Inet vinner Årets datorbutik 2011

Permalänk
Medlem

Handlar från både inet och webhallen i år, och haft en lika trevlig upplevelse hos båda.
Rösten föll dock på webhallen då de har ett större utbud än inet, vilket gör att fler beställningar hamnar hos dem.

komplett går bort då deras frakt är alldeles för dyr!
Dustin är lite för sega på att svara på kundservicen.
CDON går bort pga hemsk webdesign!

Permalänk

Grattis Inet!

Väl förtjänt seger, alltid handlat på Webhallen men gick över till Inet nu.
Varför jag gjorde detta är för att Webhallen har sån dålig lagerhållning
om man jämför med Inet. Sen har inet ett större utbud och en underbart bra
kundservice. Ska tilläggas att Wehallen äger när man ska köpa spel och sånt.

Permalänk
Medlem

Grattis till Inet men ochså till CDON som börjar etablera sig, hemsidan /utbud ser bra ut, hoppas bara servicen är likadan

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Entusiast

Grattis Inet, ni är värda detta pris!

Men avvakta med erbjudandena en bit in i nästa år. Är tokigt black nu, kommer se bättre ut ett tag in på det nya året...

Eller trolla fram stor lagringsdisk till stört lågt pris så en black familjefar får känna känslan av nåt nytt också!

Permalänk
Hjälpsam

Stort grattis till Inet, men inte minst ett stort grattis till alla konsumenter som har så mycket att välja på beroende på smak och tycke

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Natac:

Handlar från både inet och webhallen i år, och haft en lika trevlig upplevelse hos båda.
Rösten föll dock på webhallen då de har ett större utbud än inet, vilket gör att fler beställningar hamnar hos dem.

komplett går bort då deras frakt är alldeles för dyr!
Dustin är lite för sega på att svara på kundservicen.
CDON går bort pga hemsk webdesign!

Webhallen har ju så dåligt lager på sina saker tycker jag i alla fall, så fort man hittar nån hårdvara man är sugen på så är den alltid slut på Webhallen. Annars är det en underbar sida.
Förstår inte hur nån kan handla på komplett frakten är ju sjukt dyr.
Ska du köpa en dator där får du ju nästan betala 500 i frakt :S

Permalänk
Medlem

jag har som ibiten fanatiker handlat på dustin sedan 1996 eller nått i den stilen. nu känns det ganska självförklarande att jag söker ny relation med någon butik som faktiskt har rätt inställning, vilket definitivt inte dustin har längre.

hoppas inet är så bra som ni andra röstat fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Fast du får mer än så. Du får en fysisk butik och telefon du kan vända dig till vid problem samt rapp support som ger omedelbara svar via mail.

CDON kan inte något om vad de säljer (vilket märks tydligt) och problem/retur/support ärenden är enligt egen erfarnhet något av en mardröm med förseningar på upp till 2 månader och dagar som går innan någon svarar ett intetsägande svar på dina ärenden.

Sålänge inget händer är CDON bäst och billigast, men det gäller å andra sidan att det är billigast att köra med en ny ferrari oförsäkrad också... enda tills något faktiskt händer.

Håller med, fick en laptop som hade diverse fel och till min förvåning fanns det inget nummer jag kunde ringa utan allt sker via mail/servicesidan, sen att jag fick Skicka in datorn flera gånger pga samma fel va inte Heller kul med deras support som du säger kan ta dagar på och svara.

Men till ämnet! Tror många är trogna kunder och på så vis väljer att beställa från samma ställe igen, förutsatt att inga problem uppstår. Därav min röst på inet som de verkligen förtjänar.

Permalänk
Medlem

Stort grattis till Inet! Tycker det är synd att vissa företag inte ens försöker nå top5 numera.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maple:

Nej, kundservice heter det faktiskt. ^^

Haha tack

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Öppna en hämtbutik i Malmö så blir jag en trogen kund hos Inet.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

Grattis inet!!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk

grattis inet! dock är det väll göteborg som är huvudbutiken och ska ha tårta? ;D

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

snälla Inet kan ni inte sänka dator monteringen till 500kr? Sen skulle jag vilja se större utbud på produkter, tex webhallen som har betydligt fler artiklar.

Stort grattis för titeln som bästa butik!

Permalänk

Grattis till ett välförtjänt pris. Fortsätt vara den bästa datorbutiken där ute och riktigt härligt att ni 2011 lyckades öppna en butik i Stockholm också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Öppna en hämtbutik i Malmö så blir jag en trogen kund hos Inet.

Hade varit riktigt roligt om dom öppnade i Malmö med! Fattar inte varför dom inte gjort det redan, kunderna finns ju..

Stort grattis Inet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1062344-ine...

böjda pinns (har sett många trådar) där de skyller på kunden samt en repa (skyller på kund) detta kallar jag inte kund service, jag kommer ALDRIG handla på inet-!

ja om du tycker så strongt för det varför var du då inte mer aktiv i tgråden du nåmner utan bara ett nonsens inlägg som varken hjälper TS eller någon annan

luktar troll eller konkurrent tycker jag
----------------------------------------------------------------------------------------------------

själv handlar jag på inet av flera anledningar
själv klart den låga frakten
vissts andra ställen kanske är billigare men med frakt så brukar inet bli billigare ändå
men också inets suveräna kundservice gör inet till ett självklart val för mig

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!

Hade Inet haft hämtbutik i Malmö hade jag röstat på dom.
Nu blev det Webhallen men med JME i åtanken..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Grattis !

Inet kanske inte alltid är billigast, men det som framförallt gynnar dem är dels servicen och dels den föredömliga hemsidan.
Att kunna välja delar till den dator i en kundvagn och sedan enkelt låta Inet sätta ihop den är guld värt. Jag förstår verkligen inte varför inga andra större butiker erbjuder detta.
Vissa butiker som tex komplett har varianter av detta, men det är fortfarande svårt att få vad man vill ha där i och med att man bara får välja bland ett fåtal alternativ i en på förhand given lista.

Att man på Inet enkelt kan skapa en länk till en kundvagn för att klistras in här på forumet är också något mycket positivt.
Hela hanteringen av beställningarna tror jag faktiskt är den absolut största anledningen till att folk väljer Inet.
De är mest anpassade till mer avancerade datoranvändare som vet vilka delar de vill ha och vill slippa välja på endast färdigbyggda paket.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!

Gör mina datorköp på Inet och rekommenderar det till alla som ska ha någon datordel.
Pingvinstången är verkligen inte anledningen till att man köper på inet, bra priser och bra leveranstid + bra bemötande , har aldrig varit några problem. När min cpu gick sönder fick man en ny och kraftigare cpu tillbaka utav inet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pingvinstången ger en perfekt energikick för montering av PC-delarna man bestället

Jag har för mig att jag röstade på CDON för de har överaskatt mig och har bra erbjudanden.

Permalänk
Avstängd

Grattis till INET.se! En värdig vinnare!

Hoppas ni blir bättre efter allt flyttkaos..

När man beställer från ALINA så får man en hel godispåse :P..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1062344-ine...

böjda pinns (har sett många trådar) där de skyller på kunden samt en repa (skyller på kund) detta kallar jag inte kund service, jag kommer ALDRIG handla på inet-!

Vad är det du försöker bevisa? Du länker till en tråd där en grabb har våldfört sig på sitt moderkot såpass grovt att kopparlagret syns.

Du får välja, antingen en butik som drar upp priserna så högt att de har marginaler att ersätta idioti, eller en butik med snäva marginaler som inte har råd att ersätta skador som kunden själv åstadkommer.

Håll dig till att handla på expert/dell eller liknande, borde passa dig.. där kommer de både behandla dig som en inkompetent åsna och sätta priserna därefter.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Besvikelsen som uppstod när mitt paket hade lakritspingvin
On topic: Grattis Inet!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Avstängd

Är helt chockad. Var helt säker på att Westium Data skulle ta hem det i år!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förvånande, eller inte!
Grattis Inet!

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk
Medlem

Grattis Inet, dock rösta jag på CDON då dom har bra priser, bra erbjudande till sweclockers + rabatt 5%.
Och retur på min produkt som var sönder sköttes reklameringen snyggt och smidigt.

Permalänk
Medlem

Värdig vinnare, tårtan ser också god ut. Synd att de har flertalet gånger glömt att skicka med godis, speciellt när man har beställt varor för många slantar

Permalänk
Medlem

Grattis! Gratis frakt, snabb leverans. You deserve it.

Visa signatur

Thank you for helping us help you help us all.