Inet vinner Årets datorbutik 2011

Permalänk

Grattis!:)

Detta lät intressant: – Vi kommer att fira med ett antal grymma erbjudanden för medlemmarna på SweClockers. Håll ögonen öppna!

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

Grattis! Inte så konstigt med fri frakt, bra priser och riktigt trevlig kundservice.

Permalänk
Medlem

Grattis!

"Fortsätta att vara nära våra kunder och förstå deras behov. Vi jobbar även med att ytterligare öka servicegraden med ännu snabbare leveranser, bättre lagerhållning, bredare sortiment, fler och bättre funktioner på hemsidan och så vidare. Vi ser våra kunder som våra vänner och vill bara ge dem det bästa."

Dedär gillar jag starkt, hoppas ni kan fullfölja bättre lagerhållning då inte alltid saker finns då man vill ha det, det är vid sådana tillfällen man beställer från andra återförsäljare.

Visa signatur
Permalänk

Grattis.

fin.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Stort grattis till Inet!

Jag har beställt från Inet flertalet gånger i år, samt lite reklamation/garantiärenden. Jag har aldrig haft problem med Inet. Jag har dock inte haft problem med andra återförsäljare heller, men om jag ska beställa något så faller valet på Inet och därför föll även min röst på dem!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Avstängd

Grattis inet

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Grattis till Inet! Dock kommer jag förmodligen aldrig mer att handla hos dem, pga strulet som dem orsakade detta året! Jag är en sjukt missnöjd kund

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Grattis får man väll säga! Kunnig personal, men priserna är bortom all kritik! Om jag ska köpa en dator står jag nog ut med att vänta i en dag extra på paketet om jag sparar 500Kr på det..!

Dock hade jag tyckt att det kunde varit roligt om Webhallen eller CDON fick komma högre än vad dom gjort hittils!

Jag handlar till 90% av Komplett och hämtar i hämtbutiken, snabbt och billigt. Har även haft en del RMA på senare tid som Komplett fixat galant. Jag röstade på Komplett!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Aldrig handlat på inet. Föredrar webhallen.

Permalänk

Gratulerar Inet!

Permalänk
Medlem

Grattis även om jag aldrig förstått varför Inet avgudas så på swec, de är bra ja men knappast utmärkande. Själv tycker jag den stora vinnaren är vi konsumenter som har såpass många bra butiker att välja på.

Permalänk
Medlem

Jag är mest besviken på att Dustinhome inte lägre erbjuder fri frakt till studenter..

Inet och Komplett håller för höga priser för att kunna vara favorit för mig.

Inets kundvagns-publicering är galet smidig och förmodligen en av anledningarna till att de blivit så populära.
Ta en titt i köprådsdelen här så är det nästan uteslutande rekommendationer med Inets listor, men det är inte för att de har bra priser utan en fantastisk kundvagnspublicerings funktion!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om pixmania skulle ge gratis frakt till sweclockers medlemmar och 2 pingvinstänger i pakenten skulle nog dom va överlägsna vinnare, varför gillar "alla" inet förutom de två sakerna.?

Don't underestimate the power of the Pingvinstång!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

OLEE OLEE HALLELULJAH PRISA INET!

Om man vill utföra ett säkert bra köp = inet

Om man vill utföra ett så billigt köp som möjligt men till ett pris av övrig service = cdon

Permalänk
Medlem

Yer det här är awesome!!!

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Frågan är då hur många av de som röstat på inet faktiskt handlat av dem i år.

Jag antar dem flesta eftersom det är ett entusiast forum för överklockare som handlar regelbundet nya produkter.
Tror knappast någon röstat på Inet för att dom såg ut att få mest röster ? Finns väll säkert någon skräll röst.

Personligen har jag i år handlat för runt 15-20K på Inet pga överlägset bra priser och kundservice som jag även har haft kontakt med ett par gånger om året men då enbart i syfte att kolla orders status och faktura info inget klaga eller gnäll ringande.

Stort grattis till Inet!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1062344-ine...

böjda pinns (har sett många trådar) där de skyller på kunden samt en repa (skyller på kund) detta kallar jag inte kund service, jag kommer ALDRIG handla på inet-!

Visst kan du tycka så, men du vet heller inte sanningen. Det kan ju lika gärna vara trådskaparen som sitter och ljuger ihop en historia(säger inte att det är så) och Inet gör faktiskt rätt i situationen.

Inets lösning: Då moderkorten genomgår en extremt noggrann undersökning innan de skickas från leverantör så är standardregeln att man EJ ersätter kort med fysisk skada. Detta kort har en fysisk skada och ersätts således ej. Dock går Inet med på att bjuda på fraktkostnaden och undersökningavgiften(som jag förstår, tillkommer när en produkt undersöks och det visar sig ej vara något fel/kunden har skapat felet). Om inte det räcker så erbjuder sig Inet 2 lösningar till, de betalar halva moderkortet, för goodwill. Eller att de skickar det vidare till Asus som kommer ta 2-3 månader.

Måste nog påstå att det är riktigt riktigt bra jobbat..

Skrivet av sinned89:

Bra jobbat inet, dock bör ni bli lite bättre angående frakten då jag fick en CPU kylare med böjda flänsar i ena hörnet pga för hårt bandat paket....

Förmodligen inte Inet, snarare posten?

Förövrigt så röstade jag på Inet i år igen. Dock känns det som att priserna börjar stiga något och Inet är inte alltid billigast som det var förut. Förmodligen helt nödvändigt då kunderna ändå stannar och vinsten ökar antagligen så mycket att det inte finns något som talar för lägre priser.. men ändå!

Dustin gräver sin grav, jobbigare företag får man leta efter. 3-6 arbetsdagar för att svara på mail, kundservice under all kritik, dyra priser och inte direkt jättesnabb leverans. Enda som är kanon är studentrabatten som ibland hamnar några % under billigast pris någon annanstans. Men man kan göra fina fynd också vilket uppskattas!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Haha. Ingen idé att ha en sådan omröstning då hela swec tycks vara uppköp av inet. Ingen som länkar något annat. Och inet är inte särskilt märkvärdiga jämfört med andra. Kan aldrig bli objektiv och opartisk omröstning här.

EDIT: Jag har mina favoriter webhallen, komplett och inet. Och handlar där det blir billigaste. Men blir ofta då inte inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

man väljer inet eftersom det är snabb leverans, fraktfritt från sweclockers, pingvinstång, lätt och göra en kundvagn och visa för andra, bra kundservice och mycket bra bemötande om det skulle vara fel på varan

tror faktiskt dom har högre priser för att kunna "titta mellan fingrarna" på vissa felaktiga produkter och att dom säljer som smör eftersom varannan vara man beställer är ej i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Don't underestimate the power of the Pingvinstång!

Säger inte att Inet suger undrade bara vad de har som inte andra butiker har förutom de två saker jag nämnde

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Aldrig handlat på inet. Föredrar webhallen.

Hur kan du föredra något framför Inet när du aldrig handlat där? Först när du handlat på Inet, då kan du göra ditt uttalande

Jag är stennöjd med både Inet och Webhallen.

Permalänk
Medlem

Antar att man får säga grattis. Dock förstår jag verkligen inte rusningen till Inet alla gånger.. de är ju inte direkt ensamma med att vara bra. Webhallen, Misco, Dustin, Komplett, Indomo och flera sköter det minst lika bra, och priserna ligger för det mesta rätt så jämt.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag handlar till 90% av Komplett och hämtar i hämtbutiken, snabbt och billigt. Har även haft en del RMA på senare tid som Komplett fixat galant. Jag röstade på Komplett!

Problemet är ju om man inte bor i någon stad. Närmaste "datorbutik" här för mig är ca 5 mil bort, och det är endast Elgiganten.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Handlar saker jag vill ha direkt på webhallen eller Jme data efter som att dom finns i Malmö, Men saker jag kan vänta på handlar jag mest på intet.

Permalänk
Medlem

eller när man handlar nått så går man på prisjakt och hittar det biligaste priset som man litar på, på den produkten man vill ha och det brukar vara inet med frakt

Permalänk

Grattis till en välförtjänt vinst!!

Som det står i artikeln håller jag med om att CDON har blivit mycket bättre. Köpt en hel del komponenter därifrån i år.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Grattis! =D

Permalänk
Medlem

Fri frakt, bra priser och färska pingvinstänger som bonus, så klart att det blev Inet i år igen

Till er nom gnäller och stönar och stånkar och pustar och frustar över att ni inte fått någon pingvinstång så kan vi väl gå och köpa en på närmsta pressbyrå? De kostar typ 7 Kr och är det pingvinstång man vill åt så är det rent av idiotiskt att köpa en datorkomponent bara för att man hoppas på att få en pingvinstång på köpet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Antar att man får säga grattis. Dock förstår jag verkligen inte rusningen till Inet alla gånger.. de är ju inte direkt ensamma med att vara bra. Webhallen, Misco, Dustin, Komplett, Indomo och flera sköter det minst lika bra, och priserna ligger för det mesta rätt så jämt.

Absolut, men största anledningen till att folk dissar Komplett är deras sjuka fraktpriser.

SSD - 90kr
24" skärm - 190kr
24" skärm, chassi, moderkort, cpu, nätagg - 480kr

Vad är poängen..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10