Permalänk
Medlem

MW3 Strict NAT

Hej!
Jag är nog inte ensam om att det står "Strict NAT" i MW3 när man ska spela. SItter i samma nätverk som en kompis och på hans dator går det Nat Open. Jag tänkte då att felet inte ligger i routern så jag stängde av windows brandvägg och antivirusprogrammet. då fungerar det!!
Kom fram till att det är Avast Antivirus som gör så att det blir Strict nat.

Någon som vet hur man kan ändra inställningarna i Avast för att ha igång det och att öppna nat?

MVH
Martin

Permalänk
Medlem

Det har löst sig.

I avast kan man trycka på Realtidsskydd -> Webbskydd -> Expertinställningar.

Kryssa i "Scan traffic from well-known browser processes only" så är inte din nat strict längre i mw3.

/Martin

Permalänk

Har också detta problemet!!
Har aktiverat UPnP heter det va... Både i modemet och min router funkar inte och sen har jag testat att googla för att öppna portar till spelet. funkar inte heller.

Nu undrar jag om det kanske är någon som har något tips på hur man ska göra för att lösa detta??
kör Win 7 ultimate och har Microsofts eget gratis virus skydd...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact White TG | Moderkort: MSI MAG B550 TomaHawk | CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz | Minne: Corsair Vengeace 32GB DDR4 3600MHz RGB Pro | GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB Vision OC | SSD/M2: WD Blue SN550 1TB NVMe SSD | Hårddisk Lagring: Seagate BarraCuda Compute 2TB | PSU: Corsair RM850 850W (2019)

Permalänk
Medlem
Skrivet av swop85:

Det har löst sig.

I avast kan man trycka på Realtidsskydd -> Webbskydd -> Expertinställningar.

Kryssa i "Scan traffic from well-known browser processes only" så är inte din nat strict längre i mw3.

/Martin

I salute you, hade UpNP öppen på routern och fick ändå strict. Med detta fixade det sig, tack som fan

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av swop85:

Hej!
Jag är nog inte ensam om att det står "Strict NAT" i MW3 när man ska spela. SItter i samma nätverk som en kompis och på hans dator går det Nat Open. Jag tänkte då att felet inte ligger i routern så jag stängde av windows brandvägg och antivirusprogrammet. då fungerar det!!
Kom fram till att det är Avast Antivirus som gör så att det blir Strict nat.

Någon som vet hur man kan ändra inställningarna i Avast för att ha igång det och att öppna nat?

MVH
Martin

Förstår inte problemet ja har också strict nat och allt funkar hur bra som helst för mig på MW3 :S

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Förstår inte problemet ja har också strict nat och allt funkar hur bra som helst för mig på MW3 :S

Man hittar inte games lika lätt och dom man kommer in i är ofta laggiga. Det är problemet folk har.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen Swop85 hjälpte mig mycket!

Permalänk
Medlem

Blir arg när inget hjälper mig...

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli