:

Och Skyrim då? Där kan du ju springa runt hur länge du vill och slakta djur....

Blir väl sametinget i lappland som börjar klaga på hur unga manliga spelare blir tjuvjägare av att spela skyrim.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Men Peta jag tycker verkligen ni ska fokusera på att stoppa dödandet av djur i spel. Skit i de riktiga djuren som far illa. Viktigare att råttorna får leva i BF3....

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av karel021:

Det är bedrövande att se hur lågt våra nyhetsmedier är beredda att sänka sig för att sälja upplagor
Det är f*n på gränsen till prostitution och föräderi mot samhället.
Ärligt, vem bryr sig?
Ren sensationsjornalistik.
Är dagen journalister så inkompetenta att de inte kan hitta riktigt nyhetsstoff?
Jag ser bevis att så är fallet dagligen, oftatst är det; väldigt sensationsinriktat, bygger på egna slutsater, saknar av referenser ifrån flera källor, kryllar meningsbyggnadsfel och rent av stavfel!

Varför är det ingen som tar fram artiklar om hur nyhetsmedia sakta men säkert har degenererat till tabloider, eller det faktum att det är föräldrarnas ansvar att styra vad deras barn skall spela, eller varför nöjesindustrin har utvecklas som den gjort de senaste 30 åren?
Eller en sådan simpel sak som att det faktiskt finns en skillnad på verklighet och saga?
Just det ja: det säljer inte.

Dags att göra en insats: att sluta köpa sk*ten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentix:

Men Peta jag tycker verkligen ni ska fokusera på att stoppa dödandet av djur i spel. Skit i de riktiga djuren som far illa. Viktigare att råttorna får leva i BF3....

Exakt:
Släpp ut de stackars minkarna!
Så de får svälta ihjäl i skogarna, efter det att de dödat alla smådjur.

Permalänk
Medlem

Jag trodde att jag skulle få se en tråd som handlade om ett rått mord i BF. Men det får väl duga med råttmord då.

Nej, jag är inte petig med särskrivningar. Men när meningen får en helt annan innebörd gör det faktsikt skillnad. Hackad kyckling lever har en annan innebörd än hackad kycklinglever.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Morgonhumor

Permalänk
Medlem

Råttan attackerar ju spelaren först..dessutom dör man om man inte spetsar råttan - självförsvar.