Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Du kan inte ha WATER och RWT välj någon av dem.

Hehe, det där missade jag...doh!
Det stämmer bra, dom gör typ samma sak.

Permalänk
Medlem

Dom har ju varit flitiga med att uppdatera saker och ting, har nästan fått uppdatera hela min lista med mods, bra det iofs men uppdaterat samt installerat om mods i någon timme nu.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Dom har ju varit flitiga med att uppdatera saker och ting, har nästan fått uppdatera hela min lista med mods, bra det iofs men uppdaterat samt installerat om mods i någon timme nu.

Jag brukar installera över den gamla genom NMM, den gamla avaktiveras automatiskt innan jag raderar den filen. Sedan blir det uppdatering av batch patchen genom Wrye Bash och sist LOOT. Brukar funka för mig på det sättet

Edit:
Såg nyss att alla USKP har en ny version

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag brukar installera över den gamla genom NMM, den gamla avaktiveras automatiskt innan jag raderar den filen. Sedan blir det uppdatering av batch patchen genom Wrye Bash och sist LOOT. Brukar funka för mig på det sättet

Edit:
Såg nyss att alla USKP har en ny version

Började om från början så uppdaterar samt installerar om allt nu.

Varför kör du LOOT sist? Den borde du väl köra först?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Började om från början så uppdaterar samt installerar om allt nu.

Varför kör du LOOT sist? Den borde du väl köra först?

Köra LOOT före innan moddarna är uppdaterade?

Det slutade med katastrof. Det stod att USKP var korrupta i Wrue Bash och efter det så har inte NMM startat utan att det blir nåt fel :(. Testade installera om NMM med samma fel nu :mad:. Har senaste NMM

Edit:
Jag ska lägga in de äldre USKP som jag har som backup och se om det fixar sig

Kanske hittat en lösning. Var inte bara jag som hade problem http://forums.nexusmods.com/index.php?/tracker/issue-28124-nm...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Köra LOOT före innan moddarna är uppdaterade?

Det slutade med katastrof. Det stod att USKP var korrupta i Wrue Bash och efter det så har inte NMM startat utan att det blir nåt fel :(. Testade installera om NMM med samma fel nu :mad:. Har senaste NMM

Edit:
Jag ska lägga in de äldre USKP som jag har som backup och se om det fixar sig

Kanske hittat en lösning. Var inte bara jag som hade problem http://forums.nexusmods.com/index.php?/tracker/issue-28124-nm...

Fanns inget att läsa på länken. Mitt spel startar iaf med nya USKP (MO).

LOOT innan batch patch tänkte jag på.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Fanns inget att läsa på länken. Mitt spel startar iaf med nya USKP (MO).

LOOT innan batch patch borde väl vara det ultimata?

What? ser du inget? jag kommer till sidan i alla fall. Jag laddar ner senaste USKP igen och försöker en gång till. Måste vara nån bug i senaste NMM som gjorde dem korrupta. Lyckades få NMM att starta igen efter att tagit bort USKP filerna manuellt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

What? ser du inget? jag kommer till sidan i alla fall. Jag laddar ner senaste USKP igen och försöker en gång till. Måste vara nån bug i senaste NMM som gjorde dem korrupta. Lyckades få NMM att starta igen efter att tagit bort USKP filerna manuellt

Jag kommer till forumet men inte själva tråden.

EDIT: Duh var inte inloggad.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Jag kommer till forumet men inte själva tråden.

EDIT: Duh var inte inloggad.

Smart du är

Dessa mods är fel på, precis som första gången. Hoppas att han uppdaterar snabbt. Mina gamla filer är väldigt gamla och jag har ingen lust att använda dessa
Dragonborn patch
Dawnguard Patch
Heartfire Patch

Edit:
Fixade filerna själv med hjälp av länken jag länkade. Man måste ha TES5Edit installerad och radera nån screenshot i headern på varje fil som är fel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Smart du är

Dessa mods är fel på, precis som första gången. Hoppas att han uppdaterar snabbt. Mina gamla filer är väldigt gamla och jag har ingen lust att använda dessa
Dragonborn patch
Dawnguard Patch
Heartfire Patch

Edit:
Fixade filerna själv med hjälp av länken jag länkade. Man måste ha TES5Edit installerad och radera nån screenshot i headern på varje fil som är fel

Vilka gräsmods samt density körde du?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv

Installerat om, än en gång...
Nu ska vi se om mitt system klarar Kountervibe ENB Northern Light

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Vilka gräsmods samt density körde du?

Jag kör med Unbelievable Grass HD 2k och 40 när det gäller tätheten

Btw så har han fixat problemet med de USKP filerna som var trasiga.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag kör med Unbelievable Grass HD 2k och 40 när det gäller tätheten

Btw så har han fixat problemet med de USKP filerna som var trasiga.

Det var den minst krävande av alla jag testat (2k) med samma inställningar och säkert den som såg bäst ut också.

Den gav mig dock min första ctd men det kan vara något annat då jag har installerat/avinstallerat en hel del olika gräsmods nu och inte orkat byta save hehe.

Kör också med Project ENB, realistic full graphics (första jag testade). Vilken ENB kör du nu?

La också märke till det, la också senare märke till att patcherna inte fungerade (innan han fixade dom) då Requiem klagade på att jag inte hade USKP DG...

EDIT: Um, skaparen av Unbelievable Grass HD gömde precis modden från Nexus? Tänkte testa 1k versionen och göra gräset lite tätare.

Satan vad DOF drar prestanda och skapar nästan bara huvudvärk egentligen, iofs snyggt på sina ställen men knappast värt det tycker jag...

Just nu så ser min lista ut så här:

Cloaks of Skyrim
Immersive Armors
Winter Is Coming
Frostfall - Hypothermia Camping Survival
Immersive Patrols
Requiem
Skyrim Immersive Creatures
Unread Books Glow
Wet and Cold
Wet and Cold - Ashes
83Willows 101BugsHD Butterfly Dragonfly Luna-Moth Torchbug
aMidianBorn Book of Silence
AOF HD Tree LODs
Bellyaches HD Dragon Replacer
Detailed Rugs
Enhanced Distant Terrain
Glowing Ore Veins 300
High Definition Ivy
Pure Waters
Realistic Mushrooms
Ruins Clutter Improved
SkyFalls and SkyMills - Animated Distant Waterfalls and WindMills
Skyrim Bigger Trees
Skyrim HD - 2K Textures
Skyrim Particle Patch for ENB
Static Mesh Improvement Mod - SMIM
Towns and Villages Enhanced
TreesHD Skyrim Variation
Unbelievable Grass HD
Climates Of Tamriel
Supreme Storms for Climates of Tamriel
Climates Of Tamriel - Weather Patch
Enhanced Lights and FX
A Matter Of Time
Unofficial Skyrim Patches
Immersive Weapons
The Skyrim Distance Overhaul LOD Improvement

ENB: Project ENB

EDIT2: Första gången jag ser dimma i spelet, hade dimma aktiverat med min gamla ENB, trots det såg jag aldrig dimma (måste ha med ENB att göra).

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Det var den minst krävande av alla jag testat (2k) med samma inställningar och säkert den som såg bäst ut också.

Den gav mig dock min första ctd men det kan vara något annat då jag har installerat/avinstallerat en hel del olika gräsmods nu och inte orkat byta save hehe.

Kör också med Project ENB, realistic full graphics (första jag testade). Vilken ENB kör du nu?

La också märke till det, la också senare märke till att patcherna inte fungerade (innan han fixade dom) då Requiem klagade på att jag inte hade USKP DG...

EDIT: Um, skaparen av Unbelievable Grass HD gömde precis modden från Nexus? Tänkte testa 1k versionen och göra gräset lite tätare.

Satan vad DOF drar prestanda och skapar nästan bara huvudvärk egentligen, iofs snyggt på sina ställen men knappast värt det tycker jag...

Just nu så ser min lista ut så här:

Cloaks of Skyrim
Immersive Armors
Winter Is Coming
Frostfall - Hypothermia Camping Survival
Immersive Patrols
Requiem
Skyrim Immersive Creatures
Unread Books Glow
Wet and Cold
Wet and Cold - Ashes
83Willows 101BugsHD Butterfly Dragonfly Luna-Moth Torchbug
aMidianBorn Book of Silence
AOF HD Tree LODs
Bellyaches HD Dragon Replacer
Detailed Rugs
Enhanced Distant Terrain
Glowing Ore Veins 300
High Definition Ivy
Pure Waters
Realistic Mushrooms
Ruins Clutter Improved
SkyFalls and SkyMills - Animated Distant Waterfalls and WindMills
Skyrim Bigger Trees
Skyrim HD - 2K Textures
Skyrim Particle Patch for ENB
Static Mesh Improvement Mod - SMIM
Towns and Villages Enhanced
TreesHD Skyrim Variation
Unbelievable Grass HD
Climates Of Tamriel
Supreme Storms for Climates of Tamriel
Climates Of Tamriel - Weather Patch
Enhanced Lights and FX
A Matter Of Time
Unofficial Skyrim Patches
Immersive Weapons
The Skyrim Distance Overhaul LOD Improvement

ENB: Project ENB

EDIT2: Första gången jag ser dimma i spelet, hade dimma aktiverat med min gamla ENB, trots det såg jag aldrig dimma (måste ha med ENB att göra).
http://i60.tinypic.com/dpil8h.jpg

Hittar du den inte så kan jag göra en tillfällig nedladdning åt dig. Jag har både 2K och 1K på min hårddisk

Edit:
Filen är borttagen på Nexus permanent, så passa på att ta ner denna innan jag raderar den igen http://www.solidfiles.com/d/4a2ea9cc48/Unbelievable_Grass_1k_...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hittar du den inte så kan jag göra en tillfällig nedladdning åt dig. Jag har både 2K och 1K på min hårddisk

Edit:
Filen är borttagen på Nexus permanent, så passa på att ta ner denna innan jag raderar den igen http://www.solidfiles.com/d/4a2ea9cc48/Unbelievable_Grass_1k_...

Tackar laddade ner den nu. (:

EDIT: Har du laddat ner ljud? Vilka mods isf?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Tackar laddade ner den nu. (:

EDIT: Har du laddat ner ljud? Vilka mods isf?

Kör alltid med denna http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/43773/? Finns patchar för kompatibilitet inbakat i installationsfilen. Man hör fotsteg m.m mycket tydligare + en massa andra ljud man inte hör i Vanilla. Har använt den så länge nu att jag glömt vad som är skillnad mot Vanilla

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kör alltid med denna http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/43773/? Finns patchar för kompatibilitet inbakat i installationsfilen. Man hör fotsteg m.m mycket tydligare + en massa andra ljud man inte hör i Vanilla. Har använt den så länge nu att jag glömt vad som är skillnad mot Vanilla

Ok hehe ska testa den. (:

Har märkt att det är lättare och dessutom roligare att modda Skyrim med ett bättre grafikkort, innan behövde jag prioritera och ha mig på ett helt annat vis, nu är det bara till att trycka in de mods jag känner för.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ok hehe ska testa den. (:

Har märkt att det är lättare och dessutom roligare att modda Skyrim med ett bättre grafikkort, innan behövde jag prioritera och ha mig på ett helt annat vis, nu är det bara till att trycka in de mods jag känner för.

Du borde testa Skyrim Enhanced Camera om du vill ha möjlighet att se allt i förstaperson perspektiv. Lite ovant när man rider dock. Man ska styra hästen med musen, inte [A] och [D] tangenterna som man gör i vanliga fall. [A] och [D] tangenterna vrider bara din kropp så att du t ex kan skjuta med pilbåge från hästen. Nedan ser du hur det ser ut när jag hugger ved :). Du kan med denna mod även se dina fötter och skugga vilket du inte kan utan modden

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Du borde testa Skyrim Enhanced Camera om du vill ha möjlighet att se allt i förstaperson perspektiv. Lite ovant när man rider dock. Man ska styra hästen med musen, inte [A] och [D] tangenterna som man gör i vanliga fall. [A] och [D] tangenterna vrider bara din kropp så att du t ex kan skjuta med pilbåge från hästen. Nedan ser du hur det ser ut när jag hugger ved :). Du kan med denna mod även se dina fötter och skugga vilket du inte kan utan modden

https://www.youtube.com/watch?v=UfL6njhelqo&index=15&list=PL4...

Såg den moden för ett tag sedan och tänkte faktiskt testa den men har bara inte blivit av ännu. (:

EDIT: Testat nu och ja den var riktigt nice, bäst av allt är ju att det bara är en SKSE plugin och fungerar utan en massa krångel/inställningar.

Vilken mod för vatten kör du? Jag körde Pure Water men har märkt att på vissa ställen så ser det ut som om där inte ens är vatten... Tror dock det är Pure Water som inte gillat min ENB så ska testa Water nu. Lite synd eftersom Pure Water kräver inte mycket plus att jag annars gillar hur den modden ser ut.

EDIT: Water fungerar som den ska iaf, gillar dock fortfarande Pure Water mer...

EDIT2: Det var Project ENB som fick vattnet att se lite för genomskinligt ut på vissa ställen (nästan osynligt). Någon som vet hur man löser det i ENB?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Såg den moden för ett tag sedan och tänkte faktiskt testa den men har bara inte blivit av ännu. (:

EDIT: Testat nu och ja den var riktigt nice, bäst av allt är ju att det bara är en SKSE plugin och fungerar utan en massa krångel/inställningar.

Vilken mod för vatten kör du? Jag körde Pure Water men har märkt att på vissa ställen så ser det ut som om där inte ens är vatten... Tror dock det är Pure Water som inte gillat min ENB så ska testa Water nu. Lite synd eftersom Pure Water kräver inte mycket plus att jag annars gillar hur den modden ser ut.

EDIT: Water fungerar som den ska iaf, gillar dock fortfarande Pure Water mer...

EDIT2: Det var Project ENB som fick vattnet att se lite för genomskinligt ut på vissa ställen (nästan osynligt). Någon som vet hur man löser det i ENB?

Jag kör Water eftersom den lägger till en massa växter, båtar m.m.

Det borde finns en avdelning i nån ENB konfig fil där man ändrar vattnets utseende

Så här ser det ut i min enbseries.ini

[WATER] IgnoreWeatherSystem=false EnablePreCache=true EnableDispersion=true EnableCaustics=true EnableParallax=true EnableShadow=false EnableVolumetricShadow=false EnableLighting=true EnableSelfReflection=true EnableDisplacement=true DisplacementQuality=1 DisplacementFilterQuality=2 ShadowQuality=2 EnableShadowNoise=false ReflectionAmount=0.89 FrennelMultiplier=1.0 FrennelMin=0.0 FrennelMax=1.0 DispersionAmount=0.18 CausticsAmount=0.65 SunSpecularMultiplier=1.0 SunScatteringMultiplier=1.0 SunLightingMultiplier=0.3 WetMultiplier=0.99 WavesAmplitudeSunrise=1.0 WavesAmplitudeDay=1.0 WavesAmplitudeSunset=1.0 WavesAmplitudeNight=1.0 WavesAmplitudeInteriorDay=1.0 WavesAmplitudeInteriorNight=1.0 Muddiness=0.5

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag kör Water eftersom den lägger till en massa växter, båtar m.m.

Det borde finns en avdelning i nån ENB konfig fil där man ändrar vattnets utseende

Så här ser det ut i min enbseries.ini

[WATER] IgnoreWeatherSystem=false EnablePreCache=true EnableDispersion=true EnableCaustics=true EnableParallax=true EnableShadow=false EnableVolumetricShadow=false EnableLighting=true EnableSelfReflection=true EnableDisplacement=true DisplacementQuality=1 DisplacementFilterQuality=2 ShadowQuality=2 EnableShadowNoise=false ReflectionAmount=0.89 FrennelMultiplier=1.0 FrennelMin=0.0 FrennelMax=1.0 DispersionAmount=0.18 CausticsAmount=0.65 SunSpecularMultiplier=1.0 SunScatteringMultiplier=1.0 SunLightingMultiplier=0.3 WetMultiplier=0.99 WavesAmplitudeSunrise=1.0 WavesAmplitudeDay=1.0 WavesAmplitudeSunset=1.0 WavesAmplitudeNight=1.0 WavesAmplitudeInteriorDay=1.0 WavesAmplitudeInteriorNight=1.0 Muddiness=0.5

Tackar, lyckades iofs lösa det nu, tror det var för att jag hittade och testade en ny SweetFX preset som antagligen är en modifierad preset av den som följde med ProjectENB annars vet jag inte vad jag gjorde.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv

Senaste karaktären

Sevenbase body: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/36992/?
Tror håret är från MortenHairs: http://www.loverslab.com/topic/9898-sharing-my-ports/
Kountervibe ENB Northern Light: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/58534/?
Texturen är nog UNP Creamy: http://mod.dysintropi.me/eiries-and-honeyvanity/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Såg riktigt nice ut. (:
Jag testar UN7B just nu, det är 7b överkropp och unp's underdel typ och har bra stöd för HDT.

Tror jag börjar bli klar nu (om man någonsin blir det), här är iaf alla mods som jag använder.

Aesthetic
RaceMenu
SkySight Skins Ultra HD (4k)
UN7B (SG Female Textures men osäker på upplösning)
Xvision Children - Redone

Armors
Cloaks of Skyrim
Immersive Armors
Winter Is Coming

Combat
Dodge Mod
Dual Wield Parrying

Gameplay
Drinking Fountains of Skyrim
Frostfall - Hypothermia Camping Survival (2k cloaks)
Immersive Patrols
Realistic Needs and Diseases
Requiem
Skyrim Immersive Creatures
Unread Books Glow
Wet and Cold
Wet and Cold - Ashes

Graphics
Alternative Snow + Road Snow Footprints (2k)
aMidianBorn Book of Silence (alla)
Bellyaches HD Dragon Replacer
Better Dynamic Snow
Better Embers
Detailed Rugs
Glowing Ore Veins 300
HDT Physics Extensions
High Definition Ivy (2k)
Natural Grass Texture Floor
Pure Waters
Real Ice (2k)
Realistic Mushrooms
Ruins Clutter Improved
SkyFalls and SkyMills
Skyrim Bigger Trees
Skyrim HD Textures (Landscape, Misc samt Riften LITE, Dungeons och Towns FULL)
Skyrim Particle Patch for ENB
Static Mesh Improvement Mod
The Beauty of Skyrim - Caves and Mines
The Beauty of Skyrim - Dungeons (2k)
Towns and Villages Enhanced (Riverwood)
TreesHD Skyrim Variation (Ultra)
Unbelievable Grass HD (1k, 40 density)

Immersion
83Willows 101BugsHD Butterfly Dragonfly Luna-Moth Torchbug (High)
Audio Overhaul for Skyrim 2
Birds of Skyrim
Climates Of Tamriel + Weather Patch + Supreme Storms
Enhanced Lights and FX
Equipping Overhaul
Footprints
Immersive NPC In The Dark
Lanterns of Skyrim
No Spinning Death Animation
Realistic Ragdolls and Force
Skyrim - Enhanced Camera

Interface
A Matter Of Time

Stability
HDTSkyrimMemPatch
SSME - Skyrim Startup Memory Editor
Stable uGridsToLoad
Unofficial Patches

Weapons
Immersive Weapons

ENB
Project ENB

Någon viktig som jag saknar? Någon som jag bör byta mot något bättre?

EDIT: Ska testa Kountervibe ENB Northern Light. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kr0owe:

Såg riktigt nice ut. (:
Jag testar UN7B just nu, det är 7b överkropp och unp's underdel typ och har bra stöd för HDT.

Tror jag börjar bli klar nu (om man någonsin blir det), här är iaf alla mods som jag använder.

Aesthetic
RaceMenu
SkySight Skins Ultra HD (4k)
UN7B (SG Female Textures men osäker på upplösning)
Xvision Children - Redone

Armors
Cloaks of Skyrim
Immersive Armors
Winter Is Coming

Combat
Dodge Mod
Dual Wield Parrying

Gameplay
Drinking Fountains of Skyrim
Frostfall - Hypothermia Camping Survival (2k cloaks)
Immersive Patrols
Realistic Needs and Diseases
Requiem
Skyrim Immersive Creatures
Unread Books Glow
Wet and Cold
Wet and Cold - Ashes

Graphics
Alternative Snow + Road Snow Footprints (2k)
aMidianBorn Book of Silence (alla)
Bellyaches HD Dragon Replacer
Better Dynamic Snow
Better Embers
Detailed Rugs
Glowing Ore Veins 300
HDT Physics Extensions
High Definition Ivy (2k)
Natural Grass Texture Floor
Pure Waters
Real Ice (2k)
Realistic Mushrooms
Ruins Clutter Improved
SkyFalls and SkyMills
Skyrim Bigger Trees
Skyrim HD Textures (Landscape, Misc samt Riften LITE, Dungeons och Towns FULL)
Skyrim Particle Patch for ENB
Static Mesh Improvement Mod
The Beauty of Skyrim - Caves and Mines
The Beauty of Skyrim - Dungeons (2k)
Towns and Villages Enhanced (Riverwood)
TreesHD Skyrim Variation (Ultra)
Unbelievable Grass HD (1k, 40 density)

Immersion
83Willows 101BugsHD Butterfly Dragonfly Luna-Moth Torchbug (High)
Audio Overhaul for Skyrim 2
Birds of Skyrim
Climates Of Tamriel + Weather Patch + Supreme Storms
Enhanced Lights and FX
Equipping Overhaul
Footprints
Immersive NPC In The Dark
Lanterns of Skyrim
No Spinning Death Animation
Realistic Ragdolls and Force
Skyrim - Enhanced Camera

Interface
A Matter Of Time

Stability
HDTSkyrimMemPatch
SSME - Skyrim Startup Memory Editor
Stable uGridsToLoad
Unofficial Patches

Weapons
Immersive Weapons

ENB
Project ENB

Någon viktig som jag saknar? Någon som jag bör byta mot något bättre?

Skyrim Flora Overhaul? Jag kör dock inte senaste versionen, utan 1.91 (tror jag det var)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Skyrim Flora Overhaul? Jag kör dock inte senaste versionen, utan 1.91 (tror jag det var)

Testade den lite tills jag bytte till Unbelievable Grass HD, kanske iofs skulle testat den ovanpå, dock tveksam på om dom var kompatibla samt om min dator ens pallar det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Med senaste USKP så verkar det som man får sikta lite annorlunda (högre) med pilbågen om målet är långt bort. Verkar som pilen dyker tidigare än innan

Skrivet av kr0owe:

Testade den lite tills jag bytte till Unbelievable Grass HD, kanske iofs skulle testat den ovanpå, dock tveksam på om dom var kompatibla samt om min dator ens pallar det.

Jag har Skyrim Flora installerat så nog funkar det, men jag tror att jag har Unbelievable Grass HD efter den modden för att den ska funka i min load order. Men Flora är väl att man kan plocka mer växter istället för en växt i taget?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Testade Countervibe, löjligt snygg och inte minst krävande...
Den var inte heller kompatibel med CoT och ELFX.

Skrivet av AMD-FX:

Med senaste USKP så verkar det som man får sikta lite annorlunda (högre) med pilbågen om målet är långt bort. Verkar som pilen dyker tidigare än innan

Jag har Skyrim Flora installerat så nog funkar det. Men Flora är väl att man kan plocka mer växter istället för en växt i taget?

Jag tror den lägger till gräs, andra växter och till och med träd, lägger till saker gör den iaf. (:

Ska testa Flora igen.

EDIT: Den lägger till mycket träd. Vet inte om det har med Skyrim Bigger Trees att göra men många träd ser skumt placerade ut och vissa är bara för stora. Ett hus var t.ex nästan gömt bland träden...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Testade Countervibe, löjligt snygg och inte minst krävande...
Den var inte heller kompatibel med CoT och ELFX.

Jag tror den lägger till gräs, andra växter och till och med träd, lägger till saker gör den iaf. (:

Ska testa Flora igen.

Jo det gör den också.

Jag tog precis ner en mod som gör att man får ont (tappar liv) av att stå på eld, kokande vatten i ökenområdet. Modden heter Fires Hurt http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/28202/?

Jag tror Edgren rekommenderade den för länge sedan, men jag laddade aldrig ner den

Här är ett exempel som jag gjorde för att visa er

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Bara jag eller RealVision var inte såå snygg ändå?

Skrivet av AMD-FX:

Jo det gör den också.

Jag tog precis ner en mod som gör att man får ont (tappar liv) av att stå på eld, kokande vatten i ökenområdet. Modden heter Fires Hurt http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/28202/?

Jag tror Edgren rekommenderade den för länge sedan, men jag laddade aldrig ner den

Här är ett exempel som jag gjorde för att visa er

https://www.youtube.com/watch?v=C7_9b6NdXzU&feature=youtu.be

Kanske man skulle installerat.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Men Flora är väl att man kan plocka mer växter istället för en växt i taget?

Nej nej
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/141/?
"Adds high detailed textures, new trees and a more varied grasses and flowers."