Behöver hjälp med ghetto lösning på GPU fläkt

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med ghetto lösning på GPU fläkt

Hej jag håller på att bygga ihop en dator till min morsa med min gamla dator.
Aftermarket fläkten till grafikkortet hade en annan kontakt än vad som passade mitt moderkort, så jag klippte av en svart och en röd sladd som jag satt ihop med fläktens sladd.
Det funkade bra men nu när jag köpte nya grejer till datorn så råka jag slita av den delen av sladden och nu kan jag inte hitta den(det var någons sorts förlängningssladd).

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska koppla så jag tänkte att jag frågar innan något hemskt händer.

Den av bitna elkabeln

Sladden från fläkten

Det första jag tänker är att jag kan ta den röda, svarta och röda sladdarna och bara koppla ihop dom med rätt färg på den sista biten av fläktsladden?

Hoppas att jag gör mig förståd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randomretard:

Hej jag håller på att bygga ihop en dator till min morsa med min gamla dator.
Aftermarket fläkten till grafikkortet hade en annan kontakt än vad som passade mitt moderkort, så jag klippte av en svart och en röd sladd som jag satt ihop med fläktens sladd.
Det funkade bra men nu när jag köpte nya grejer till datorn så råka jag slita av den delen av sladden och nu kan jag inte hitta den(det var någons sorts förlängningssladd).

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska koppla så jag tänkte att jag frågar innan något hemskt händer.

http://img163.imageshack.us/img163/2846/imag0501g.jpg

Den av bitna elkabeln

http://img38.imageshack.us/img38/1942/imag0515c.jpg

Sladden från fläkten

Det första jag tänker är att jag kan ta den röda, svarta och röda sladdarna och bara koppla ihop dom med rätt färg på den sista biten av fläktsladden?

Hoppas att jag gör mig förståd

Det går att göra som du har tänkt dej, men kom ihåg att det kan skada ditt modrkort, om din moderkort inte klarar av så hög späning(när du sänker volten, för att få den tystare) så du kan men för säkerhetsskull så minska inte volten, en av fläkt kontakterna på min gamla moderkort slutade fugera efyer att jag har kopplat tre fläktar på den och med volt minskning