Battlefield 3 mörkt i hus och liknande - åtgärd?

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 mörkt i hus och liknande - åtgärd?

Hej!

När jag spelar bf3 så är det väldigt mörkt t.ex inomhus eller runtom i vissa partier. Ska det va så eller finns det ev. någon inställning man kan pilla med för att förbättra detta? Har pratat med folket på mumble men har inte riktigt kommit fram till något.

Står jag t.ex och tittar in i ett rum/hus så ser jag knappt något därinne. Ska det va så?

Permalänk
Medlem

andvänd ir siktet

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Mörkt när du är inne i huset eller kollar in i huset/tunnlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Hej!

När jag spelar bf3 så är det väldigt mörkt t.ex inomhus eller runtom i vissa partier. Ska det va så eller finns det ev. någon inställning man kan pilla med för att förbättra detta? Har pratat med folket på mumble men har inte riktigt kommit fram till något.

Står jag t.ex och tittar in i ett rum/hus så ser jag knappt något därinne. Ska det va så?

Höj "brightness" under video options

Permalänk
Medlem

Släck lampan och försök se hur det ser ut i ditt rum. Ja, det SKA vara så.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Använder för tillfället ir siktet bara för att jag inte ser just nu. Sen är det mest när jag tittar in i hus etc. Men även när jag redan står i ett hus. Har testat höja brightness men då bländar ju alla ljus istället.

Permalänk
Medlem

Finns ingen åtgärd, grafikmotorn är kapabel att återge en vettig ljussätning men art directorn på dice är dum i huvudet och vill ha på en massa dumma post processing filters som inte går att välja bort.
http://www.bfhq.se/datas/users/40813-seinecrossing.jpg

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Ja precis sådär är det för mig överallt i hus och så. OM det ska va mörkt i husen vill säga.

Permalänk
Medlem

Använder programmet Gammasutra, vilket höjjer o sänker gamman i spel, annars är det för mörkt för mitt tycke.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Skrivet av Mr Mack:

Använder programmet Gammasutra, vilket höjjer o sänker gamman i spel, annars är det för mörkt för mitt tycke.

Powerstrip också, om det ens används längre vill säga.

Permalänk

Prova pilla med Brightness. Eventuellt skärminställningarna.

Permalänk
Medlem

Det går inte rätta till bilden där den klipper mot vit och klipper mot svart genom post processing på framebuffern eller justering av skärmen.
Det går inte att åtgärda problemet, bilden är redan förstörd innan den nått framebuffern och spelet måste patchas eller hackas. Är ett snabbfixat problem om dice bara vill lösa det, det behövs konsolkommandon för att ändra parametrar i grafikmotorn. Det finns ett contrast kommando men det verkar inte göra varken till eller från.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska bra..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Så har jag löst det

Byggt för digital redigering. Då jag hade en del ljus läckor och inte fick rätta färger med mina foton. Fungerar utmärkt som spelhåla

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5