Battlefield 3 årets flopp? DICE agerande!

Permalänk
Medlem

De flesta stora buggarna är borta vad jag vet om. Jag tycker BF3 är bland det bästa jag någonsin har spelat. Fruktansvärt verklighetstroget ljud, otrolig grafik, fysiken är mycket underhållande och relativt bra balans. (Förutom mortar, den är hemsk.)

Ta det lugnt och inse vilket stort spel BF3 är, det kan inte vara 100% perfekt. Tagga ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

Battlefield 3 gjorde mig missnöjd köpte det i veckan, SP snälla om ni Dice inte har någon fantasi hur en story på SP ska se ut, gör ingen SP dådå. MP och SP mycket lagg och buggar. MP i battlfield 3 som Battlefield är kända blev flopp med alla buggar,problem och allt annat. DICE era betenden på presskonferanser höll Mourinho klass de, otroligt respektlösa mot era konkurenter som är fullständigt oacceptabelt(!). Varför betedde ni er så? DICE ni är vuxna människor.

Ändå om DICE gick ut och sa att det var bäst, så blev battlefield 3 en flopp både MP och SP nej tack till ett mer Battlfield god natt battlfield.

Vissa youtubeklipp som är svenska skäms man för samma här nu skäms vad DICE har presterat.

Nej, jag är inget Call of duty fan

Världens bäst säljande spel kallar du för flopp?

Du är ingen expert direkt!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Världens bäst säljande spel kallar du för flopp?

Du är ingen expert direkt!

Så bara för det är världens bäst säljande spel får det inte vara en flopp?

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med spelet, tyckte dock att SP var på tok för kort. Det som är negativt är alla buggar, missbruk av världsrankningen och andra missbruk för att få höga och snabba poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Jag är nöjd med spelet, tyckte dock att SP var på tok för kort. Det som är negativt är alla buggar, missbruk av världsrankningen och andra missbruk för att få höga och snabba poäng.

Fast har det inte alltid varit så inom E-spel som har globala rankingsystem?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Det säger ju mer om dig än vad det gör om BF3 (BattleFail 3).

Vad snackar du själv om? Har jag nämnt BC2 och MW3? Nej. Kul att du drar in COD i det här med tanke på hur mycket BF3 försöker vara just COD.

Ser man till deras historia så har jag rätt.

Och jag tror att du mentalt sett är en p12a.

Tycker du att de bryr sig? BF3 (BuggFest 3) är väl snarare ett starkt bevis på att de inte bryr sig.

Klart jag inte gör, det säger väl sig självt?

Vad är det med dig? Pallar du inte att höra sanningen om ditt favoritspel? Jävla fanboy... hörru "furuliden", torka fradgan från munnen och gå och lägg dig nu, du ska upp om några timmar och hjälpa mor din med disken. Nattinatti!

Vafan ta det lungt. Det är bara ett spel. Den enda buggen jag har märkt är att det chashar när jag försöker joina en server och någon annan tar den sista platsen före jag är inne. På vilket sätt försöker bf3 (battlefield 3) vara cod? Det är ju två helt olika spel. Det är som att säga att Starcraft 2 försöker vara Warcraft III. Visst, båda är strategispel, men annars har de väldigt lite gemensamt. Gillar du inte spelet så låt bli att spela det. Så enkelt är det.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Jag tycker att bf3 faktiskt bara har diverse mindre buggar. Det gick ju faktiskt att spela på release vilket inte typ varken bc2 eller cod:bo gjorde.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad folk klagar över för buggar. Är det ingen som kan återskapa dom och posta en video så man får se vad det snackas så mycket om? (just då ni som gnäller över dessa)
Det enda jag har varit med om är att HUD'en försvann en gång när jag dog, men det fixade sig själv efter jag spawnat och sedan dött igen, inget jag kan klaga på med 30h spelande.
Sedan lagg har jag inte känt av något dom senaste dagarna (var inget heller på dom bra servrana med <50 tidigare), uppdateringarna funkar bra och jag har nog inte haft så lite problem med ett spel som jag kört precis vid release.

Permalänk

Konstigt att det bara är vissa som drabbas av buggar. Rätt som det är när man spelar så kan spelet kracha för mig. Ofta är det när man ska välja spawnpunkt.

Permalänk

Sitter och laddar ner BF3 nu alla jag har snackat med har bara vart positiva.

Permalänk
Skrivet av ginga:

Battlefield 3 gjorde mig missnöjd köpte det i veckan, SP snälla om ni Dice inte har någon fantasi hur en story på SP ska se ut, gör ingen SP dådå. MP och SP mycket lagg och buggar. MP i battlfield 3 som Battlefield är kända blev flopp med alla buggar,problem och allt annat. DICE era betenden på presskonferanser höll Mourinho klass de, otroligt respektlösa mot era konkurenter som är fullständigt oacceptabelt(!). Varför betedde ni er så? DICE ni är vuxna människor.

Ändå om DICE gick ut och sa att det var bäst, så blev battlefield 3 en flopp både MP och SP nej tack till ett mer Battlfield god natt battlfield.

Vissa youtubeklipp som är svenska skäms man för samma här nu skäms vad DICE har presterat.

Nej, jag är inget Call of duty fan

wow, okej? vi delar inte samma åsikt, behvöer inte göra en tråd om det.

Permalänk

Ännu en meningslös tråd som det tyvärr finns för många av. Ni som inte gillar bf3, har ni inget bättre för er än att sitta och sura? Istället kan ni väl försöka komma med lite konstruktiva förslag etc. Jag såg en tråd här på SweC där dem satte ihop en lista med saker dem önskade skulle ändras, på ett konstruktivt sätt, som dem ska skicka till DICE. Sådana trådar finns det tyvärr allt för få av

Permalänk
Skrivet av Farenheit:

Sitter och laddar ner BF3 nu alla jag har snackat med har bara vart positiva.

Det är ett riktigt bra spel, visst det finns buggar men nämn ett spel, förutom Tetris och brädspel, som inte lider av buggar

Om du gillar shooters och strategi kommer du garanterat tycka om spelet! Det räcker inte med att kunna skjuta man måste hela tiden se den större bilden och förstå läget på banan!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

jaså? jag tycker bf3 är kungligt bra inte mer buggar än i andra spel... jag kommer spela det länge! grymt kul är det! (multiplayer syftar jag på! även om singleplayer var episkt med!)

btw an gående mw3:
http://www.youtube.com/watch?v=0wfSg_-61FU
jag skulle nog se mw3 mer som en flopp. multiplayer ser exact ut som mw2, när spelet crashar står det "mw2 sluta funka" FÖRSTA dagen spelet kom ut så fanns det aimbot spelare... snacka om skit spel

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Inaktiv

Har dom patchat BF3 än? undrar när dom gör de isåfall, men är det bara jag som inte tycker det är så buggigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Jag gillar spelet skarpt, men spelar knappt då inte ens ett GTX580 som man pungat ut över 4k på (enbart pg a av BF3) inte levererar den prestandan jag hoppats på. Krävs 2st av dessa kort för att lira utan stora FPS-drops i high/ultra (1920x1080). Riktigt synd, tänker inte lägga en hel löning på en dator för att spela skiten som det skall spelas.

Kortet är inte problemet..det är moderkort och annat som håller dig tillbaka.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

BF3 är ju en av dem mest internet-hastighets-krävande spelen någonsin, man behöver minst runt 2mbit/s upp och åtminstone det dubbla ner för att göra sig säker på att laggen inte uppstår på grund av Internet uppkoppling.
Har själv testat 1gbit/s fiber på samma dator som jag kört 6-8mbit/s adsl, och det är fortfarande direkt märkbar skillnad även om ping'en är nästan den samma till samma server.

Sedan så kunde ju netkoden finslipas :/

Vad yrar du i vad får dig att tro att du behöver minst 2Mb upplina Wtf?

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Jag gjorde ett försök att städa upp den men det slutade med att jag skar bort nästan hälften av alla inlägg så låter tråden vara låst. Beklagar TS men den har spårat ur för långt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers