Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Permalänk
Musikälskare

Hoppas Apple svarar på detta med en egen reklamfilm Detta var skoj ^^

Stereotyper = fun tmes

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Låter ju snarare som Samsung är pissed för att ingen köar till att köpa deras produkter. Vilket företag vill liksom inte ha lojala fans?

Samsung säljer fler telefoner än Apple, dom säljer fler telefoner och kunderna slipper köa, låter rätt okey från båda håll.

Permalänk
Medlem

Läste att I-phone kostar ca 1200 :- i komponenter/tillverkning etc vilket betyder ett 500-procentigt prispåslag, give or take.

Fullständigt sinnessjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exteron:

Någon speciell "Apple-kult" finns inte, det är något som den yngre generationen har stämplat, även fast de är precis likadana fast med andra märken, väldigt få av den äldre generationen handlar bara för att det är ett speciellt märke, de handlar efter vad deras behov är

Detta saknar någon som helst förankring, inget som säger att det hade något som helst med just Apple att göra bara för att en människa (som antagligen har helt andra problem) magnetröntgades och "råkade" äga en eller ett par Apple-produkter

Det här rörde sig om en speciellt utvald person där just Appledyrkandet tydligen var rätt fanatiskt, så det var inte vem som helst som råkade äga lite Appleprylar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Man kan inte trolla med fakta tyvärr. Lägre verklig upplösning är en sådan sak det t.ex inte går att trolla bort. PenTile är något negativt jämfört med vanlig rgb uppbyggnad.

Ja, men skillnaden har blivit väldigt liten med de senaste utvecklingarna. Redan för 1,5 år sedan var PenTile mindre påtagligt än Retinans sämre kontrast och färgåtergivning jämfört med en AMOLED-skärm, och PenTile var då väldigt långt från vad det är nu. Sedan får man såklart göra sitt eget val efter sina egna behov.

Permalänk
Inaktiv

Det roliga är att alla kopierar Appel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

ehmm.. Apple kopierar ingen?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Det är verkligen enligt min uppfattning inte samma sak. Det är väldigt sällan man hör om någon som köper bara Samsung, LG eller annat specifikt märke och avgudar alla deras produkter som om de vore heliga. Ja, jag tycker att vissa av Samsungs, LGs med fleras produkter är bra men jag tycker även vissa är rentav värdelösa. Jag varierar när jag handlar och väljer det som passar mig bäst just då. Applefanboys köper hela kitet, det ska vara Apple TV, Iphone, Ipad, Macbook, ja helst ett äpple på allt.

Jag använder Windows 7 och tycker det är ett bra operativsystem men jag rent av hatar Internet Explorer och viss annan skit dem skickar med. Utbrast någon gång i skolan "Åt helvete med Internet Explorer" på en webdesignlektion. Då kommer självklart en Apple älskare direkt och säger "Vilka har gjort den?". Ja, Microsoft men det struntar jag fullständigt i, jag behöver inte predika Internet Explorer bara för att jag tycker Windows 7 är ett bra operativsystem. Det är ett tecken på att man ser till produkten och inte vilket märke, vilken status eller annat tjafs det innebär.

Det ännu roligare är att man sällan hör någon Apple-ägare gnälla så mycket om alla andra som Android-ägare gör...och måste man vara en Appl-älskare bara för att säga "Vilka har gjort den?" när man klankar ner på Explorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Haha klockren reklam!
Jag gillar den som fan! Och jag har en hög med appleprylar nu för tiden. Man får ju faktiskt ha lite humor också!

Tack, den vettigaste kommentaren jag läst här.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

På vilket sätt tycker du att det är mer religiöst kring Android? Vissa Apple-anhängare kallas religiösa för att de bara köper just Apples produkter. Det handlar då alltså om tillverkaren/märket i högre grad än de individuella produkterna. Jag är ärligt nyfiken på i vilken utsträckning du sett samma sak kring Android? Själv ser jag nästan inget sådant kring tillverkare som gör Android-produkter, än mindre i högre utstäckning än hos Apple.

Man kanske skulle öppna en tråd som förklarar vad religion är, Apple är INTE religion, det är inte ens en kyrka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exteron:

Det ännu roligare är att man sällan hör någon Apple-ägare gnälla så mycket om alla andra som Android-ägare gör...och måste man vara en Appl-älskare bara för att säga "Vilka har gjort den?" när man klankar ner på Explorer?

Apple ägaren hävdade att jag älskade allt Microsoft gjort vilket verkligen inte är fallet då den där "förolämpningen/Apple hyllningen" gick inte hem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garnax:

Samsung säljer fler telefoner än Apple, dom säljer fler telefoner och kunderna slipper köa, låter rätt okey från båda håll.

Samsung har fler modeller av telefoner, så det säger iofs inte mycket när de jämför mot en tillverkare som inte har så många modeller, enda man kan jämföra där i så fall är att Samsung sålde 5 miljoner Galaxy S2 på 85 dagar efter release och Apple ålde 4 miljoner iPhone 4S första helgen efter release...och ja, även Samsung kunder får köa när de släpper nya mobiler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Åsa-Nisse:

Läste att I-phone kostar ca 1200 :- i komponenter/tillverkning etc vilket betyder ett 500-procentigt prispåslag, give or take.

Fullständigt sinnessjukt.

Och Samsung kostar i tillverkning? ...och de har inga påslag för att de är ett företag som inte är ute efter att tjärna pengar?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Det här rörde sig om en speciellt utvald person där just Appledyrkandet tydligen var rätt fanatiskt, så det var inte vem som helst som råkade äga lite Appleprylar.

Men än en gång, det säger ingenting eftersom det är endast en person

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Apple ägaren hävdade att jag älskade allt Microsoft gjort vilket verkligen inte är fallet då den där "förolämpningen/Apple hyllningen" gick inte hem.

Det var iofs inte svar på det jag skrev...men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exteron:

Man kanske skulle öppna en tråd som förklarar vad religion är, Apple är INTE religion, det är inte ens en kyrka

Det räcker nog med om jag förklarar vad en liknelse är för dig. Vad jag skrev till den andra postaren är varför folk, skämtsamt, liknar det vid en religion och varför det han skrev kring Android inte stämde överens med den anledningen.

Jag törs sätta pengar på att ingen faktiskt tror att det är en religion, eller att du verkligen tror att någon tror det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Precis! Varje gång jag hör någon säga att Apple var först med något skrumpnar ytterligare en liten bit av min tro på mänskligheten bort och dör.
Hallå?!? Vem har ni hört ifrån att Apple är först? Apple själva såklart! Och jag menar snälla du, ett företag skulle väll aldrig överdriva sin reklam när dom säger att dom är störst, bäst och först. Vi lever i informationssamhället för jösse namn. Google it!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sj6:

Nej det tycker jag inte Samsung kopierar, Samsung Galaxy Tab ser ju ut som Ipad

Permalänk

FYFAN vad löjligt apple har i allafall fans vilket inte samsung har... så varför skulle folk vilja ha samsungen i stället för en iphone om dem låtsas göra sig löjlig över den. skämmigt Samsung

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Du fattar väl att du inte kan uttala dig så okunnigt på en stor teknik sajt som denna? Du är dömd till att betraktas som ett troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Med tanke på vilka inlägg denna tråd har genererat så är båda lägren fyllda av religiösa tokdårar

Exakt.

Om bilden av en Apple-användare är att den alltid väljer produkter från Apple oavsett vad så är min generella bild av Android-användare från forum som detta och IDGs med fler att de är bittra, hatitiska personer som lägger mer energi på att förklara hur dåliga Apples produkter och dessa användare är än de bryr sig om sin egen produkt. Android relaterade nyhetsartiklar brukar sällan generera mycket inlägg men släng upp en artikel där Apple är inblandade så växer tråden så det knakar.

Som sagt, det är inte mer religiöst på Applesidan än på Androidsidan. Bara fokus som ligger på olika saker hos de två lägren.

Edit: Givitvis finns det undantag i båda lägren. Kommentarer som "du har bara en Android för att du inte har råd med en iPhone" ju inte bättre än många kommentaren från Andoridanvändare.

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av dja74:

Låt mig gissa, du är en kreativ typ?

Jag tycker det är lite löjligt att placera folk i fack baserat på produktval. Skulle nog påstå att jag är mer tekniskt orienterad än kreativt. Jag har ägnat mig åt datorer sedan Commodore 64/128-tiden och är snart civilingenjör. Följer nyheter inom datorvärlden och överväger noga för- och nackdelar innan jag bestämmer mig för att köpa en produkt, så jag är inte fanatisk (längre). Skulle vilja påstå att jag resonerar ganska rationellt angående vad som passar mig eller inte. När jag var tonåring så var jag mer anti-Apple, anti-Intel, pro-AMD. Sen växte jag upp, lite i alla fall.

Min kreativa sida sträcker sig nog inte längre än att jag gillar musik och spelar piano.

Var det svar nog?

Skrivet av Zotamedu:

De gör helt rätt i att skriva Ios och Nvidia för i redaktionella texter betraktas det som produktnamn och skrivs som det. Det vill säga med stor bokstav först och sedan gemener resten. Det är så man skriver. Sen får företagan själva ha vilka konstiga kombinationer som helst av stora, små, upphöjda, kursiva och felvända bokstäver i sin egen marknadsföring men det är inte så man skriver. Ett annat exempel är att man i en tidning skulle skriva Latex medan en som arbetar med det föredrar LaTeX eller om man ska vara helt korrekt http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/Capture-4.png
. Fast det sista orkar man ju bara göra om man gör det i LaTeX för annars blir det jättejobbigt. Det är dock det korrekta.
Ser du nu att det är rätt löjligt att hålla ordning på hur tillverkarna väljer att använda sina varumärken? Ibland är tillverkarna själva inte ens konsekventa med det.

Skrivet av phz:

Tom Nvidia själva skriver "NVIDIA", så "nVIDIA" har inte varit aktuellt på länge. Vet inte hur många resultatsidor på Google du måste leta igenom för att hitta någon som skriver "nVIDIA" idag.

Skrivet av dlq84:

Det är väldigt vanligt att man inte skriver NAMN med inledande liten bokstav och resten stora utan Ios och Nvidea är helt korrekt.. Fråga språkrådet om du inte tror mig.

Ni missförstår. Jag säger inte att redaktionen gör fel i att skriva Ios eller Nvidia, jag säger att det är lite prylportalen-varning över att skriva "Samsung trollar Apple" i en rubrik.

Skrivet av Fritjof92:

Om du hittar motsvarande forum för apple så ska du se...

Swedroid är en Android hemsida, Apple har väl egna forum med egna fanatiker.

Givetvis är det så, men nu är det Sweclockers vi befinner oss på och Swedroid samt Sweclockers är även länkade till varandra via huvudsidan. Någon koppling till ett Appleforum finns dock inte. Att det finns betydligt fler sektliknande Androidfanatiker här än Apple-diton behöver man inte kolla många trådar för att konstatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Jo och en ny feature i iphone är notificationbar, något som är ett av det mest använda funktionerna i android sen release.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Garnax:

Jo och en ny feature i iphone är notificationbar, något som är ett av det mest använda funktionerna i android sen release.

Den har dock inte samma funktion som på Android och så mycket dom har kopierat så är det bara bra att apple ger tillbaka!

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Garnax:

Inte för att jag kan kommentera validiteten i det här påståendet, men jag har läst att notificationbar/center fanns till den första jailbreakade iPhone-utgåvan.

Permalänk
Inaktiv

Men hallå.. Tänk om ingen tillverkare skulle "sno" något överhuvudtaget, hur skulle produkterna se ut? Halvfärdiga mobiler..

Permalänk
Medlem

"Dude, you're a barista." Hahahaha

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Skrivet av comradebootstrap:

Men hallå.. Tänk om ingen tillverkare skulle "sno" något överhuvudtaget, hur skulle produkterna se ut? Halvfärdiga mobiler..

Samsung har inte tagit några idéer ifrån apple, apple är bara rädd för att förlora kunder när andra går ut med att det faktiskt finns andra/bättre produkter. Idéerna har funnits innan apple började med smartphone och pekdator. Men jag håller med dig, hur skulle mobilerna se ut ifall inte skaparna hade kokurnans.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Om man ser reaktionerna från alla apple fanboys här så lyckades nog samsung med det dom ville nämligen reta crapple fanboys lol

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Kan någon berätta för mig lite mer ingående vad dom menar med "Trots att Samsung är en av Apples viktigaste leverantörer och Apple i sin tur en av Samsungs största kunder"

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas