ljuset på razer imperator BF3 edition blir sämre efter att jag lyfter upp den? hjälp

Permalänk
Avstängd

ljuset på razer imperator BF3 edition blir sämre efter att jag lyfter upp den? hjälp

Hej har en fråga på min Razer imperator BF3 edition!
Jag ser att ljuset för scroll hjulet blir sämre ljus så fort man lyfter upp musen i luften och varför blir det så? det var inte så när jag köpte den? :/ hjälp?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Reklamera den...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simplified:

Reklamera den...

men jag har tagit reda på att det inte är glapp i den och den funkar normalt annars med knapparna och rörelserna så det behövs inte reklamera ju.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Så är det på min också, och så var det när jag fick den. Och när jag ändrar lift off distance så ändras även när ljuset "dimmas".

Dvs, det ska vara så.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shrudder:

Så är det på min också, och så var det när jag fick den. Och när jag ändrar lift off distance så ändras även när ljuset "dimmas".

Dvs, det ska vara så.

Ja jag tänkte väll det då behöver jag inte oroa mig för något "skönt" jag vet att jag ändra någon inställning så då vet jag att det var det som orsakade det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

men jag har tagit reda på att det inte är glapp i den och den funkar normalt annars med knapparna och rörelserna så det behövs inte reklamera ju.

Jag tycker att det låter skumt att scroll ljuset blir sämre när du lyfter musen. Jag har ganska många razer möss och har aldrig upplevt detta.

Har du provat att återställa standardinställningarna i mjukvaran? Om det inte löser problemet, så ligger felet i hårdvaran :/

Edit: jag läste andra inlägg, tydligen har jag fel...

Permalänk
Medlem

Jag har en vanlig imperator, ingen BF3 edition och min lyser samma hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Jag har en vanlig imperator, ingen BF3 edition och min lyser samma hela tiden.

Detta är den nyare Imperatorn med två sensorer och ljuset på den dimmas när den tappar "traction" när man har igång surface calibration.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shrudder:

Detta är den nyare Imperatorn med två sensorer och ljuset på den dimmas när den tappar "traction" när man har igång surface calibration.

Vart hittar man surface calibration ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Vart hittar man surface calibration ?

Under tweak performance.

Visa signatur