Behöver hjälp med att sköra i ett chassi och skapa stora brickor

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att sköra i ett chassi och skapa stora brickor

Hej,

Har ett Define Xl chassi och jag skulle behöva att hjälp med att skära två runda hål i botten, samtidigt behöver jag även två st brickor med en inre diameter på typ 80mm och yttre på 90mm. Tänkte att ett plåtslageri skulle kunna hjälpa mig med detta men jag har inte lyckats hitta en i stockholmsområdet som tar sig ann små projekt.

Någon som kan tipsa mig om en eller en verkstad som kan göra detta åt mig. I värsta fall så tar jag min väns vinkelslip eller plåtsax och skiter i att hålen blir fula som fan då de ändå är i botten av chassiet. Men jag behöver fortfarande de stora brickorna, någon som vet hur jag kan få tag i så stora brickor?

Permalänk
Medlem

Vad ska det bli? Intag till en fläkt eller liknande? Det finns hålsågar exempelvis: http://www.jula.se/halsagsats-7-delar-050100 som säkert går att använda. Brickorna blir svårare men de går säkert att tillverka med ett liknande verktyg.

Permalänk
Medlem

Brickor kan du göra med en bit plåt och 2 hålsågar, borra ut 90mm först sen tar du biten som blir i hålsågen och kör 80mm på