Tappade mitt Radeon 5870 i klinkersgolvet :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Tappade mitt Radeon 5870 i klinkersgolvet :(

Hej!

Fick hem mitt nya GTX 580 Matrix Platinum igår och vilket monster till grafikkort det är alltså! Det som inte var lika kul är att jag tappade mitt gamla kort som jag tänkt gett bort i julklapp i ett stenhårt klinkersgolv Det är ett 5870. Det höll ganska bra men ett hörn blev lite intryckt.

Sitter det något precis i hörnen som är vitalt för att det ska fungera? Ser inte ut så när man tittar på kortet.

Mvh J

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Fick hem mitt nya GTX 580 Matrix Platinum igår och vilket monster till grafikkort det är alltså! Det som inte var lika kul är att jag tappade mitt gamla kort som jag tänkt gett bort i julklapp i ett stenhårt klinkersgolv Det är ett 5870. Det höll ganska bra men ett hörn blev lite intryckt.

Sitter det något precis i hörnen som är vitalt för att det ska fungera? Ser inte ut så när man tittar på kortet.

Mvh J

Testa att lysa genom hörnet och se om det är någonting innuti. Annars är det väl bara att testa kortet lite snabbt.

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009
Citat:

Testa att lysa genom hörnet och se om det är någonting innuti. Annars är det väl bara att testa kortet lite snabbt.

Ok får kolla det. Skulle helst vilja slippa ta ut mitt GTX 580 igen. Fick mekka en del med kablar och grejer för att det skulle bli bra.

Mvh J

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Det ser inte ut som det är något som går igenom hörnet där kortet är skadat. Det är bara jätte lite i spetsen på hörnet som är skadat, i plasten liksom. Kanske hade en jäkla tur. Tråkigt om det gått sönder för tänkte brorsan skulle få det.

Mvh J

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Är inte plasthöljet som avgör ifall kortet blev skadat eller inte. Att tappa kortet i golvet kan ha katastrofala följder för komponenterna i och på grafikkortet. Stoppa in det i en dator och testa!

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009
Citat:

Är inte plasthöljet som avgör ifall kortet blev skadat eller inte. Att tappa kortet i golvet kan ha katastrofala följder för komponenterna i och på grafikkortet. Stoppa in det i en dator och testa!

Nej det är inte i plasthöljet, det är i hörnet på kretskortet. Men får koppla in det i brorsans dator när jag hälsar på så får vi se. Mitt 580 får sitta där det sitter, orkar inte koppla ur allt igen efter allt meck det var att koppla in det och få kabeldragningen snygg.

Mvh J

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grotteby
Registrerad
Jun 2010

Är det hörnet på kretskortet har du haft enorm tur, det måste ha absorberat en hel del kraft. Skulle inte bli förvånad om det fungerar, lycka till hoppas det går bra!