Permalänk

MineCraft RAM spikes

[MineCraft Beta 1.8.1]

Hela tiden när jag spelar, även när jag står still, kommer dessa "spikes" som man kan kalla det.
Detta problem uppstod "ur tomma intet" - jag spelade felfritt en dag, sen började det krångla.

Bild:

Vet någon någoning ALLS om hur man kan åtgärda detta??
Jag har provat allt jag hittat på nätet.

-Aktivitetshanteraren, Javaw prio hög
-Java x64 i mitt 64-bitars Win 7
-Uppdaterat med "Force update"
-Sänkt alla grafikinställningar UNDER botten...
-Spelat utan några andra program igång
-Tilldelat 2GB Ram till java i dess körningsparametrar
m. m.

Snälla hjälp!
Tack på förhand alla snälla männor & kvinn ^.^

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Spelar du SP? Tror inte det spelar nån större roll men iaf. Skulle va om den inte mår bra^^

Kan vara så att chunksen/områden uppdateras och allt laddas in just då.

Permalänk
Skrivet av SolidGamer92:

[MineCraft Beta 1.8.1]

Hela tiden när jag spelar, även när jag står still, kommer dessa "spikes" som man kan kalla det....

Skrivet av tcntad:

Spelar du SP? Tror inte det spelar nån större roll men iaf. Skulle va om den inte mår bra^^

Kan vara så att chunksen/områden uppdateras och allt laddas in just då.

Händer även när jag stått stilla en längre stund. Vad kan det vara som orsakar detta tickande..?
Tack för svar iallafall! (:

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidGamer92:

Händer även när jag stått stilla en längre stund. Vad kan det vara som orsakar detta tickande..?
Tack för svar iallafall! (:

Vad har du för komponenter?

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Skrivet av ohoy:

Vad har du för komponenter?

SIGRIG!

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidGamer92:

Möjligtvis inte så att du har fått något virus?

Kolla in alla processer och ser vad som käkar all prestanda, för jag tror knappast man får spikes av minecraft om inte systemet är pressat av något annat...

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Skrivet av ohoy:

Möjligtvis inte så att du har fått något virus?

Kolla in alla processer och ser vad som käkar all prestanda, för jag tror knappast man får spikes av minecraft om inte systemet är pressat av något annat...

Har inte hittat så mkt som ett spår av virus.. vet inte om det kan vara min installation av windows som behöver fräschas upp kanske! Även om man har SSD, så behövs det väl ändå antar jag

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!