Permalänk
Medlem

Vad äter ni vid datorn?

Vad äter ni vid datorn, vid längre sessioner eller vardagligt surfande?
Hej alla på Sweclockers!
Surfade runt lite på forumet och letade efter roliga och intressanta trådar.
Måste säga att det finns många roliga, intressanta och bra rent ut sagt grymma trådar.
Framförallt i "övrigt" delen.
Men det var något som saknades, något som jag inte lyckades hitta.
Nämligen en tråd där man kan skriva i vad man brukar äta när man sitter vid datorn
för att spela långa sessioner ett lov eller helg, LAN eller bara casual surfande/spelande.

Skulle vara roligt med en sån här tråd då många säkert har en del ess i rockärmen när
det kommer till riktigt gamer käk. Alltid trevligt att dela med sig av udda produkter och
små-recensera diverse ätbart.

Så tänkte att man kunde posta antingen text, men även en bild på vad just Du brukar äta vid datorn.
Sitter ni där hemma och tuggar på gammla bildäck och dricker lacknafta eller sipprar ni på en flaska rött
och käkar ost? Bara att dela med sig och inspirera andra!

För att få igång snacket postar jag vad jag själv brukar äta.
Casual gaming/lång helg
Popcorn
BOB saft
Cane soda

Har ingen bild men hoppas att ni blir inspirerade ändå!
Så se nu till att dela med er, inget att skämmas för; alla käkar vi onyttigt någon gång!

Permalänk
Medlem

Ett glas vatten, på sin höjd.

Mat äter jag vid matbordet. Dock händer det att jag äter chips/popcorn tillsammans med läsk till en film, det är dock isoffan, projektorn. Det var det närmsta jag kan komma på.

Permalänk
Medlem

Då jag bor i en etta så brukar jag äta det mesta på mitt relativt stora skriv/datorbord.

Dock så bör nämnas att jag vid de tillfällena flyttar undan mus, tangentbord och musmatta från riskområdet runt tallriken. Alltså blir det oftast så att man tittar på något på t.ex. svt-/tv4play eller youtube medans man käkar.

När det kommer till "småmat" för att hålla energinivån uppe när man väl sitter och spelar så är ölkorv en favorit. Då den är packerad i plast kan man bita av toppen av förpackningen och utan problem skjuta fram "nästa tugga" att ta med enbart en hand. Det mesta annat i snacksväg man tar i med händerna brukar kräva mer än en hand och kladdar ner dom samtidigt.

Sitter man med "kringutrustning" för över tusenlappen så vill man inte sabba dom med massa fettkladd eller matstänk.

När det kommer till dryck så är det antingen vatten eller öl, eller ja, varannan vatten, varannan öl, som dom säger... iaf på fredagar

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Coca Cola varierat med lite Julmust under vintern finns nog alltid vid datorn.
Sen brukar där finnas antingen
Ostbågar
Salta pinnar
Bassets Winegums

Till middag så går ju allt från piroger, kebab, pizza, hamburgare att trycka ner när det är Nörd dags. Äter nog oftare vid datorn än vid middagsbordet.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Äter mat framför datorn. Har inget bord och i övrigt knappt några möbler alls.

Tangentbordet är lyckligtvis gratis och nedskitbart. Det enda som tar stryk är skärmen som jag tycker mycket om, så trasa och sprit åker fram för jämnan.
Vilket påminner mig om att jag måste fylla på min vodka innan helgen kommer :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Åt just precis en skål med popcorn med mjölk till det framför datorn! Har dock i övrigt helt slutat äta framför datorn utan äter bara på soffbordet och slänger igång tv'n under tiden. Enda gången på dagen som jag ser på tv.^^

Åt det mesta framför datorn tidigare. Men det sölar så och är omständigt. så jag beslutade att jag inte fick göra detta mer. Endast lite godis och sådant nu.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det brukar väl bli en trerätters på kvällen.

Nja, jag brukar alltid dricka en kopp varm choklad och käka ett tunnbröd framför datorn innan jag går och lägger mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag äter väldigt sällan vid datorn, dock har jag en sån där powerade flaska med vatten som jag dricker alldeles för mycket av, vilket leder till ständiga toalettbesök.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur man kan käka chips eller liknande när man sitter vid datorn eller konsollen. Det borde bli kletigt som fan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vatten eller kaffe.

Förtära näring i form av fast föda gör man vid matbordet.

Permalänk
Medlem

Äter alltid vid datorn, allt från mat till fettiga chips.

Permalänk
Musikälskare

Allt ^^

Bor själv så finare än så blir det inte

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har ett bord i köket men jag äter mest vid tv:n i vardagsrummet. Vid datorn blir det mest ett glas vatten eller en kopp kaffe. Eventuellt lite smågodis också (händer inte så ofta dock).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Jag äter alltid vid datorn. Ibland tar jag med netbooken till toaletten också

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

äter vid datorn när jag kan pga att det oftast är så at mina småsyskon glor på tvn och bolibompa är inte det roligaste och titta på direkt

frukost och midag oftast då jag tar lunch på skolan och äter frukost runt 11-12 tiden på helger

och då sitter jag mest och kikar youtube och ibland dricker jag någon energidryck på kvällarna för och bli lite piggare och vara vaken och sova gott senare ^^

istället för och gå och lägga mig 2 minuter senare är jag lika pigg som jag var vid halv 12 på dagen brukar hända och då kan jag sitta i ca 1 timme til vid datorn utan problem och spela eller dylikt ^^

kikar just nu på

äter ingenting just nu btw

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Är jag ensam hemma så äter jag ofta middagen vid datorn. Annars blir det kanske lite godis ibland (väldigt väldigt sällan, och då är det mörk choklad som gäller).
På LAN så brukar jag kunna lyxa till det med en energidryck eller två.

Något jag ofta har på skrivbordet är en vattenflaska. Jag är ganska dålig på att dricka vatten och det är ju något man måste göra tyvärr

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Allt

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Godis, chips, kaffe osv. Äter det mesta vid datorn om man bortser från frukost, lunch och middag. Ibland fikar man väl med familjen också men det mesta vid datorn.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

För mycket

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag brukar snurra min stol 180° så sitter jag vid middagsbordet.. nån måtta får det vara.

Permalänk
Inaktiv

Ostbågar. :3

"Övriga ämnen" är min klara favorit här i forumet.

Permalänk
Medlem

Jag äter allt vid min dator om jag inte pallar dra igång vardagsrums-tv:n och glo på något meningslöst där.

Pizza, hemlagat, popcorn, dricker läsk osv

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Förstår mig inte på folk som äter saker med fingrarna som popcorn, chips eller godis. Blir det inte abnormt flottigt och äckligt på tangentbordet/musen? Man har ju vart hos vänner som har grisat ner tangentborden i så grovt att jag inte ens vill se skiten.. inte undra på att det jämförs med kommunala toaletter.

Jo när jag väl äter något vid datorn så är det yoghurt och flingor eller vatten/te när man kommer hem från plugget. Jag kanske inte är en sån grov datornörd..

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Allt utom middagar eller tja det händer ju det med men oftast äter jag middag framför TV:n, förstår inte ens vad jag har ett köksbord till.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Dricker endast morgonkaffe här vid datorn på helger, annars brukas matbordet för alla måltider. Någon gång godis till film men sällan, men jag har datorn här vid soffan så tittar lite tv också på samma gång då jag dricker kaffe.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

kaffe, halstabletter och snus.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

kaffe, halstabletter och snus.

Varför äter du snus?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Vad äter ni vid datorn?
Det mesta, faktiskt. Kan inte minnas när jag senaste satt vid köksbordet och käkade. Så köksbordet har man bara för att man ska ha ett, känns det som.

Nä, så det blir lätt att man intar "frukost","lunch" och "middag" vid laptopen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Varför äter du snus?

skrev mer vad jag stoppar i munnen vid datorn

Visa signatur

In science we trust!