Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Permalänk
Medlem

Känns på något sätt att redaktionen känner sig träffade, vem f*n använder ordet troll/trolla i rubriksättning?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeeKay2000:

Garvade ihjäl mig precis!

Skönt att se att skämtet inte var för obskyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Jag förstår inte det humoristiska. Men vad är det för version av SGS2?.. såg bättre ut än den version jag sett.

Det är 4G versionen; Galaxy S II Epic 4G Touch
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_ii_epic_4g_touch-395...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Jag är ganska trött på iPhones och funderar på en nyare mobil snart, dock helst någon med Nvidias quad (eller var det 4+1 companion core?). Känns dock surt att det inte verkar finnas någon motsvarighet till Installous på android...

Det är en sak som jag har tänkt på jättemycket! Installous är det som får mig att hänga kvar på äpplet.
Finns det inget likvärdigt till Android? Ni som vet o kan.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Låter ju snarare som Samsung är pissed för att ingen köar till att köpa deras produkter. Vilket företag vill liksom inte ha lojala fans?

Går väl att vrida hur man vill, tycker den otroliga "religion" som skapats kring Apple bara är rent av patetisk. Förlöjliga på så kanske även dessa förstår det så småningom.

Permalänk
Medlem

Ahhh jag älskar dokumentärer!

/mvh soyd

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Känns på något sätt att redaktionen känner sig träffade, vem f*n använder ordet troll/trolla i rubriksättning?

Aftonbladet skulle nog inte göra det, men en sajt som har ett forum gör det!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Ser att du har en iphone som jobbtelefon du tillhör de efterblivna då med.

Det är min jobbtelefon så den ligger bara och skräpar någonstans, har ingen nytta av den

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Det är en sak som jag har tänkt på jättemycket! Installous är det som får mig att hänga kvar på äpplet.
Finns det inget likvärdigt till Android? Ni som vet o kan.

Eftersom androids är billigare än iPhones så får du massa pengar över, som du istället kan betala för apparna med. Eller har jag helt missuppfattat syftet med Installous?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det är en sak som jag har tänkt på jättemycket! Installous är det som får mig att hänga kvar på äpplet.
Finns det inget likvärdigt till Android? Ni som vet o kan.

Vad gäller att söka piratade appar så tror jag inte ens det är tillåtet att diskutera men i Android får du som standard installera vilka appar som helst från vilken källa som helst, bara du avaktiverar begränsningen till Market i inställningarna.

Appar som kräver rootning får finnas på Market så man behöver inget speciellt program för att hitta sådana på Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip.F:

varför ens bry sig om android eller apple fanboys..? Som konsument köper jag telefoner baserade på vad som är bra och dåligt med dem och jämför från vad som finns på marknaden.

Android har/hade flash, och är opensource. Var bara givet för mig~

Skön reklam dock, mycket bättre än den andra de hade

Håller med om att man ska jämföra, det är ofta vad många gör. Apple fansen å andra sidan är helt insnöade på hur fantastiskt Apple är och tittar inte på alternativen. Jag kör Android men skulle gärna prova något nytt ifall det kommer något som jag anser vara bättre än Android.

Permalänk

det är kul med alla apple vs android fanboys!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Eftersom androids är billigare än iPhones så får du massa pengar över, som du istället kan betala för apparna med. Eller har jag helt missuppfattat syftet med Installous?

Nä du har helt klart för dig, bara det att mina appar jag samlat på mig kostar lika mycket som 4-6 nya Samsung lurar, 138st och inte en ända grattis app. Så ditt alternativ finns inte i min värld! (tror att det jag skrivit strider mot Swecs regler, gör det det så ta bort Mod, var inte säker)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nä du har helt klart för dig, bara det att mina appar jag samlat på mig kostar lika mycket som 4-6 nya Samsung lurar, 138st och inte en ända grattis app. Så ditt alternativ finns inte i min värld! (tror att det jag skrivit strider mot Swecs regler, gör det det så ta bort Mod, var inte säker)

Vad spelar det för roll om du har 138 illegalt nedladdade applikationer på din telefon. Det är ju inte så att du betalt flera tusen för dem...

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Nä du har helt klart för dig, bara det att mina appar jag samlat på mig kostar lika mycket som 4-6 nya Samsung lurar, 138st och inte en ända grattis app. Så ditt alternativ finns inte i min värld! (tror att det jag skrivit strider mot Swecs regler, gör det det så ta bort Mod, var inte säker)

Tja, det finns både webläsare och torrentklient till android, och efter en sväng till piratbukten finns det inget hinder på telefonen för att installera apparna du hittar där.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Vad spelar det för roll om du har 138 illegalt nedladdade applikationer på din telefon. Det är ju inte så att du betalt flera tusen för dem...

Det som spelar roll i frågan är att jag svarade på n_sandstroms inlägg, som du kan se lite längre upp! Jag själv brukar läsa hela tråden innan jag kastar ur mig nått!

Skrivet av n_sandstrom:

Tja, det finns både webläsare och torrentklient till android, och efter en sväng till piratbukten finns det inget hinder på telefonen för att installera apparna du hittar där.

Tack!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Att dom inte kan släppa Apple, dom biter i det sura äpplet när dom egentligen vill få över oss alla iPhone ägare till den mörka sidan. Mig får dom aldrig, Andriods interface ser ut som något tagit ifrån 90 talet. Fräsch & enkelt ska det vara. Ingen krångel. Sedan vem betalar 4500kr för plast?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Att dom inte kan släppa Apple, dom biter i det sura äpplet när dom egentligen vill få över oss alla iPhone ägare till den mörka sidan. Mig får dom aldrig, Andriods interface ser ut som något tagit ifrån 90 talet. Fräsch & enkelt ska det vara. Ingen krångel. Sedan vem betalar 4500kr för plast?

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt vad är det som är krångligt med att få appinformation från en app utan att tvingas gå in på appen? Man hör ofta från iPhone-användare att Android är krångligt men exakt vad är det som ni tycker är svårt? Utan exempel låter det bara som man repeterar något som en papegoja. Sedan brukar operativsystem få fler funktioner med tiden, inte färre, så jag ser inte riktigt hur din åldersteori hänger ihop.

Nu vet jag ju att du skrev ditt inlägg för att försöka provocera men även sådana kan göras bättre med substans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Att dom inte kan släppa Apple, dom biter i det sura äpplet när dom egentligen vill få över oss alla iPhone ägare till den mörka sidan. Mig får dom aldrig, Andriods interface ser ut som något tagit ifrån 90 talet. Fräsch & enkelt ska det vara. Ingen krångel. Sedan vem betalar 4500kr för plast?

Skickades från m.sweclockers.com

Öh, har du sett Ice Cream Sandwich? iOS har använt samma tråkiga design sen de började med den. Jag har ägt en och jag måste säga att jag är sjukt trött på den.

Mörka sidan? Android som står för den fria plattformen. Apple borde snarare ses som onda eftersom de censurerar allting och låser så att allting de säljer ska vara endast deras överprisade saker.

Det är inte vanlig plast, det är specialplast som har extremt bra hållbarhet. Testa att böja på bakluckan på sgs2. Den håller trots att man böjer den helt och håller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

(det behövs inga mekaniska knappar på framsidan)

Nope, men jag vill ha!

Permalänk
Medlem

Fan vad "troll" är uttjatat alltså.. används till allt, överallt.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)

)

Ja för det är ju apple som tillverkar den skärmen, jätte duktigt och innovativt av dem!! (nej det är LG som har tagit fram och tillverkat retina-skärmen, apple har bara valt den och satt in den....

Jag är trött på allt apple-hype. Apple tillverkar varken skärm, processor eller gpu själv i sina iphones. Deras telefoner hänger sig och apparna hänger sig betydligt oftare än vad de gör på android-lurar. Jag äger både en iphone 4s och en ipad 2, har ägt flera androider innan.

Jag skulle vilja säja att iphonen är en dyr telefon, androider är smartphones. En ipad är en surfplatta, en android-platta är en dator. IOS är så ngt ifrån funktionellt och avancerat som det kan bli, på både gott och ont. I början kännde jag mig fortfarande fruktansvärt instängd, och dét gör jag fortfarande till viss del. Trotts att jag visste det innan blev jag både besviken och förvånad "en lista med ikoner, är det allt som iOS består av?". Sammtidigt finns ju inte så många funktioner så allt känns logiskt och snabbt.

Skriver just nu på iPaden och något jag stör mig på är att man inte lan sätta markören mitt i ett ord. Skriver jag "heksan" och vill ändra det till "hejsan" så försöker jag pricka "j'et", vilket gör att markören hamnar framför ordet, sedan för man pressa flera gånger för att markören sla hamna efter rdét så man kan ta bort heöa ordet och skriva om dét. Det är fan lättare att hantera text på en android-telefon med en liten 3.2" skärm...

Jag kan förstå att folk köper iphone. Den har tillräckliga funktioner för en telefon, och den är jävligt snygg och välbyggd. Sen flyter allt perfekt, men där är ju android ikapp nu med gpu-acc plus att htc inte är långt ifrån iphones bygglvalitet

jag vill dock hävda att folk som köper iPad saknar intelligens.... man kan ju för fan inte göra ett piss med den? inte ladda ned torrents eller föra över filer via varken minneskort eller usb? köpte min billigt av en kompis, annars hade jag haft kvar min asus transformer som åtminstone gick att skriva på och som kunde ersätta netbooken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det som spelar roll i frågan är att jag svarade på n_sandstroms inlägg, som du kan se lite längre upp! Jag själv brukar läsa hela tråden innan jag kastar ur mig nått!

Tack!!

Har läst hela tråden och håller mig fast vid vad jag skrev. Tack!

Skrivet av Haziza:

Att dom inte kan släppa Apple, dom biter i det sura äpplet när dom egentligen vill få över oss alla iPhone ägare till den mörka sidan. Mig får dom aldrig, Andriods interface ser ut som något tagit ifrån 90 talet. Fräsch & enkelt ska det vara. Ingen krångel. Sedan vem betalar 4500kr för plast?

Skickades från m.sweclockers.com

90 tal: http://images.appleinsider.com/leopard-preview-dock-4.jpg
2011: http://www.youtube.com/watch?v=RrYZDWuBptI

Lika? Njaa. Du kanske får lite mer plast men denna plast håller bättre än glas och komponenterna i telefonen presterar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Att dom inte kan släppa Apple, dom biter i det sura äpplet när dom egentligen vill få över oss alla iPhone ägare till den mörka sidan. Mig får dom aldrig, Andriods interface ser ut som något tagit ifrån 90 talet. Fräsch & enkelt ska det vara. Ingen krångel. Sedan vem betalar 4500kr för plast?

Skickades från m.sweclockers.com

IOS känns riktigt gammalt jämfört med android och köp en telefon från HTC och du inte vill ha plast?

Inget krångel? iTunes, appar som hänger sig och en jävla massa omvägar när man vill göra något förutom att surfa och spela angrybirds...

Permalänk
Medlem

“I could never get a Samsung, I’m creative” made my day!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Andriods interface ser ut som något tagit ifrån 90 talet. Fräsch & enkelt ska det vara.
Skickades från m.sweclockers.com

Back to the fanboy discussion...

Om interfacet ser tråkigt ut kan du ju skriva ett eget som ser ut som du vill? Eller ladda ner ett iphone-tema. "Krångligare" än så är det inte.

Visa signatur

Citera för svar ;)

Permalänk
Medlem

Riktigt skön video, tryck ner överprisade iphones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Skriver just nu på iPaden och något jag stör mig på är att man inte lan sätta markören mitt i ett ord. Skriver jag "heksan" och vill ändra det till "hejsan" så försöker jag pricka "j'et", vilket gör att markören hamnar framför ordet, sedan för man pressa flera gånger för att markören sla hamna efter rdét så man kan ta bort heöa ordet och skriva om dét. Det är fan lättare att hantera text på en android-telefon med en liten 3.2" skärm...

Provat hålla fingret över ordet? Om du testar det så kommer du att få upp ett förstoringsglas, prova svepa fingret nu. Ser du att markören flyttar sig i ordet?

//rillo

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

Att dom inte kan släppa Apple, dom biter i det sura äpplet när dom egentligen vill få över oss alla iPhone ägare till den mörka sidan. Mig får dom aldrig, Andriods interface ser ut som något tagit ifrån 90 talet. Fräsch & enkelt ska det vara. Ingen krångel. Sedan vem betalar 4500kr för plast?

Skickades från m.sweclockers.com

Låt dem "trolla", det är bara bra för Apple, all nedlåtande kritik ökar bara försäljningen, Samsung bjuder ju på gratis reklam

Permalänk
Medlem

kan inte hålla mig måste bara...........http://www.youtube.com/watch?v=v1PBptSDIh8