Söker lite info om nästa generationen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Söker lite info om nästa generationen

Tjena, jag undrade om nästa generations grafikkort kommer bli större än dennas eller mindre? Jag undrar eftersom jag vet inte riktigt om jag kommer kunna uppgradera i framtiden om jag köper ett chassi som endast stödjer grafikkort på ca 9''. All hjälp vore verkligen guld värt ^^

Stationära : Datorlåda: Bitfenix Outlaw Grafikkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB SOC Processor: Intel Core i5 2500K Nätagg: OCZ ModXStream PRO 600W SSD: OCZ SSD Agility 3 60GB HDD: 250gb
Bärbara: Packard Bell Easynote TM85

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Tror ingen som inte jobbar på Nvidia / AMD kan svara på detta, och det varierar ju dessutom kraftigt beroende på i vilken prisklass du jagar. De dyraste och snabbaste korten är ju oftast längre än de lite billigare och långsammare.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
varberg
Registrerad
Mar 2010

du får nog vackert vänta tills det kommer riktig information om det, men jag skulle gissa på att dom kommer va lika stora i topp segmentet

i7 920 2.66ghz @3.8ghz turbo boost off HT on, Gigabyte GTX 680 2GB OC in SLI, 12GB DDR3 1600mhz memmory, AStro a40 headset, 5TB harddrives for backup, Samsung 830 256GB for os/games, Raptor 10k rps for games, GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24" asus widescreen in Surround

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Okt 2011

Varför inte tänka såhär: Dom kommer säkert bli större, så jag tar ett chassi där dom får plats

Tror knappast dom blir så mycket större.. Och dom kan ju inte bli så stora så att dagens chassin måste bli längre

|Moderkort: MSI X370 Krait Gaming |GPU: Palit GTX 1080 Dual OC
|CPU: Ryzen 7 1700 |PSU: BF Whisper M 550W |SSD: Samsung Pro 960 240GB
|Minne: 16GB Corsair LPX DDR4 3200 Mhz |Chassi: Phanteks Enthoo Pro
|Datorskärm: AOC Agon AG271QG 27" 1440p 165Hz IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Leifson:

Tror ingen som inte jobbar på Nvidia / AMD kan svara på detta, och det varierar ju dessutom kraftigt beroende på i vilken prisklass du jagar. De dyraste och snabbaste korten är ju oftast längre än de lite billigare och långsammare.

Man skulle ju kunna hoppas att just någon anställd från Nvidia / AMD hängde här på Sweclockers

Men overall så har jag fått mycket bra info, får nog köpa ett lite större chassi just nu och om det blir små grafikkort i framtiden kanske man kan ''slimma'' sin rig lite tack allesammans!

Stationära : Datorlåda: Bitfenix Outlaw Grafikkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB SOC Processor: Intel Core i5 2500K Nätagg: OCZ ModXStream PRO 600W SSD: OCZ SSD Agility 3 60GB HDD: 250gb
Bärbara: Packard Bell Easynote TM85

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

dom kommer bli runt 1 mil långa och kräva ett eget kärnkraftverk för att driva.