Permalänk
Medlem

Hur håller du när du spelar?

Hej alla glada på Sweclockers!

Jag har så länge jag kommer ihåg fått kommentarer av mina kompisar på hur jag håller min vänsterhand på tangentbordet när jag spelar. Som jag har förstått det så håller alla (?) med långfingret på W, pekfingret på D och ringfingret på A. Jag däremot håller pekfingret på W, tummen på D och långfingret på A.
Det jag undrar då, finns det fler som håller som jag gör? Jag har faktiskt aldrig sett någon hålla som jag gör
Ska blir roligt att höra svaren!
//Scoped

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Man hoppar ju med tummen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scoped:

Hej alla glada på Sweclockers!

Jag har så länge jag kommer ihåg fått kommentarer av mina kompisar på hur jag håller min vänsterhand på tangentbordet när jag spelar. Som jag har förstått det så håller alla (?) med långfingret på W, pekfingret på D och ringfingret på A. Jag däremot håller pekfingret på W, tummen på D och långfingret på A.
Det jag undrar då, finns det fler som håller som jag gör? Jag har faktiskt aldrig sett någon hålla som jag gör
Ska blir roligt att höra svaren!
//Scoped

Är du inte klok människa?:D

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Hur trycker du på mellanslag samtidigt som du använder D? Lillfingret använder du aldrig?

Permalänk
Hedersmedlem

Öh? Hur hoppar du då? Man når ju inte mellanslag!
Besvärligare att nå Ctrl också.

Varför spelar du så? Vad finns det för fördelar?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

W = LÅngfingret D = Pekfingret A = Ringfingret Shift = Lillfingret Mellanslag = Tummen. Hålla på annat sätt är fel

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Skrivet av kraft90:

Man hoppar ju med tummen :/

Tummen är på semester. Man hoppar med höger musknapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

W = LÅngfingret D = Pekfingret A = Ringfingret Shift = Lillfingret Mellanslag = Tummen. Hålla på annat sätt är fel

Då håller jag rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scoped:

Hej alla glada på Sweclockers!

Jag har så länge jag kommer ihåg fått kommentarer av mina kompisar på hur jag håller min vänsterhand på tangentbordet när jag spelar. Som jag har förstått det så håller alla (?) med långfingret på W, pekfingret på D och ringfingret på A. Jag däremot håller pekfingret på W, tummen på D och långfingret på A.
Det jag undrar då, finns det fler som håller som jag gör? Jag har faktiskt aldrig sett någon hålla som jag gör
Ska blir roligt att höra svaren!
//Scoped

Jag sitter som alla andra men bästakompisen sitter som du gör

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

"Hur hoppar du?" Det måste vara roligaste frågorna jag läst. Uppenbarligen så byter han bind kanske till högerknapp på musen, vet att många har det "men hur snipar man då?" en annan knapp då.
Vidare tycker jag inte det är några problem att nå mellanslag med handflatan/början av tummen om man håller som TS gör.

Permalänk
Medlem

Han kanske lägger dicken på mellansteg när han skall hoppa =?

dessutom framgår det ej vilka spel han spelar... så vem vet ?

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraft90:

Man hoppar ju med tummen :/

Äggsakt!
Man har långfingret på W och hoppar(Space) med tummen. StrafeLeft med ringfingret Strafe Right med pekfingret. Laddar om(R), använder(E) och annat med pekfingret. Crawl(Ctrl) och sprintar(LShift) med lillfingret. Typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

standard^^

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Avstängd

W = Långfinger A= Ringfinger D= Pekfinger SPACE= Tummen SHIFT= Lillfinger <---- Dessa är mitt ursprungsvärde så att säga=)

Och sedan flyttar jag Pek, ring och lill finger till andra knappar som behövs.

Men funderar på att köra detta, W= Tummen , A= Pekfinger, D= Pekfinger, SHIFT= Lillfinger. 2= Lånffinger och hoppar. Det gåååår faktiskt, men satan så svårt

Permalänk

När det gäller just WASD så är man väl normal.... men hoppa gör jag på left-ctrl (Space har jag till smyga/springa beroende på spel).

Permalänk
Medlem

Om vi kör BF3 som exempel:

Mouse 1 = Gå framåt
Mouse 2 = Skjuta
Mouse 3 = Zoom

E = Hoppa
D = Backa
S = Vänster
F = Höger
Z = Ducka
C = Lägga mig
T = Använda

(A)

Permalänk

men ofta ni håller så?
är det bara jag som håller
Space = tummen
W = lill fingret
A = pekfingret
S = ring fingret
D = lång fingret

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Tummen är på semester. Man hoppar med höger musknapp.

Nästan rätt.

Vänster hand:
Tummen används när man duckar.
W och S - långfingret
A, Q och Tab - ringfingret
D, E, R, F, T, G - pekfingret
Lillfingret används till Shift, ctrl

Höger hand:
Pekfingret - fire, byta tillhygge/zooma
tummen - secondary fire, och extra funktion (mx518)
långfingret - hoppa

Så ser det ut för min del.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

Jag håller som Scooped :p, trodde alla gjorde så. Når ctrl MYCKET lättare. Antar att jag hoppar med tummen/tummens undre del, släpper då D knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

men ofta ni håller så?
är det bara jag som håller
Space = tummen
W = lill fingret
A = pekfingret
S = ring fingret
D = lång fingret

Och hur i h**vete går det till?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Haha sjukasta jag hört. Provade att hålla som TS, kändes som jag skulle få kramp i halva kroppen, ramla ihop på golvet å sprattla med fradga i munnen....

Ok, kanske inte..men det kändes krångligt, ungefär som att försöka spela på en högerhänt gitarr.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Lång fingret = w,s
pekfingret = d,c (sitter med c)
ring fingret = a, tab
tummen = space
Lill fingret = shift , left control

Tror det är detta som kallas "normalt"?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

W - Långfinger - Framåt
S - Långfinger - Bakåt
A - Ring finger - Strafe vänster
D - Pekfinger - Strafe höger
Shift - Lillfinger - Ducka
Ctrl - Lillfinger - Ligga ner
Space - Tumme - Sikta/Zooma
Mouse1 - Pekfinger - Skjuta
Mouse2 - Långfinter - Hoppa
Mouse4 - Tumme - Sprint/Hold Breath
Mouse5 - Tumme - Granat

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

Han kanske lägger dicken på mellansteg när han skall hoppa =?

dessutom framgår det ej vilka spel han spelar... så vem vet ?

IRL garv haha Förövrigt håller jag som alla andra!

Permalänk
Medlem

Haha jag både hoppar och trycker på D med tummen Det är ringfingret jag aldrig använder, jag använder lillfingret till Ctrl och Shift

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Öh? Hur hoppar du då? Man når ju inte mellanslag!
Besvärligare att nå Ctrl också.

Varför spelar du så? Vad finns det för fördelar?

Det finns inga fördelar alls med att spela så Men jag har vant mej vid det och det är väldigt svårt att vänja om sig

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

Han kanske lägger dicken på mellansteg när han skall hoppa =?

dessutom framgår det ej vilka spel han spelar... så vem vet ?

Hahaha
Jag spelar shooterspel som CoD och Battlefield

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

De som håller som TS måste ha små händer, det greppet man får är ju samma som när man plockar upp en ärta som man har tappat, vilket leder till kramp för de med normala händer -.-

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag håller med handen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

De som håller som TS måste ha små händer, det greppet man får är ju samma som när man plockar upp en ärta som man har tappat, vilket leder till kramp för de med normala händer -.-

Haha jag har inte små händer men är däremot lite onormal

Visa signatur

Citera gärna för svar!