Någon mer som är intresserad av att starta eget ihop.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Okt 2009

Någon mer som är intresserad av att starta eget ihop.

Jag har fått en ide´ som jag tror starkt på. Problemet är att för att driva det behöver man vara mer än en och jag saknar viss kompetens som behövs. Jag skulle behöva två driftiga personer som är bereda att satsa en hel del tid. En person med ekonomisk erfarenhet/utbildning och en person med erfarenhet av webbsidor.
Jag bor i Kungsbacka.
Jag kan fixa lokal om vi ser att det finns behov.

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz PNY GTX 980 Ti XLR8 6 Gb
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
120 Gb Agility III 1 TB WD Caviar Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Det kanske vore intressant ifall du nämnde just vad du hade för idé? Annars tror jag knappast någon kommer nappa.

O2+ODAC - Denon AH-D2000
NAD D 1050 - S.A.T Amplifix - Had Oy högtalare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Starta eget ihop med andra okända är lurt, dessutom är det en fördel om alla är i samma sits. För många så handlar det om att kunna få något starta eget bidrag, då det är svårt att få in pengar det första året eller t.o.m första åren inom många verksamheter. Starta eget med bekanta finns det också en massa problem med.

*edit2*
Jag tog bort en massa trams.

Vanligtvis när man vill ha folk till sitt "projekt" så måste man ha något att visa upp. Bara en ide är inte mycket värt om den nu inte är riktigt unik.
Man ska också fråga vad man själv kan bidra med förutom ens ide, är det inte mycket, så får ens ide vara riktigt värdefull. Är den det, så hamnar man i ett problem att folk kan överge en och göra den själv, varvid det kan vara smart att börja med ett patent.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm såklart!:)
Registrerad
Maj 2009

Starta inte eget med andra. Är oftast ekonomiskt självmord.:/ Sen...om jag ska vara helt ärlig...:) Det låter som att du försöker hitta gratis kompetens som utför arbetet medan du "gör mindre" så att säga. Men jag kan ha fel.:)

Gå en Lerinia kurs om hur det är att starta eget. Ta kontakt med de organisationer (privata såväl som statliga) som hjälper till att kicka igång medborgare som dig.:)^^ Eller betala en peng för konsultera en driftig konsult (typ som Charlie Söderberg: säga vad man vill om hans "fiffel" men han är driftig och framåt), men heads upp så du inte väljer någon som kallar sig "Konsult" på visitkortet men som i slutändan visar sig vara Jocke under trappen, eller Boris Dimetriev i hamnen.:P

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Quebec City
Registrerad
Jun 2002

Om du ska starta eget och ha två anställda från början så kommer du antingen behöva fakturera ut väldigt många konsulttimmar per vecka eller sälja väldigt mycket varor om det är din affärsidé. Starta eget är ingen dans på rosor och är kämpigt de första åren. Ingen kan nog jobba 8-17 fem dagar i veckan och överleva på det första tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Bättre att ta det lugnt i början som jag gjorde. Istället för att ha heltidsanställda kan du alltid hyra någon konsult eller liknande, och kanske en frilansare för hemsidorna.