Sony Ericsson X10i, Stendöd, dom vägrar laga den på garanti... HJÄLP!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003

Sony Ericsson X10i, Stendöd, dom vägrar laga den på garanti... HJÄLP!!!

Nu sitter jag här och vill ha så mycket fakta som möjligt, har 1st Sony Ericsson X10i som helt plötsligt tvärdog, vägrade laddas, vägrade startas, har testat med andra laddare, och även ett fullladdat batteri från en likadan telefon och den är sten död ÄNDÅN, lämnar in den på garantin och då får jag svar att den täcks ej av garantin för där är en liten plast bit som är borta ifrån laddkontakten och då måste den bytas till en kostnad utav 995kr, och jag påpekar då att det är inte laddkontakten den är inne för lagning, utan för att telefonen är sten död, deras förklaring återigen är att det är för laddkontakten är sönder den ej tar emot laddning, och då förklarar jag återigen att det är skit samma för det är testat med annat batteri och telefonen är ändån sten död, men enligt dom gäller inte garantin på telefonen för det är självförvållat att kontakten gott sönder, så har ni en telefon ni använder dagligen och ni få skador på dom så gäller inte garantin..... så himla löjligt, frågan är vad har jag för rättigheter i detta ärendet egentligen? dom vägrar laga på garanti och jag vägrar betala 995kr för fixa en laddkontakt för att sen kommer ändån inte telefonen att funka, dessutom har den laddkontakten varigt sönder i några månaders tid men ändån funkat ladda perfekt.

ibland är det så tråkigt när man blir överkörd ;(..... tydligen för att garantin ska funka så ska telefonen vara i nyskick?.... jag kan ju förstå att garantin inte funkar om den varigt överkörd eller tappad i badet osv.. men den är hel annars förutom då liten plast bit på ladduttaget.

snälla hjälp mig, för nu kommer jag ingen vart med dom då dom vägrar.

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Okt 2002

Plastpluppen över ladduttaget sitter ju där av en anledning, har du pillat bort den / eller haft otur och telefonen inte går att laddas så är det nog kört tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av compaqoffer:

Plastpluppen över ladduttaget sitter ju där av en anledning, har du pillat bort den / eller haft otur och telefonen inte går att laddas så är det nog kört tyvärr.

Men är du service tekniker? du säger samma som dom, det är därför den inte går laddas, DEN GÅR ladda har den gjort fast den varigt sönder, och jag har TESTAT med ett fullladat batteri från en likadan telefon och telefonen är ÄNDÅN helt stendöd.... kan sätta vilket batteri som helst i min fungerande X10 och funkar hur bra som helst, men som sagt den som är på service är stendöd.... har alltså inget med ladduttaget att göra överhuvudtaget.....

ta en X10 den får laddas 2 gånger om dagen minst om inte mera när man gör mera på den, det blir många laddningar per halvår, och telefonen är snart 1 år gammal, det slits det nöts och det går av på telefoner som används, för det ska inte garantin sluta funka den är ju inte misshandlad.

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Okt 2002

Men om du tänker ur teknikers synvinkel här, du säger att den inte är misshandlad, men bitar som satt på telefonen när den var ny saknas. Det hade vart mycket enklare för dig att hävda att det var usprungsfel om luren är hel.

Sen är det ingen idé att brusa upp för en sån här skitsak, det är lättare att få hjälp med ett leende.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av S2Andy:

Men är du service tekniker? du säger samma som dom, det är därför den inte går laddas, DEN GÅR ladda har den gjort fast den varigt sönder, och jag har TESTAT med ett fullladat batteri från en likadan telefon och telefonen är ÄNDÅN helt stendöd.... kan sätta vilket batteri som helst i min fungerande X10 och funkar hur bra som helst, men som sagt den som är på service är stendöd.... har alltså inget med ladduttaget att göra överhuvudtaget.....

ta en X10 den får laddas 2 gånger om dagen minst om inte mera när man gör mera på den, det blir många laddningar per halvår, och telefonen är snart 1 år gammal, det slits det nöts och det går av på telefoner som används, för det ska inte garantin sluta funka den är ju inte misshandlad.

Butiker letar alltid efter anledningar för att inte dem själva ska stå för kostnaderna. Mitt tips är att aldrig pilla på telefonen för då kan garantin inte gälla längre.

Ett tips är att du kollar igenom vad du skrivit först, var lite svårt att förstå vad du menar i texten.

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av compaqoffer:

Men om du tänker ur teknikers synvinkel här, du säger att den inte är misshandlad, men bitar som satt på telefonen när den var ny saknas. Det hade vart mycket enklare för dig att hävda att det var usprungsfel om luren är hel.

Sen är det ingen idé att brusa upp för en sån här skitsak, det är lättare att få hjälp med ett leende.

Har inte brusat upp. Men lite upprörd är man bär dom kör över en. Det ända dom gjort är ju att se denna plastbiten gott av och sedan vara dragit en slutsats. Hade dom testat med annat batteri hade din sett att telefonen är stendöd och då kunnat dra slutsatsen det ej har med denna lilla plastbiten att göra. Och vägra garanti för en sådan liten plastbiten är borta tycker jag är löjligt den går av på dom flesta telefoner som används mycket. Retliga är att jag vet telefonen funkat fint utan denna plast biten och att många x10 har stendött och nu så får man slänga telefonen fast man går betalar på den ännu. Ska kolla med min hemförsäkring vad din säger eftersom där inte är någon extra försäkring på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av hannesboey:

Butiker letar alltid efter anledningar för att inte dem själva ska stå för kostnaderna. Mitt tips är att aldrig pilla på telefonen för då kan garantin inte gälla längre.

Ett tips är att du kollar igenom vad du skrivit först, var lite svårt att förstå vad du menar i texten.

Blir lite svårt tyvärr då jag har en form av dyslexi och svårt uttrycka mig och få till rätt ord och punkter osv. Ber omursäkt för detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Ta inte en diskussion med verkstaden, du har ett avtal med det företag du köpt telefonen av, inte med verkstaden. Diskussionen skall föras med detta företag, det är där flexibiliteten finns och de som får ta konsekvenserna av felaktig hantering.
Var övertydlig med all information, se till att de vet om att du provat med ett annat, väl laddat batteri och att telefonen även då är stendöd. Be dem förklara på vilket sätt den skadade plastbiten påverkar att telefonen inte går att starta med ett annat batteri.
Detta är det allra viktigaste, skadan på telefonen måste kunna kopplas till felet på den, kan de inte det sitter du med alla kort på handen i en tvist.
Vägrar de fortfarande åtgärda det faktiska felet och du är övertygad om att skadan och felet ej har någon koppling har du några valmöjligheter.
1) Kontakta sony/ericsson, förklara upplägget och vad återförsäljaren sagt till dig. Har du rätt brukar det lösa sig redan där genom att s/e tar över ärendet eller nyper återförsäljaren lite i näsan. Parallellt med detta upprättar du en anmälan till ARN.
2) Betala för att få telefonen returnerad oreparerad. Sedan tar du telefonen till en auktoriserad verkstad på eget bevåg och ber dem felsöka. Du får då även betala för denna felsökning. Kommer de fram till att skadan och felet ej har någon koppling tar du deras underlag till återförsäljaren, ger dem svart på vitt att du har rätt och kräver att de ersätter dig för samtliga omkostnader du haft. Gör de ej detta gör du en anmälan till ARN.

Så länge du har rätt om skadan och felet så kommer du inte förlora, men det kan krävas en del fight och tid.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Apr 2011

Fast nu är det ju tyvärr så att inte garantin inte gäller brister från användaren vilket det framgår tydligt att du har brustit i användningen av denna enhet, sitter det en "plastplupp" över laddningsdelen så ska den sitta där och INTE avläggnas.

Om du köper en bil och öppnar och motorhuven och sen skruvar du bort en plastdetalj/mutter och sen går tillbaka med den och hävdar att den inte fungerar säger ju sig själv att det inte är tillverkarens fel/brister vid tillverkningen utan ett helt och hållet användar fel.

Jag tycker service stället har agerat helt rätt, eftersom du som användare har exprimenterat med ursprungs tillverkningen och avläggnsat viktiga (?!) detaljer så kan dem direkt hänvisa till det om det ändå föreligger något annat fel.

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Stoffe_89:

Fast nu är det ju tyvärr så att inte garantin inte gäller brister från användaren vilket det framgår tydligt att du har brustit i användningen av denna enhet, sitter det en "plastplupp" över laddningsdelen så ska den sitta där och INTE avläggnas.

Om du köper en bil och öppnar och motorhuven och sen skruvar du bort en plastdetalj/mutter och sen går tillbaka med den och hävdar att den inte fungerar säger ju sig själv att det inte är tillverkarens fel/brister vid tillverkningen utan ett helt och hållet användar fel.

Jag tycker service stället har agerat helt rätt, eftersom du som användare har exprimenterat med ursprungs tillverkningen och avläggnsat viktiga (?!) detaljer så kan dem direkt hänvisa till det om det ändå föreligger något annat fel.

Du kan ju inte på allvar mena allvar?....

Om jag köper en bil och jag tar av en täckkåpa från en hjulmutter, den sitter där för den ser fin ut samt skydda från att skit kommer in och muttern börjar rosta, går sedan motorn sönder den total havererar ska då versktaden säga att garantin INTE gäller för att jag själv mixtrat med hjulmutterns kåpa??...

Att plast pluppen inte finns kvar på telefonen är för det är dålig kvalitet, och även om jag brytigt av den medvetet så har den inte och kommer aldrig att ha med att göra att telefonen är stendöd.

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av twit:

Ta inte en diskussion med verkstaden, du har ett avtal med det företag du köpt telefonen av, inte med verkstaden. Diskussionen skall föras med detta företag, det är där flexibiliteten finns och de som får ta konsekvenserna av felaktig hantering.
Var övertydlig med all information, se till att de vet om att du provat med ett annat, väl laddat batteri och att telefonen även då är stendöd. Be dem förklara på vilket sätt den skadade plastbiten påverkar att telefonen inte går att starta med ett annat batteri.
Detta är det allra viktigaste, skadan på telefonen måste kunna kopplas till felet på den, kan de inte det sitter du med alla kort på handen i en tvist.
Vägrar de fortfarande åtgärda det faktiska felet och du är övertygad om att skadan och felet ej har någon koppling har du några valmöjligheter.
1) Kontakta sony/ericsson, förklara upplägget och vad återförsäljaren sagt till dig. Har du rätt brukar det lösa sig redan där genom att s/e tar över ärendet eller nyper återförsäljaren lite i näsan. Parallellt med detta upprättar du en anmälan till ARN.
2) Betala för att få telefonen returnerad oreparerad. Sedan tar du telefonen till en auktoriserad verkstad på eget bevåg och ber dem felsöka. Du får då även betala för denna felsökning. Kommer de fram till att skadan och felet ej har någon koppling tar du deras underlag till återförsäljaren, ger dem svart på vitt att du har rätt och kräver att de ersätter dig för samtliga omkostnader du haft. Gör de ej detta gör du en anmälan till ARN.

Så länge du har rätt om skadan och felet så kommer du inte förlora, men det kan krävas en del fight och tid.

Tack för ditt svar, skönt att någon förstod vad jag menade ;).

Har begärt telefonen tillbaka och så får jag se om jag hittar någon som kan göra ett utlåtande om varför den är stendöd.

/Andy

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Stoffe_89:

Fast nu är det ju tyvärr så att inte garantin inte gäller brister från användaren

Köper du en TV, tar hem denna och drar en slägga igenom den kan du självfallet inte åberopa varken garanti eller reklamation. Köper du en TV, tar hem dem och den blixtrar och fräser istället för att visa korkade dokusåpor kommer den lilla repa du gjort i nedre vänstra hörnet av plastramen inte påverka dina möjligheter till garanti och reklamation.
En skada måste ha koppling till felet för att vara relevant.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av twit:

Köper du en TV, tar hem denna och drar en slägga igenom den kan du självfallet inte åberopa varken garanti eller reklamation. Köper du en TV, tar hem dem och den blixtrar och fräser istället för att visa korkade dokusåpor kommer den lilla repa du gjort i nedre vänstra hörnet av plastramen inte påverka dina möjligheter till garanti och reklamation.
En skada måste ha koppling till felet för att vara relevant.

Önskar det fanns en GILLA KNAPP här... bra skrivet

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Falköping
Registrerad
Jun 2008

Håller med dig till fullo. Tycker du ska be att få prata med någon högre/annan inom företaget för att få hjälp med problemet. Om inte annat prata med konsumentombudsmannen eller vad de heter.

Corsair Obsidian 900D, Intel Core i7 6800k@4.2ghz/1.290v, Asus Rampage V Edition 10, Asus Strix GTX 1080, Corsair Vengeance LPX 3000mhz 4x4gb, Corsair RM650i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av S2Andy:

Du kan ju inte på allvar mena allvar?....

Om jag köper en bil och jag tar av en täckkåpa från en hjulmutter, den sitter där för den ser fin ut samt skydda från att skit kommer in och muttern börjar rosta, går sedan motorn sönder den total havererar ska då versktaden säga att garantin INTE gäller för att jag själv mixtrat med hjulmutterns kåpa??...

Att plast pluppen inte finns kvar på telefonen är för det är dålig kvalitet, och även om jag brytigt av den medvetet så har den inte och kommer aldrig att ha med att göra att telefonen är stendöd.

Nej, jag menar givetvis INTE allvar. Fan, tar tillbaka allt jag skrev...

Med din attityd så förstår jag ingen vill hjälpa dig, hoppas, även om det visar sig vara brister i tillverkningen att dem hänvisar till något annat fel så du får betala för reparationen för det är VERKLIGEN såna som dig som man som butiksbiträde hånar och mår illa över vid arbetspassets slut...

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Stoffe_89:

Nej, jag menar givetvis INTE allvar. Fan, tar tillbaka allt jag skrev...

Med din attityd så förstår jag ingen vill hjälpa dig, hoppas, även om det visar sig vara brister i tillverkningen att dem hänvisar till något annat fel så du får betala för reparationen för det är VERKLIGEN såna som dig som man som butiksbiträde hånar och mår illa över vid arbetspassets slut...

Min attityd? Tråkigt med person angrepp. Det ända jag gjorde var att göra en jämförelse för att få dig att förstå det är på tok det du kom med. Du är inte så värst trevlig själv bara så du vet men det e klart du har säkert aldrig fel. Jag ber omursäkt för det jag skrev jag har fel och du rätt. Ha en trevlig helg. Du har räddat min helg iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av S2Andy:

Min attityd? Tråkigt med person angrepp. Det ända jag gjorde var att göra en jämförelse för att få dig att förstå det är på tok det du kom med. Du är inte så värst trevlig själv bara så du vet men det e klart du har säkert aldrig fel. Jag ber omursäkt för det jag skrev jag har fel och du rätt. Ha en trevlig helg. Du har räddat min helg iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Fler än jag som har reagerat på att du kanske inte har den bästa attityden...

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Stoffe_89:

Fler än jag som har reagerat på att du kanske inte har den bästa attityden...

Ok vad bra då vet jag. Trevlig helg.

Förresten finns det ju flera som håller med mig också så det är nog ett dött lopp. Så har du inget att tillföra tråden så var vänlig och lägg ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Hur har det gått med mobilen?
Jag har samma problem med min Sony experia S.

Om 2 veckor är det ingen garanti.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Okt 2012

Hade samma problem med min mobil efter en heldag i spöregn. Du har inte "blött" ner din mobil?? Låter som fuktskada om du frågar mig.

Självutnämnd proffsfilosof och hårdvaruguru.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009

Ni är medvetna om att denna tråden är 1½ år gammal?

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av netbuddy:

Ni är medvetna om att denna tråden är 1½ år gammal?

Jag är medveten. Därför frågar TS hur det har gått med hans mobil. Hoppas bara han läser.

Har kollat att TS är aktiv än. Han har varit inne idag vid 8 på morgonen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003

Hej, hade inte bevakning utav tråden så visste inte den var aktiv igen ;(.

Min telefon vart helt död och fick inte den lagad på grund av den gummiskyddet var av och liten skada på plastbiten vid kontakten och dom var hårda med att det var därför den var stendöd.

Det roliga är att jag hade den liggandes ett tag och fick för mig att testa den igen och fortfarande stendöd, tänkte jaja då tar jag minneskortet iallafall och tro det eller ej men UTAN minneskort funkar telefonen PERFEKT och går att LADDA fast det enligt serviceföretaget INTE skulle gå för den var ju sönder, så har testat fram och tillbaka och kommit fram till att det vart minneskortet som kortslöt telefonen och minneskortet funkar inte, testa med ett annat minneskort och det funkar perfekt.

Tänka sig att en sådan liten sak som ett minneskort gör att telefonen är tvär död? och att serviceföretaget vill ha massa betalt för att byta laddningskontakt som INTE är sönder, funkar helt perfekt.

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsåker
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av S2Andy:

Hej, hade inte bevakning utav tråden så visste inte den var aktiv igen ;(.

Min telefon vart helt död och fick inte den lagad på grund av den gummiskyddet var av och liten skada på plastbiten vid kontakten och dom var hårda med att det var därför den var stendöd.

Det roliga är att jag hade den liggandes ett tag och fick för mig att testa den igen och fortfarande stendöd, tänkte jaja då tar jag minneskortet iallafall och tro det eller ej men UTAN minneskort funkar telefonen PERFEKT och går att LADDA fast det enligt serviceföretaget INTE skulle gå för den var ju sönder, så har testat fram och tillbaka och kommit fram till att det vart minneskortet som kortslöt telefonen och minneskortet funkar inte, testa med ett annat minneskort och det funkar perfekt.

Tänka sig att en sådan liten sak som ett minneskort gör att telefonen är tvär död? och att serviceföretaget vill ha massa betalt för att byta laddningskontakt som INTE är sönder, funkar helt perfekt.

Minneskortet tog du väl ur när du skickade in telefonen på service? De kan aldrig ens ha testat den...

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Ath. 2 X4 645 8GB ram W7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 2st 15,6"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av foppson:

Minneskortet tog du väl ur när du skickade in telefonen på service? De kan aldrig ens ha testat den...

Många serviceställen fuskar och "hittar på" ursäkter för att de ska tjäna pengar.
Vid sånt ska man anmäla servicestället till den operatör telefonen är köpt ifrån så man inte blir hänvisad till dem i framtiden samt man kontaktar även företaget bakom telefonen för att berätta vad som skett, så förstår de också att servicestället betett sig illa mot kunden.

Canon 6D • Canon EF 50/1.4 USM • Canon EF 85/1.8 USM • Canon EF 200/2.8 L II USM • Samyang 14/2.8 ED AS IF UMC • Samyang 24/1.4 ED AS UMC • Triopo C-158 • Triopo MX-1327 • iOptron SkyTracker V2
FlickrFacebook

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av S2Andy:

Hej, hade inte bevakning utav tråden så visste inte den var aktiv igen ;(.

Min telefon vart helt död och fick inte den lagad på grund av den gummiskyddet var av och liten skada på plastbiten vid kontakten och dom var hårda med att det var därför den var stendöd.

Det roliga är att jag hade den liggandes ett tag och fick för mig att testa den igen och fortfarande stendöd, tänkte jaja då tar jag minneskortet iallafall och tro det eller ej men UTAN minneskort funkar telefonen PERFEKT och går att LADDA fast det enligt serviceföretaget INTE skulle gå för den var ju sönder, så har testat fram och tillbaka och kommit fram till att det vart minneskortet som kortslöt telefonen och minneskortet funkar inte, testa med ett annat minneskort och det funkar perfekt.

Tänka sig att en sådan liten sak som ett minneskort gör att telefonen är tvär död? och att serviceföretaget vill ha massa betalt för att byta laddningskontakt som INTE är sönder, funkar helt perfekt.

Dålig feedback av dig. Kunde varit intressant redan 2011 för de i forumet som engagerat sig att få reda på orsaken och hur det gick i ärendet.

99% av de som startar en tråd brukar åter-rapportera hur det gick.

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av grabben!:

Dålig feedback av dig. Kunde varit intressant redan 2011 för de i forumet som engagerat sig att få reda på orsaken och hur det gick i ärendet.

99% av de som startar en tråd brukar åter-rapportera hur det gick.

Bättre sent än aldrig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av UROG:

Många serviceställen fuskar och "hittar på" ursäkter för att de ska tjäna pengar.
Vid sånt ska man anmäla servicestället till den operatör telefonen är köpt ifrån så man inte blir hänvisad till dem i framtiden samt man kontaktar även företaget bakom telefonen för att berätta vad som skett, så förstår de också att servicestället betett sig illa mot kunden.

Jo egentligen skulle man väl tagit tag i det men nu vet jag inte exakt hur länge efter detta var halvår till ett år så kändes inte som jag hade så mycket kött på benen att säga ifrån.

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av grabben!:

Dålig feedback av dig. Kunde varit intressant redan 2011 för de i forumet som engagerat sig att få reda på orsaken och hur det gick i ärendet.

99% av de som startar en tråd brukar åter-rapportera hur det gick.

Jo det kunde varigt väldigt intressant redan 2011 men då det nog tog mer än ett år innan jag börja pilla på telefonen och råka finna att den funka utan minneskortet eller med ett annat minneskort så hade jag helt enkelt glömt bort denna tråden och det är sånt som händer eller hur? men som en annan sa BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG!!! ;)......

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av S2Andy:

Jo det kunde varigt väldigt intressant redan 2011 men då det nog tog mer än ett år innan jag börja pilla på telefonen och råka finna att den funka utan minneskortet eller med ett annat minneskort så hade jag helt enkelt glömt bort denna tråden och det är sånt som händer eller hur? men som en annan sa BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG!!! ;)......

Jodå, jag misstänkte att det var något sådant. Inte lätt att upptäcka sådana fel. Inte ens den auktoriserade verkstaden hittade ju felet.

Bra gjort!

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...