Nagon som byggt chassi i aluminiumkomposit?

Permalänk

Nagon som byggt chassi i aluminiumkomposit?

under mitt googlande efter aluminiumpanel ploppade aluminiumkomposit upp som ett alternativ. Det ar tva tunna aluminiumskivor som klistrats fast pa en PE panel, det blir ju inte lika solitt som aluminium i ett stycke men det borde ju bli ganska ljuddampande iom att det ar ett sandwich material. Sen funderade jag pa att kla in baksidan av panelerna med 5mm PVC skum. Det verkar vara ett utmarkt material, billigt och hyffsat enkelt att jobba med och kommer i flera fardigmalade farger men ar det nagon som testat det? Jag hade tankt skruva ihop allt med alu vinklar, platta alustanger, fyrkantsror och skruv och mutter. Tillrackligt med fardigskurna paneler for en 60x60x25 lada ink en till moderkortsplat gar pa under 1000 lappen svenska, helt ok tycker jag. Det ar sant har material http://www.sheetplastics.co.uk/Aluminium_Composite/White_%20A...

Stabiliteten kommer ju behova komma fran ramen likasa alla komponenter behover nog sitta fast i ramen snarare an platen. Om allt skruvas med bult och mutter blir det ju enkelt att byta en panel om man trottnar pa fargen, det kommer ju inte bli toksnyggt med en rad skruvhuvuden men det blir nog inte sa farligt och man kan nog gomma dom lite. Funkar det att kora med dremel for att skara ut hal eller behover man en sticksag?

Visa signatur

Simlärare