Steelseries gör handkontroll för Simraceway

Permalänk
Melding Plague

Steelseries gör handkontroll för Simraceway

Steelseries gör ett avtramp från tangentbord och möss med en ratt för racingsimulatorn Simraceway, som sägs kombinera avancerade finesser med enkelheten från en handkontroll.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så det är bara att plugga in och sen är man redo för hemfärd till sin hemplanet?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

coolt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

vilken grym cockpit !!!! Den ska jag haaaa !!!!!

Permalänk
Medlem

Humm gillar inte iden med rattar som inte sitter fast. Borde man inte få lagom ont armarna, axlarna efter att hålla dem rakt ut i längre tid utan avlastning?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

skulle den sitta fast så skulle det inte vara helt fel att köpa en och dra igång lite F1 spel

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag tycker mycket av poäng går förlorad när den inte sitter fast, jag tror inte att det alls blir samma känsla, det blir ju absolut inget motstånd.
Dessutom så kommer man nog bara ha den i knät, man orkar ju inte hållar den med raka armar någon längre tid.

Permalänk
Medlem

hatar alla dessa "äkta trådlösa" grejer som man står och viftar med i luften. nej, den ska sitta fast i bordet annars kan det kvitta.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Simulator ?! ... vilken humor !!

FAIL .... FAIL .... FAIL !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

hatar alla dessa "äkta trådlösa" grejer som man står och viftar med i luften. nej, den ska sitta fast i bordet annars kan det kvitta.

Den trådlösa ratten till 360 funkar rätt bra men utan forcefeedback så blir det inte alls samma känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

hatar alla dessa "äkta trådlösa" grejer som man står och viftar med i luften. nej, den ska sitta fast i bordet annars kan det kvitta.

Men visst skymtar man en sladd på en av bilderna?

Håller dock med om att den ska sitta fast i bordet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Coolt, säkert ganska bra och rolig men jag får ont i armarna av standardrattar utan Force Feedback, den här jäveln lär jag inte orka 3 varv med

Nej, jag är inte en muskelförtvinad pensionär btw.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Någon som har tittat närmre på bilden. Hälften av förklaringstexterna sitter på fel knappar, de stämmer inte alls med vad som står på ratten.

Men i övrigt verkar det urdumt. 15 knappar, tre vred och en fyrvägs-kontroll på en F1-inspirerad ratt avsedd för en simulator men sedan är det en trådlös vifta-i-luften-grej! Har de inte kunnat bestämma vilken målgrupp de ska rikta sig till? Hardcore eller casual, för de har nog missat båda två.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Men i övrigt verkar det urdumt. 15 knappar, tre vred och en fyrvägs-kontroll på en F1-inspirerad ratt avsedd för en simulator men sedan är det en trådlös vifta-i-luften-grej! Har de inte kunnat bestämma vilken målgrupp de ska rikta sig till? Hardcore eller casual, för de har nog missat båda två.

Precis min tanke! Dom har gjort en ratt som ser jätteseriös ut, med tonvis med knappar, men sedan gjort den helt trådlös. Vilket, som många påpekat, är helt värdelöst om man ska spela någorlunda seriöst. Man får ingen känsla, blir trött i armarna och kan inte ha FF.

Jag undrar precis som du, vilken målgrupp dom riktar sig till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Precis min tanke! Dom har gjort en ratt som ser jätteseriös ut, med tonvis med knappar, men sedan gjort den helt trådlös. Vilket, som många påpekat, är helt värdelöst om man ska spela någorlunda seriöst. Man får ingen känsla, blir trött i armarna och kan inte ha FF.

Jag undrar precis som du, vilken målgrupp dom riktar sig till.

Jag ser inte någonstans i texten att den är trådlös, tycker mig skymta en sladd i en utav bilderna.

Sen undrar jag hur många utav er som kommenterar kör bil. Jag har absolut inte armarna sträckta rakt ut, då skulle det ju till och med vara jobbigt att köra på riktigt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Den ska ju sitta fast i bordet, herregud, hur ska man kunna sitta och ändra på vreden på ratten samtidigt som man håller i den med en hand, det klarar man ju inte. Det kan ju inte vara rörelsekänslig à la Wii till ett sim racing spel, till Wii casual gaming funkar det bra. Nej ni steelseries, gör om gör rätt eller håll er till era vanliga produkter.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Nej, nej och åter nej, kan aldrig tänka mig att den får precisionen av en riktig ratt lösning och vem fan vill sitt och hålla en ratt i luften en längre tid? Årets flopp!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Dessutom gasa med fingrarna när man kör simulator... derpfaktorn har nått sin topp!

Det är såhär det ska vara!
http://www.youtube.com/watch?v=7vuOiSv2Tec

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Precis min tanke! Dom har gjort en ratt som ser jätteseriös ut, med tonvis med knappar, men sedan gjort den helt trådlös. Vilket, som många påpekat, är helt värdelöst om man ska spela någorlunda seriöst. Man får ingen känsla, blir trött i armarna och kan inte ha FF.

Den är inte trådlös vilket enligt mig bara gör den sämre, kolla på bild 5 där ser man tydligt att den har en sladd.

Skrivet av beatles-3122:

Men i övrigt verkar det urdumt. 15 knappar, tre vred och en fyrvägs-kontroll på en F1-inspirerad ratt avsedd för en simulator men sedan är det en trådlös vifta-i-luften-grej! Har de inte kunnat bestämma vilken målgrupp de ska rikta sig till? Hardcore eller casual, för de har nog missat båda två.

Tror målgruppen är Monsterdrickande p12:or som ska vara balla, dock kommer nog även de inse att det inte är något att ha efter ett tag och slänger den i ett hörn och glömmer bort att de just slängt över 1000 kr i sjön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av looak:

Dessutom gasa med fingrarna när man kör simulator... derpfaktorn har nått sin topp!

Det är såhär det ska vara!
http://www.youtube.com/watch?v=7vuOiSv2Tec

problemet med dessa är att man flyger rakt genom skärmen om man krockar.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Notera de tre hålen på baksidan av ratten, ser lite intressanta ut i min mening

Permalänk

Idén är bra då det kan bli rörigt att hålla reda på alla funktioner när man sitter och kör en F1 bil, men som ovanstående skrev så vill jag absolut INTE ha den trådlös. Det finns inget värre än inputlag vilket det väldigt lätt blir om man kör trådlöst. Jag håller mig dock till min underbara Logitech G27.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Man förlorar ju kör känslan om man ska gasa med paddlarna och hålla upp ratten, köper hellre en sån här http://www.playseat.com/shop/eu/se/playseat-f1/playseat-f1-ar...

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Fail. Man vill ju ha motstånd

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Haha, vilken flopp det kommer bli!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

problemet med dessa är att man flyger rakt genom skärmen om man krockar.

Du får la skaffa säkerhetsbälte! )

Permalänk
Medlem

Första ögonkastet så tyckte jag att jag såg en bild på leksak för 3 åringar med alla färger på knapparna, sen läste jag "Steelseries"...

"Wtf?!"

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Vilken motsägelsefull produkt. Tog förgivet att den skulle monteras fast o ha pedaler.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Raptor_ZyX:

Idén är bra då det kan bli rörigt att hålla reda på alla funktioner när man sitter och kör en F1 bil, men som ovanstående skrev så vill jag absolut INTE ha den trådlös. Det finns inget värre än inputlag vilket det väldigt lätt blir om man kör trådlöst. Jag håller mig dock till min underbara Logitech G27.

Håller med dig. G27:an är verkligen underbar. Det här är inget som folk kommer betala sådana önskesummor för hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiyoshi:

Den är inte trådlös vilket enligt mig bara gör den sämre, kolla på bild 5 där ser man tydligt att den har en sladd.

Skrivet av Fuuza:

Jag ser inte någonstans i texten att den är trådlös, tycker mig skymta en sladd i en utav bilderna.

Sen undrar jag hur många utav er som kommenterar kör bil. Jag har absolut inte armarna sträckta rakt ut, då skulle det ju till och med vara jobbigt att köra på riktigt.

Okej, my bad! Jag uttryckte mig lite slarvigt, jag menad såklart att det var värdelöst att den inte har något fäste. För att svara på Fuuzas fråga. Jag kör bil, och när jag gör det har jag armarna relativt utsträckta. Jag har någon gång fått lära mig att i den optimala körställningen (för undanmanöver etc.) Ska man ha ratten så pass långt bort att man, med helt raka armar nuddar ratten vid handlederna. Skulle jag sitta så i en timme utan stöd, så skulle jag definitivt få ont i axlarna.