Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

Xbox 360 kontroll för Pc

Eftersom den nya Assassin's creed kommer ut snart och jag har ändå velat ha en 360 kontroll på min pc för vissa spel, tex FIFA, så undrar jag lite om den.
Jag har kollat på lite vids på utube om detta och har då sett hur folk har flidrat med ett program som heter xpadder. Ser ju riktigt bökigt ut.
Eftersom inet säljer dessa kontroller för 400 spänn så skulle jag gärna vilja köpa en, men om man då måste hålla på med detta program orkar jag inte köpa det.

Är det ngn annan som har en kontroll för sin pc och kan säga mig att är det bara att ansluta o spela eller måste man ställa in alla knappar osv??

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nära dig
Registrerad
Sep 2011

När jag hade en xbox kontroll så laddade jag bara ner en drivrutin sen funkade det perfa...utan några manuella inställningar.

Jag har kvar dom på min dator både till Win7-32/64 bitars...säg till om du vill ha dom.

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011

Jag har en sladdbunden xbox 360 kontroll som fungerar utmärkt, den fungerade direkt när jag kopplade in den, så när som på vibratorn. Men jag googlade bara efter drivers och fann snabbt dem på Microsofts hemsida, så nu fungerar allt.
Fungerar asbra, och är guld värd när man flyger i bf3.
Dock undrar jag vad för kontroll du hitta för 400 för min gick på 299kr, minns inte var jag köpte den men komplett har den för samma pris.
De flesta spel borde ha stöd för xbox kontroll om de finns till xbox med tycker man, och hitintills har jag inte haft några problem, har kört bland annat bf3, Dungeon defenders och Just cause 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Jag har en Xbox 360-kontroller med sladd till min dator. Windows hittade och installerade drivrutiner automatiskt.

Alla spel som jag kört hittills har varit förinställda för Xbox-kontrollern.
Dirt 2 & 3, Driver: San Francisco, TinTin, Sonic Generations, med fler.

Ifall du siktar på en trådlös behövs en USB-sändare till datorn, men det går att köpa kontrollern inkl USB-sändaren.

Wireless Xbox 360 kontroller - PC/Xbox
USB Xbox 360 kontroller - PC/Xbox

| HP Omen 15 | Intel Core i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q 8GB | DDR4 8GB 2666MHz | Windows 10 Pro x64 |
| MSI GS40 14" | Intel Core i7 6700HQ | GeForce GTX 970M 3GB | DDR4 8GB 2133MHz | Windows 10 Home x64 |
| Acer TimelineX 4820TG | Intel Core i7 640M | Radeon HD5650M OC 1GB | Corsair 8GB CL7 | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av DaNeShady:

Eftersom den nya Assassin's creed kommer ut snart och jag har ändå velat ha en 360 kontroll på min pc för vissa spel, tex FIFA, så undrar jag lite om den.
Jag har kollat på lite vids på utube om detta och har då sett hur folk har flidrat med ett program som heter xpadder. Ser ju riktigt bökigt ut.
Eftersom inet säljer dessa kontroller för 400 spänn så skulle jag gärna vilja köpa en, men om man då måste hålla på med detta program orkar jag inte köpa det.

Är det ngn annan som har en kontroll för sin pc och kan säga mig att är det bara att ansluta o spela eller måste man ställa in alla knappar osv??

Jag har en "Xbox 360 Wireless Controller for Windows", alltså en vanlig xbox-kontroll med en usb-dongel. Man behöver aldrig ställa in någonting. Spelen ändrar till och med menyerna automatiskt så det ser ut som man spelar på en xbox.

i5 3570K som jag inte får dit jag vill | Thermalright MUX Black | 16 gb 1600 mhz | MSI GTX 1060 Gaming X 6gb | MSI Z77A GD65 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011

Citat från Inet: "USB-sändare till PC ingår! "

D.v.s. du pluggar in en adapter i ett USB-ingång > laddar ner drivrutiner från Microsoft (sker automatiskt?) > synkar kontrollen med adaptern > Spela

Så har jag förstått det som i alla fall.

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nära dig
Registrerad
Sep 2011

Det har blivit bekvämare nu med 360 kontroll till datorn visst för 5år sen fick man ladda ner drivers manuellt till dom

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2011

Du får en mjukvaruskiva med drivrutiner. (Fick jag iaf. när jag köpte min på Webhallen.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

Men grejjen är att jag har en vanlig 360 wireless controll till min 360. Om jag köper en sån där laddningsbar kabel, funkar det då?

Skrivet av SideWinder86:

När jag hade en xbox kontroll så laddade jag bara ner en drivrutin sen funkade det perfa...utan några manuella inställningar.

Jag har kvar dom på min dator både till Win7-32/64 bitars...säg till om du vill ha dom.

Ja, gärna, tack. Man vet ju inte om man behöver dem. Fast har hört att W7 hittar driversen automatiskt.

Skrivet av Blargmode:

Jag har en sladdbunden xbox 360 kontroll som fungerar utmärkt, den fungerade direkt när jag kopplade in den, så när som på vibratorn. Men jag googlade bara efter drivers och fann snabbt dem på Microsofts hemsida, så nu fungerar allt.
Fungerar asbra, och är guld värd när man flyger i bf3.
Dock undrar jag vad för kontroll du hitta för 400 för min gick på 299kr, minns inte var jag köpte den men komplett har den för samma pris.
De flesta spel borde ha stöd för xbox kontroll om de finns till xbox med tycker man, och hitintills har jag inte haft några problem, har kört bland annat bf3, Dungeon defenders och Just cause 2

Skrivet av galaXy:

Jag har en Xbox 360-kontroller med sladd till min dator. Windows hittade och installerade drivrutiner automatiskt.

Alla spel som jag kört hittills har varit förinställda för Xbox-kontrollern.
Dirt 2 & 3, Driver: San Francisco, TinTin, Sonic Generations, med fler.

Ifall du siktar på en trådlös behövs en USB-sändare till datorn, men det går att köpa kontrollern inkl USB-sändaren.

Wireless Xbox 360 kontroller - PC/Xbox
USB Xbox 360 kontroller - PC/Xbox

Det var på inet jag såg dem. 400 är ju ok pris.

Så man behöver inte ställa in alla knappar var för sig, utan det sker automatisk alltså? I så fall köper jag en sån!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av DaNeShady:

Så man behöver inte ställa in alla knappar var för sig, utan det sker automatisk alltså? I så fall köper jag en sån!

För mig så var allt förinställt, behövde inte ställa in nånting, fungerade även direkt i menyerna också!

| HP Omen 15 | Intel Core i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q 8GB | DDR4 8GB 2666MHz | Windows 10 Pro x64 |
| MSI GS40 14" | Intel Core i7 6700HQ | GeForce GTX 970M 3GB | DDR4 8GB 2133MHz | Windows 10 Home x64 |
| Acer TimelineX 4820TG | Intel Core i7 640M | Radeon HD5650M OC 1GB | Corsair 8GB CL7 | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av DaNeShady:

Men grejjen är att jag har en vanlig 360 wireless controll till min 360. Om jag köper en sån där laddningsbar kabel, funkar det då?

Nej. Ingen data alls skickas igenom "Play'n'Charge" kabeln, enbart ström. Du måste ha en USB dongle om du vill ha den till datorn.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av DaNeShady:

Vad jag har hört så funkar inte laddkabeln till att spela med sin wireless controller på datorn tyvärr.

Skrivet av DaNeShady:

Ja, gärna, tack. Man vet ju inte om man behöver dem. Fast har hört att W7 hittar driversen automatiskt.

W7 ska hitta drivers automatiskt, men skulle den mot förmodan inte hittas automatiskt så kan du ladda hem den på microsofts produktsida, under fliken "support": http://www.microsoft.com/hardware/sv-se/p/xbox-360-wireless-c...

Skrivet av DaNeShady:

Så man behöver inte ställa in alla knappar var för sig, utan det sker automatisk alltså?

I de spel det stöds så sker det per automatik, ja. Och då de flesta spel som är skönare att köra med dosa ändå i grunden är utvecklade för konsoll så finns stödet väldigt ofta där. Har endast stött på ett fåtal titlar som inte funkat direkt.

Tänk även på att dongeln kan ansluta flera kontroller samtidigt, så eftersom du redan har en dosa så kan ni ju vara fler som spelar.

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

Ok tack för alla svar! Synd bara att man inte kan enbart köpa "donglen", utan måste köpa kontrollen oxå. Aja men då vet jag. Tack igen!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av DaNeShady:

Ok tack för alla svar! Synd bara att man inte kan enbart köpa "donglen", utan måste köpa kontrollen oxå. Aja men då vet jag. Tack igen!

Finns ju kopior av dongeln på ebay för ca 60 spänn inklusive frakt (exempel: http://www.ebay.com/itm/Wireless-Controller-Gaming-PC-Receive...), men annars kan du ju se det positiva med att köpa den bundlad med en kontroller, du får ju liksom en extra kontroll till kryssboxen!

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malung
Registrerad
Maj 2008

Sitter i tankarna att skaffa en http://www.inet.se/artikel/6605178/microsoft-gamepad-wired-pc...

För Skyrim i första hand, men har även tänkt köra lite Dirt 3 och kanske det nya Need for Speed. Men skulle en sådan jag länkade fungera bra till Skyrim på PC? Kan ju vara bra när man flyger i BF3 också.

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz, 1.25 Vcore, (NH-D14)
Gigabyte Z97X-Gaming 7
R9 290x & R9 290 DirectCU II i CrossfireX
8GB CL9 1600Mhz Vengeance LP
CM V1000, 1000W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2007

Xbox kontroll som Xbox kontroll finns inte så mycket som kan skilja modellerna åt. Då Skyrim är utvecklat för Xbox och certifikat av microsoft säer det nästan sig själv att det kommer fungera utmärkt. Jag skulle rekommendera en trådlös modell, betydligt smidigare att använda och lättare att gömma undan alla kablar.

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av DaNeShady:

Det går inte med en laddarkabel till en wireless kontroll, jag har både testat och googlat. Du behöver en mottagare för pc då, men jag rekommenderar tråd-bunden efter att ha spelat xbox trådlöst i en massa år och nu skaffat en tråd-bunden som jag kör till både pc och xbox, det är så skönt att aldrig behöva ladda den. Och sladden är inga problem för mig iaf.
Den verkar fixa de flesta spelen själv, den enda gången jag någonsin har behövt ställa in knapparna själv var till en nintendo 64 emulator när jag fick för mig att spela igenom Ocarina of time

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Här finns usb dongeln att köpa.

http://www.tvspelskungen.se/xbox360-pc-wireless-gaming-receiver-svart-p-199-c-166.aspx

Funkar kanon.
Beställde själv en i söndags och fick den på posten måndag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av M-Speed:

Här finns usb dongeln att köpa.

http://www.tvspelskungen.se/xbox360-pc-wireless-gaming-receiver-svart-p-199-c-166.aspx

Funkar kanon.
Beställde själv en i söndags och fick den på posten måndag!

Det där ser ju bra ut fast känner inte till den sajten.. Vågar man köpa där..?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av adro92:

Sitter i tankarna att skaffa en http://www.inet.se/artikel/6605178/microsoft-gamepad-wired-pc...

För Skyrim i första hand, men har även tänkt köra lite Dirt 3 och kanske det nya Need for Speed. Men skulle en sådan jag länkade fungera bra till Skyrim på PC? Kan ju vara bra när man flyger i BF3 också.

En sådan fungerar perfa till dem spelen, då dem redan har naturliga inställningar för kontrollers inbyggt, till skillnad från AC som kräver extra arbete för att få det att bli trevligt Har själv använt gamestops luffiga xbox kontroll till just dem där spelen du radade upp

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malung
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Itchy Trojan:

En sådan fungerar perfa till dem spelen, då dem redan har naturliga inställningar för kontrollers inbyggt, till skillnad från AC som kräver extra arbete för att få det att bli trevligt Har själv använt gamestops luffiga xbox kontroll till just dem där spelen du radade upp

Okay, dock beställde jag en sån där trådlös adapter som någon länkade tidigare. Hoppas det funkar lika bra

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz, 1.25 Vcore, (NH-D14)
Gigabyte Z97X-Gaming 7
R9 290x & R9 290 DirectCU II i CrossfireX
8GB CL9 1600Mhz Vengeance LP
CM V1000, 1000W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Nov 2009

Kan man inte bara köpa en sladd till en trådlös dosa och koppla in till PC , det är ju samma uttag så

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Har du en ps3 kan du använda din trådlösa ps3 kontoll till datorn och emulera 360 kontrollen med hjälp av DS3 Tool. Blir inget krångel alls eftersom så vitt din dator vet är det en trådlös xbox 360 kontroll.

Bara ett tipps.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 860 Evo 1TB| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av grodfan:

Kan man inte bara köpa en sladd till en trådlös dosa och koppla in till PC , det är ju samma uttag så

Nej det går inte. Laddar bara via kabeln.

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2007

Jag har köpt en trådlös 360-kontroll för PC och fått en dongle till den. Nu undrar jag om man kan koppla in fler kontroller till en dongle eller måste man ha en till varje?