Få tillbaka pengar vid internetköp vid scamföretag?

Permalänk
Medlem

Få tillbaka pengar vid internetköp vid scamföretag?

Hejsan, skulle beställa ett xenonkit till backljusen på bilen från en välkänd svensk sida som jag använt förut, satt på ett annat forum som hade länkar till vad som verkade vara detta företag och det visade sig att "dom" hade 100kr rabatt på kiten där så självklart beställde jag, sidan såg ju i princip likadan ut och andra pratade ju om att det var bäst att beställa därifrån så självklart gjorde jag det, betalade med mitt visa kort i förskott till och med...

Nån dag efter beställningen står det då på den "äkta sidan" att dom varnar för sidor som liknar deras och att dom har dragit igång nån rättsprocess mot dessa eller något. (Som en annan forumit där skrev..)

Så nu undrar jag om det nu visar sig att jag inte får några grejer, har jag någon chans att få tillbaka pengarna?
Är inte helt säker på att jag inte får något, andra som beställt där har enligt dom själva fått grejerna men är lite mer orolig nu när det "äkta företaget" har startat igång rättsprocess osv då jag får en magkänsla att de som skött "fake sidan" då inte kommer prioritera att skicka iväg grejer utan mer fly landet typ. (hehe jag har lite fantasi)

Kikade på min internetbank (Handelsbanken) och där ser det ut såhär :

På alla mina andra internet köp så är "reskontradatum" ifyllt som samma datum som köpet gjordes, vad jag förstått av att ha läst är det datumet då mitt saldo påverkas eller något sådant, menas det som det datum när pengarna dras från mitt konto?
Och betyder det då att de ej dragits från mitt konto?

Aja som sagt är noob på detta så hjälp skulle behövas, vad tycker ni jag ska göra?
Finns det något sätt att få tillbaka pengarna på?

Mvh

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Avstängd

kontakta din bank ?

Permalänk
Medlem

Gå ner till handelsbanken och förklara hur det ligger till, då får du en blankett att fylla i där du intygar att du inte ljuger och bla bla sen får du tillbaka summan direkt av banken.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Ok tackar, får se om något paket dyker upp innan då andra som jag litar på som sagt har fått sina grejer därifrån. ^^

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical