Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Det är en sak som jag har tänkt på jättemycket! Installous är det som får mig att hänga kvar på äpplet.
Finns det inget likvärdigt till Android? Ni som vet o kan.

Vet att det har funnits något liknande, kommer dock inte ihåg vad det heter och inte heller om det funkar på dom nyare telefonerna, vet att det fanns till android 2.1
Har bestält en Galaxy Nexus från UK, så när jag fått den (1-3dagar) så kan jag meddela om det finns eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)

Från Gizmondo:

...It's a screen...

A fancy screen, with a 326dpi resolution. Jobs said "there's a magic number around 300dpi, if you hold something about 10-12 inches away from your eye, it's the limit of the human retina to distinguish pixels."

Sen tittar vi på Wikipedias lista över skärmar för mobiltelefoner.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_displays_by_pixel_densit...

Speciellt intressant är Sharp som nästan på varje lur har en PPI högre än Apples retina display.
Från LG återfinner man två med högre och hos HTC en. Hade varit intressant att se en jämförelse mellan dessa telefoners skärmar och Apples "Retina" mumbojumbo.

Uppdate jämförelse mellan HTC Rezound och iPhone 4s funnen!

"Given that the Rezound is larger than the iPhone 4S it might be bad in the size department, but it’s a major plus in terms of display. The iPhone 4S has a 3.5-inch 640×960 Retina display, while the Rezound has a 4.3-inch 1280×720 Super LCD HD screen. Where the iPhone boasts that it features the highest pixel density and resolution despite having a small display, the Rezound can now take that claim away since it beats the iPhone 4S with a 12-point difference with its 342 ppi against the iPhone’s 330 ppi, so the Rezound has a higher pixel density.

Winner: The Rezound’s 342 ppi knocks out the iPhone’s 330 ppi and does so with a larger display, making for a quite amazing viewing."

http://www.gadgetreview.com/2011/11/iphone-4s-vs-htc-rezound....

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exteron:

Låt dem "trolla", det är bara bra för Apple, all nedlåtande kritik ökar bara försäljningen, Samsung bjuder ju på gratis reklam

Och vad tjänar du på att det går ännu bättre för apple? Att de säljer ännu mer och konkurrenterna mindre så att din älskade iphone blir ännu dyrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Provat hålla fingret över ordet? Om du testar det så kommer du att få upp ett förstoringsglas, prova svepa fingret nu. Ser du att markören flyttar sig i ordet?

//rillo

A smart! Inte så logiskt dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Låter ju snarare som Samsung är pissed för att ingen köar till att köpa deras produkter. Vilket företag vill liksom inte ha fanatiker?

FIXED!

Permalänk

Om apple stämmer dem nu har de ju ingen humor, det var ju rätt episkt! :3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Har läst hela tråden och håller mig fast vid vad jag skrev. Tack!

Om du har läst vad som skrevs, så förstod du nog inte vad du läste eller tolkade det fel. Annars hade du inte skrivit så som du gjorde.

För du missade poängen helt!

Det är lite som, jag hör vad du säger, men förstår inte vad du menar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag kan ju tänka mig vilka som kommer kasta ruttna äpplen utanför Samsungs huvudkontor ^o^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Går väl att vrida hur man vill, tycker den otroliga "religion" som skapats kring Apple bara är rent av patetisk. Förlöjliga på så kanske även dessa förstår det så småningom.

Med tanke på vilka inlägg denna tråd har genererat så är båda lägren fyllda av religiösa tokdårar

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet hur jag kan byta ut tangentbordet på min iphone? :'(

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Jag kan ju tänka mig vilka som kommer kasta ruttna äpplen utanför Samsungs huvudkontor ^o^

Det är de fanboys som sitter här i tråden och inte kan ta Samsungs reklam med en nypa salt, utan är tvungna att hävda sig med en comeback.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Defeat^:

Och vad tjänar du på att det går ännu bättre för apple? Att de säljer ännu mer och konkurrenterna mindre så att din älskade iphone blir ännu dyrare?

Vad är det som säger att den blir dyrare? Apple har haft samma pris på dem jämt, de harr alltid kostat $199 för den minsta när de kommer och ökats med $100 för större storlek...även när de var största mobiltilverkaren i början av året så sjönk priserna succesivt, så ge mig ett enda belägg på att de skulle öka i pris...dina speculationer bara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Går väl att vrida hur man vill, tycker den otroliga "religion" som skapats kring Apple bara är rent av patetisk. Förlöjliga på så kanske även dessa förstår det så småningom.

Så "religionen" kring Samsung och Android är bättre tycker du?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Med tanke på vilka inlägg denna tråd har genererat så är båda lägren fyllda av religiösa tokdårar

Religionsbiten handlar väl snarare om att Apple har anhängare som bara köper deras produkter, skaffar allt nytt de ger ut osv. Min egen erfarenhet är såklart inte heltäckande men jag kan inte påstå att jag sett någon som bara köper Samsung-produkter, Sony-produkter eller liknande.

Jag lägger ingen värdering här, jag ger bara min tolkning och observation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Apple? - Nej.
Samsung? - Nej.

Finns det något bättre? - Ja, en gammal Sony Ericsson från 2005 gör jobbet utmärkt. Sparade minna pengar till en ny Volvo V50 Classic istället. Det mår hela familjen bättre av än att ha den värsta telefonen varje månad.

Låter som en bra deal! Finns mycket viktigare saker än mobiler!

Skrivet av Highlaj:

Äntligen en reklam som visar på riktigt hur efterblivna Apple-människor är egentligen <3

Slänger du inte alla Apple-användare över en klippa där?

Skrivet av niklas12287:

det är kul med alla apple vs android fanboys!

Tycker inte det är värst kul. Det är bara en sandlåda och massa omogna kommentarer.

Skrivet av Sampabowie:

Det är de fanboys som sitter här i tråden och inte kan ta Samsungs reklam med en nypa salt, utan är tvungna att hävda sig med en comeback.

Majoriteten i Sweclockers är Android fanboys. Om en Apple användare skulle ta illa upp av denna reklam har dom alla rätt och göra det. Tycker det var en väldigt omogen reklam av Samsung, personligen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exteron:

Så "religionen" kring Samsung och Android är bättre tycker du?!

Fast det är ändå en skillnad, även om det finns fanatiska Android fanboys också naturligtvis.
Kring Apple och Steve Jobs uppstod något som i större utsträckning verkligen kan liknas vid religion där symbolen och ledaren spelar en avgörande roll.
Vad gäller Android finns ingen ledare som dyrkats som en halvgud på samma sätt.
Och vad gäller symbolen så finns det visserligen den där roboten för Android, men symbolkulten att köpa allt med en viss symbol på är inte i närheten av den äppelkult som finns.

En kollega berättade förresten om något program han sett där en Apple religiös persons hjärna magnetröntgades och vad man såg var tydligen mycket likt det man såg hos andra mycket religiösa personer.
Ska sägas att alla har all rätt i världen att välja sin tro och jag lägger ingen moralisk skuld på de som väljer att tro på Apple och Steve Jobs istället för Bibeln och Jesus eller så. Jag konstaterar bara att det faktiskt finns många likheter med annan religion här.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Majoriteten i Sweclockers är Android fanboys. Om en Apple användare skulle ta illa upp av denna reklam har dom alla rätt och göra det. Tycker det var en väldigt omogen reklam av Samsung, personligen.

Precis lika omogen som Appels PC vs MAC reklam

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

var riktigt bra även om jag själv har svårt för mobiler me så stor display, eller det är inte displayen isig, utan att mobilen blir så jäkla stor med så stor display men vilket jäkla ramaskri det skulle blivit om rollerna va omvända i reklamfilmen, då hade det blivit en helt annan stämning här

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Fast det är ändå en skillnad, även om det finns fanatiska Android fanboys också naturligtvis.
Kring Apple och Steve Jobs uppstod något som i större utsträckning verkligen kan liknas vid religion där symbolen och ledaren spelar en avgörande roll.
Vad gäller Android finns ingen ledare som dyrkats som en halvgud på samma sätt.
Och vad gäller symbolen så finns det visserligen den där roboten för Android, men symbolkulten att köpa allt med en viss symbol på är inte i närheten av den äppelkult som finns.

Någon speciell "Apple-kult" finns inte, det är något som den yngre generationen har stämplat, även fast de är precis likadana fast med andra märken, väldigt få av den äldre generationen handlar bara för att det är ett speciellt märke, de handlar efter vad deras behov är

Skrivet av JesperT:

En kollega berättade förresten om något program han sett där en Apple religiös persons hjärna magnetröntgades och vad man såg var tydligen mycket likt det man såg hos andra mycket religiösa personer.
Ska sägas att alla har all rätt i världen att välja sin tro och jag lägger ingen moralisk skuld på de som väljer att tro på Apple och Steve Jobs istället för Bibeln och Jesus eller så. Jag konstaterar bara att det faktiskt finns många likheter med annan religion här.

Detta saknar någon som helst förankring, inget som säger att det hade något som helst med just Apple att göra bara för att en människa (som antagligen har helt andra problem) magnetröntgades och "råkade" äga en eller ett par Apple-produkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag skulle nog vilja påstå att den religiösa dyrkan är betydligt mer påtaglig i Androidlägret om man läser kommentarer här på Sweclockers eller på Swedroid.

Precis vad jag själv skulle kommentera hans citat med, men du hann före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Majoriteten i Sweclockers är Android fanboys. Om en Apple användare skulle ta illa upp av denna reklam har dom alla rätt och göra det. Tycker det var en väldigt omogen reklam av Samsung, personligen.

Ta illa upp behöver man väl bara göra om man känner sig träffad? Det var ju inte ens något om användare av Apple-produkter i allmänhet. Själv tycker jag denna reklam var gjord med mer glimt i ögat än Apples Mac vs PC-reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exteron:

Så "religionen" kring Samsung och Android är bättre tycker du?!

Det är verkligen enligt min uppfattning inte samma sak. Det är väldigt sällan man hör om någon som köper bara Samsung, LG eller annat specifikt märke och avgudar alla deras produkter som om de vore heliga. Ja, jag tycker att vissa av Samsungs, LGs med fleras produkter är bra men jag tycker även vissa är rentav värdelösa. Jag varierar när jag handlar och väljer det som passar mig bäst just då. Applefanboys köper hela kitet, det ska vara Apple TV, Iphone, Ipad, Macbook, ja helst ett äpple på allt.

Jag använder Windows 7 och tycker det är ett bra operativsystem men jag rent av hatar Internet Explorer och viss annan skit dem skickar med. Utbrast någon gång i skolan "Åt helvete med Internet Explorer" på en webdesignlektion. Då kommer självklart en Apple älskare direkt och säger "Vilka har gjort den?". Ja, Microsoft men det struntar jag fullständigt i, jag behöver inte predika Internet Explorer bara för att jag tycker Windows 7 är ett bra operativsystem. Det är ett tecken på att man ser till produkten och inte vilket märke, vilken status eller annat tjafs det innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Precis vad jag själv skulle kommentera hans citat med, men du hann före.

På vilket sätt tycker du att det är mer religiöst kring Android? Vissa Apple-anhängare kallas religiösa för att de bara köper just Apples produkter. Det handlar då alltså om tillverkaren/märket i högre grad än de individuella produkterna. Jag är ärligt nyfiken på i vilken utsträckning du sett samma sak kring Android? Själv ser jag nästan inget sådant kring tillverkare som gör Android-produkter, än mindre i högre utstäckning än hos Apple.

Permalänk
Medlem

Based on a true story..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av slaski:

Nope, men jag vill ha!

Tur att det inte är tvång på att ta bort de mekaniska knapparna då. Verkar som om HTC kommer ha kvar dem på ett par modeller till exempel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Ja, det kunde definitivt jag nämnt då det är en skillnad, men som PenTile utvecklats är det negativa som sägs om det rejält överdrivet nuförtiden. Det finns en rad tester som gjorts där slutsatsen bilvit att PenTile inte är något negativt.

Här är ett av exemplen Google gav mig och Galaxy Nexus skärm kommer vara lite bättre än de som testas där.

Man kan inte trolla med fakta tyvärr. Lägre verklig upplösning är en sådan sak det t.ex inte går att trolla bort. PenTile är något negativt jämfört med vanlig rgb uppbyggnad.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Rolig film men jag tycker att SGS2 är en så pass bra telefon att Samsung inte behöver göra den här typen av reklamfilm. Ett företag ska fokusera på sin egen produkt och lyfta fram det som är bra med den i stället för att fokusera på det som dåligt med konkurrentens produkter. Men jag antar att detta inte är någon seriös reklamfilm, utan att den bara skapades för att få uppmärksamhet på den här typen av sidor där Samsung redan har många potentiella kunder.

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem

Haha klockren reklam!
Jag gillar den som fan! Och jag har en hög med appleprylar nu för tiden. Man får ju faktiskt ha lite humor också!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Hehe, klart bra, ju! Mer humor i it-relaterad reklam!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

haha "Im creative" lol

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850