Permalänk
Medlem

Hur ser ditt ultimata skrivbord ut?

Håller på med att bygga mitt eget skrivbord och är ute efter lite nya idèer! Mitt projekt med skrivbordet har hållit på i ett års tid nu och nu är det dags att slutföra det.
Och jag är öppen för kreativa förslag vad just ditt drömbord är.

Jag har en ganska klar bild hur det ska se ut, inbyggd start/resete knapp, eject knapp för dvd, inbyggd USB, skärmfäste till min Eyefinity, ska fräsa "kabeldike" i bordets undersida/baksida så att sladdar inte syns. Vippströmbrytare (älskar dom) som slår på/ökar diverse saker.

Har köpt grejer, och löddat, och oljat, etc etc. Och nu innan det är dags att bygga, så skulle jag vilja ha era synpunkter på vad som är ert ultimata skrivbord?

Det gör ingenting ifall det svävar iväg, det är det jag är ute efter, lite udda lösningar. Och att få lite fler infallsvinklar.

Så låt fantasin sväva, tänk inte på vad det kostar, det är uppfinningsrikedomen jag jagar!

Jag hoppas att ni fattar vad jag jagar!!

Mvh skog1s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Håller på med att bygga mitt eget skrivbord och är ute efter lite nya idèer! Mitt projekt med skrivbordet har hållit på i ett års tid nu och nu är det dags att slutföra det.
Och jag är öppen för kreativa förslag vad just ditt drömbord är.

Jag har en ganska klar bild hur det ska se ut, inbyggd start/resete knapp, eject knapp för dvd, inbyggd USB, skärmfäste till min Eyefinity, ska fräsa "kabeldike" i bordets undersida/baksida så att sladdar inte syns. Vippströmbrytare (älskar dom) som slår på/ökar diverse saker.

Har köpt grejer, och löddat, och oljat, etc etc. Och nu innan det är dags att bygga, så skulle jag vilja ha era synpunkter på vad som är ert ultimata skrivbord?

Det gör ingenting ifall det svävar iväg, det är det jag är ute efter, lite udda lösningar. Och att få lite fler infallsvinklar.

Så låt fantasin sväva, tänk inte på vad det kostar, det är uppfinningsrikedomen jag jagar!

Jag hoppas att ni fattar vad jag jagar!!

Mvh skog1s

Snyggt, skulle gärna vilja se lite bilder när du får de gjort
En ide är väl kanske headset hållare? som typ är format efter ett huvud, som du sätter headsetet på, tror du förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Snyggt, skulle gärna vilja se lite bilder när du får de gjort
En ide är väl kanske headset hållare? som typ är format efter ett huvud, som du sätter headsetet på, tror du förstår vad jag menar

Bilder kommer att komma, har tagit bilder på allt jag gjort, även hur det såg ut på det gamla (det som jag sitter vid nu) trånga som jag hatar!

Ett huvud till headset, känner lite att det tar lite för mycket plats. Men en plats för headsetet ska jag helt klart fixa!! Så tack!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Ungefär som jag har det nu.

Ett Galant skrivbord från IKEA. Mycket stort hörnskrivbord fast vill ändå ha längre så jag kan ha:
Plats för FPS
Plats för Bilspel + ratt
Plats för workstation (studier)

Får helt enkelt välja bort bilspels delen

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Ungefär som jag har det nu.

Ett Galant skrivbord från IKEA. Mycket stort hörnskrivbord fast vill ändå ha längre så jag kan ha:
Plats för FPS
Plats för Bilspel + ratt
Plats för workstation (studier)

Får helt enkelt välja bort bilspels delen

Jag fattar vad du menar, men då jag inte kör bilspel alls! Så är det inga problem med det. Skivan jag bygger på 1800X60mm (1,8meter lång) Så platsen är inga problem. (kommer att utnyttja den lediga platsen för en miniverkstad. (läs *min lödverkstad* )
Det är mer tekniska/roliga lösningar jag söker.

Vill tillägga att många av mina ideèr har kommit från sideburns galleri. Och att mitt projekt kommer att vara rätt likt, men utan sidovägg.

Men jag vill ha mer förslag, på vad man kan göra för att det ska bli så teknisk bra som möjligt, för min fantasi har tagit slut

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ett nedsänkt tangentbord och ett handleds stöd till det är kanske en bra ide?

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem

Tänk efter på vad du gör vid skrivbordet. Se till att det finns möjlighet/plats att göra det.Tänk efter vilka föremål som befunnit sig på skrivbordet den senaste veckan. Se till så att de får en bra plats/går att använda vid skrivbordet.