SweClockers är bara en front för inet.se! [KONSPIRATIONSTEORI]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

SweClockers är bara en front för inet.se! [KONSPIRATIONSTEORI]

https://www.flashback.org/t1717286

Citat:

Hejsan, det finns en hemsida som heter www.sweclockers.com som ger ett intryck av att vara väldigt proffsig. Därför gick jag då dit för att fråga om en dator från www.netonnet.se jag hade kollat på var bra. Fick genast säkert sammanlagt 20-30 tips från personener som ALLA jag menar ALLA tipsade om datorer från sidan www.inet.se. Ingen sa något om någon annan sidan. Känns som något olagligt har skett. Är sweclockers bara en fasad för att sälja datorer på inet? Känns verkligen så. Som att det är försäljare som jobbar för att sälja datorer där. Tror detta är mycket olagligt. Självklart får man ju sälja sina produkter men då måste det väl framkomma att inet och sweclockers sitter i hop?

För övrigt kan jag tipsa er som funderar på att köpa dator att satsa på något märke du känner till och litar på. Nått av dom stora. Allt krånglar hela tiden ingen del hör ihop med nån annan del. Det är inte alls så bra spel prestanda heller som jag trodde det skulle vara.

För er som vill ha dator tips ber jag er ABSOLUT inte gå till sweclockers. De är FÖSÄLJARE allt dom säger är att du ska sätta ihop ett datorpaket från INET så skickar dom en länk på ett "ihopplock" dom gjort och frågar vad din "budget" är!

-

Tycker det är ganska patetiskt upplägg och borde det inte vara olagligt att göra smyg reklam och hålla på med smyg försäljning? Ett helt forum baserat på det?

-

Det är också väldigt dålig stämning på deras forum. Du får kanske 5% vettiga svar som faktiskt svarar på din fråga 95% av svaren du får på dina trådar är folk som driver eller säger att man är dum i huvudet!

Om det finns tråd kan ni låsa den!
Detta var bland det bästa jag läst.

Follow up?
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Intel i7 4770k | MSI Z87-G45 GAMING | HyperX DDR3 16GB | ASUS 1070GTX | ASUS Xonar Essence STX | Corsair HX620
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+
Dell S2417DG + Eizo FG2421 | Fractal Design Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003

Känns som ett troll som inte behöver mer uppmärksamhet.
Att FB-tråden skapades efter att han troligtvis blivit avstängd här var väl mer ett tecken på frustration.

Inet rekommenderas ju generellt från många pga. deras swec-fraktfrittrabatt och en hundralapp eller så kan ju göra skillnad. Samtidigt är inet aktiva på forumet i den delen där de hör hemma, vilket är ett plus för visat intresse. Blir det billigare och/eller servicen alternativt utbudet är bättre hos dom än andra är det förståeligt att entusiaster gärna rekommenderar dom.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Apr 2004

Han kan ju inte vara seriös.

Läste lite i FB tråden och konstanterar att han har nog bara för mycket fritid.

Om inte annat väldigt omogen.

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003

Ett solklart troll, orkade inte ens svara i den tråden när jag såg den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Hans äger ju iofs något vi bör ta lärdom av. Ignorerar man bara tonen så kan man läsa fram att Inet rekommenderas i allt för hög grad, oavsett behov eller kunskap, samt att det är svårt att be om hjälp när alla är lika mycket tyckare hela bunten.

Jag tycker exempelvis om det allmänna tipset "För övrigt kan jag tipsa er som funderar på att köpa dator att satsa på något märke du känner till och litar på. Nått av dom stora.". Det är något bra sagt och bör funderas på.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Alakai:

Jag tycker exempelvis om det allmänna tipset "För övrigt kan jag tipsa er som funderar på att köpa dator att satsa på något märke du känner till och litar på. Nått av dom stora.". Det är något bra sagt och bör funderas på.

Som allmänt tips till folk utan erfarenhet/intresse kan jag hålla med (när det gäller färdigbyggda datorer från butiker).
Till folk med erfarenhet/intresse så fungerar tipset vid komponentköp.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Alakai:

Fast faktum är ju att märkesdatorer sällan är prisvärda. Läser man denna tråden så låter det väldigt mycket som att det är ett användarfel. Även om det skulle vara Inet som har gjort något fel när de byggde datorn så verkar personen i fråga vara helt ovillig att ta upp det med dem eller ens kunna acceptera hjälp från forumet.

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Inet har varit lika skickliga som datorbutiken.com en gång var att skapa en hype kring företaget

Inet tillhör toppskiktet, men det finns flera företag som håller hög standard och har sina starka sidor.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Nightcrawl:

Som allmänt tips till folk utan erfarenhet/intresse kan jag hålla med (när det gäller färdigbyggda datorer från butiker).
Till folk med erfarenhet/intresse så fungerar tipset vid komponentköp.

Exakt. Killen har varken intresse eller erfarenhet. Ett färdigt paket hade passat honom utmärkt och besparat honom hälften av alla bekymmer.

Skrivet av rankko:

Fast faktum är ju att märkesdatorer sällan är prisvärda. Läser man denna tråden så låter det väldigt mycket som att det är ett användarfel. Även om det skulle vara Inet som har gjort något fel när de byggde datorn så verkar personen i fråga vara helt ovillig att ta upp det med dem eller ens kunna acceptera hjälp från forumet.

Exakt. Killen har varken intresse eller erfarenhet. En märkesdator hade passat honom utmärkt och besparat honom hälften av alla bekymmer. Om än till en större summa.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av rankko:

Fast faktum är ju att märkesdatorer sällan är prisvärda.

Beror ju lite på vad man ska ha burken till.
Men i det här fallet, så var det kanske inte så jätte lyckat köp som han gjorde.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se