XBMC + Windows 8 (Windows developer build) problem

Permalänk
Medlem

XBMC + Windows 8 (Windows developer build) problem

Jag använder min gamla xbox (orginal) som mediaspelare och har XBMC installerat på den. Jag kommer ihåg att jag hade lite problem att få igång Windows 7 och XBMC men tillslut lyckades jag, hur, kommer jag inte ihåg. När jag installerade W8 valde jag att behålla alla gamla inställningar som jag hade i W7 men det vill ändå inte fungera.

Jag vet att jag var inne i local policy och ändrade sjukt många saker, dock hittar jag inte sidan där all den informationen stod. Jag kommer också ihåg att Windows Live Assistant hindrade mig från att komma in på min dator genom xboxen dock finns inte det installerat på W8 men jag e rädd att det kan finnas med ändå, fast maskerat.

Just nu står jag helt och hållet fast, jag har skapat gästkonto, jag har skapat ett som heter xbox, jag har gett rättigheter hit och dit till everyone men xboxen ber mig fortfarande om lösenord när jag försöker komma in på min dator.

Kan någon vänlig och underbar själ hjälpa mig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Windows Live installationen sabbar (eller fixar enligt MS) äldre fildelningsprotokoll i win 7.
Det är mycket möjligt att w8 har detta problem redan från start.
Exakt vad som ändras kommer jag inte ihåg, men det har med default password att göra.
Många mediaspelare har detta problem t.ex WD Live och ASUS o!play.
Har själv försökt att få till det och samtidigt kunna ha Live installerat, men icke.