Ubisoft skrotar Ghost Recon Future Soldier för PC på grund av piratkopiering

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Idioter...
Folk piratkopierat pga pris och era superkorkade pirat/kopieringsskydd som t.ex DRM.

Sluta ta 5-600 sek spelet och gör er av med alla onödiga program man måste logga in på varenda gång man ska starta ett spel samt era korkade DRM skydd så ska ni se att folk börjar köpa spelen mer och mer..

Men allra mest: Gör bra spel..

Permalänk

tyvärr är alla f2p spel så fula att dom funkar på en pentium 90 .. med vissa undantag som t ex dark prophecy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Folk här verkar leva i någon bubbla. Det är ju klart som fan piratkopieringen minskar försäljningen, att tro något annat är ... snurrigt.
Faktum är att utan piratkopiering hade försäljningen varit högre (säger INTE att det råder ett 1:1 förhållande mellan nerladdning och förlorad försäljning men kanske 3:1 eller 5:1, vem vet?), det går inte snurra sig ur oavsett hur mycket man försöker rationalisera (sitt eget fultankande?) det .

Grejen är att förhållandet mellan piratkopiering och förlorade fullprisköp är på sin höjd 20:1.

Och ja, många här lever i en bubbla, en bubbla som många inte förstår sig på men som är verkligheten vad gäller piratande.
För att jämföra med film: http://torrentfreak.com/mpaa-costs-hollywood-more-than-us-bit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goldyz:

Är inte pirat kopieringen på Xbox minst lika stor?
där går det T.om att spela pirat spel onlie på xbox..

Jag tror inte det, kanske inte har uppdaterat mig inom ämnet, lirar man online lär man bli bannad för eller senare om inte på direkten.

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goldyz:

Är inte pirat kopieringen på Xbox minst lika stor?

Nej, verkligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är jävligt irriterande om internet är nere eller om man flyttat och inte har internet än eller om man bor någonstans där man inte har tillgång till bredband eller om man har ont om pengar och inte vill ha bredband men ändå vill spela.

Jag tycker det är förjävligt.
För dom flesta är det inget problem och därför kan dom göra så, men det är jävligt taskigt mot alla dom som det är ett problem för.

Jag tycker själv det är grymt irriterande när internet strular och jag inte ens kan spela mina spel!

Ja tyvärr blir vissa i kläm men så är det tyvärr om man ska ha en lönande affärslösning. Svårt att vara alla till svars och därför får möjligheten för den bredamassan bestämma. Finns en anledning att blizzard behöll systemet.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Idioter...
Folk piratkopierat pga pris och era superkorkade pirat/kopieringsskydd som t.ex DRM.

Sluta ta 5-600 sek spelet och gör er av med alla onödiga program man måste logga in på varenda gång man ska starta ett spel samt era korkade DRM skydd så ska ni se att folk börjar köpa spelen mer och mer..

Men allra mest: Gör bra spel..

logga in på spel suger fett .. sen glömmer man bara användarnamn och lösenord stup i ett.. så man tröttnar fort

Permalänk

"because we know that 95% of our consumers will pirate the game. So we said okay, we have to change our mind."

Bra bemötande, verkligen.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Sötast

Lilla ubisoft da...

Snuttesnutt UBI, t'a'nk att ni gjorde fantastiska spel en g'ang i tiden, men nu istellet slepper rent av skit.
Synd att ni f'o'rs'o'ker skylla detta paa era kunder :/

Permalänk
Medlem

Problemet med ubisofts spel är att alla är dåligt gneomförda konsolportar med ett nytt värdelös DRM varje gång.
konsolporten är så dålig att det itne ens är värt att pirata dem (Asscred 1 & 2 som inhandlats till pc på laglig väg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Ja tyvärr blir vissa i kläm men så är det tyvärr om man ska ha en lönande affärslösning. Svårt att vara alla till svars och därför får möjligheten för den bredamassan bestämma. Finns en anledning att blizzard behöll systemet.

Anledningen är kass och det hade inte varit svårt att göra ett bättre offline läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Idioter...
Folk piratkopierat pga pris och era superkorkade pirat/kopieringsskydd som t.ex DRM.

Sluta ta 5-600 sek spelet och gör er av med alla onödiga program man måste logga in på varenda gång man ska starta ett spel samt era korkade DRM skydd så ska ni se att folk börjar köpa spelen mer och mer..

Men allra mest: Gör bra spel..

Priset är en anledning, men knappast DRM och annat säkerhetsåtgärder från utvecklaren. Det är inte så att DRM och liknande fanns i evighet och ledde till Piratkopiering . Piratkopiering har funnits även utan Drm /steam/Origin och annat skit. Att DRM och annat finns nu är deras svar på att minska piratkopiering men det oväntade för de är att många slutar köpa spelen.

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Skrivet av DigitalEmu:

Rent trams.
Väldigt få med ekonomiska möjligheter att betala för spelen kör pirat.
Att fattiga studenter gör det förstår jag. Och inte förlorar de pengar på det.
När de fått jobb, och om de gillat tidigare spel, så börjar de betala för dem.
Som Gabe sa, det skall vara smidigt och tillgängligt online 24/7 och jag vill
tillägga att det också skall finnas en demo.

Precis. Jag laddade ner alla spel fram till att jag fick jobb och nu varje gång det är en bra rea på Steam brukar jag plocka upp sånt som jag laddat ner och gillat. Däremot är ju Ubi så smarta att de t.ex plockat bort Anno 1404 (med expansioner) från Steam. Det var lite snopet när 6 personer ville spela det på ett LAN...

Permalänk
Medlem

Innan Ghost Recon 2 var det ett bra spel, resten var bara kassa... Ghost Recon Jungle Storm till PS2 var kärlek

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av riktigninja:

logga in på spel suger fett .. sen glömmer man bara användarnamn och lösenord stup i ett.. så man tröttnar fort

Jo t.ex GFWL och Rockstar Social Club.. Otrligt löjlgt.

Skrivet av ManBearPig:

"because we know that 95% of our consumers will pirate the game. So we said okay, we have to change our mind."

Bra bemötande, verkligen.

Japp, skitbra sätt om man vill bli av med kunder, vilket de verkar vara mer intresserad av.

Permalänk
Medlem

Ångrar nästan att jag köpte ny prolle o kort , det här är bara början på slutet.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är 100% realistiskt att dom gör på detta sätt.
Kan bara hoppas på att fler följer samma tankesätt.
Bra Ubisoft!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Good riddance, Ubi Soft.

Så länge blizzard gör PC spel så är jag nöjd.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Ångrar nästan att jag köpte ny prolle o kort , det här är bara början på slutet.

Nä jag tror bara det är Ubisoft som är lite smått efterblivna. Det känns lite som att dom bara förlorar konsumenter.

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Jag tänker inte förneka att det finns de som är dumma nog att piratkopiera.
Men 95%? What the heck?
Jag har aldrig, i hela mitt liv, piratat ett spel till PC. Nå-gon-sin. Fine. Jag är medveten om att jag inte är hela spelarbasen. Jag är medveten om att jag kanske t o m är minoritet. Men jag hör inte talas om folk som piratar, och ärligt talat tycker jag att de är osmakliga.

That aside.. Så är det här en grooov förolämpning. Hela deras kommentar. Först tänker de göra en sketen port av det hela, sen säger de att 95% ändå skulle pirata spelet ändå?
... Alltså, inte okay.
Jag har ett Xbox360. Jag har inte känt till det här spelet sedan innan, men jag kan garantera att ett inköp inte görs.
Från deras företag. Någonsin.
Spel skall spelas till PC, och man ska köpa den fysiska versionen av spelet, om så bara för att ha lådan.
Ett Xbox360 har jag bara för att EASports bestämde sig för att efter '09 (som var så otroligt dåligt portat att jag fortfarande mår dåligt av att ha köpt det) för att helt skrota PC-släppandet. Så jag blev så illa tvungen att skaffa ett. Trots att de övergav PC-världen för konsollvärlden.

Spel skall spelas på PC.

5% är en orimligt hög siffra, han menar troligtvis att kundgruppen som skulle köpa spelet är endast 5% av storleken av de andra spel portarna.

Det är inte alls ovanligt att se 5-8 000 personer tanka ner nya singelplayer spel samtidigt på större torrentsidor, Med en average nedladdningstid på 4 timmar så är det 30-48 000 nedladdningar per dag - per torrentsida.. och det finns många stora torrentsidor, betydligt fler än det finns stora spelbutiker.

Det är upp till deras företag vilken marknad som de ser lönar sig.. att utveckla ett spel till en PC är betydligt jobbigare än att utveckla till en konsol med identiska specifikationer.

MMO spel är framtiden för PC, spel där du inte kan spela utan att vara uppkopplad är framtiden.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Vårat eget fel tyvärr, jävligt synd!

Håller med. Det är pinsamt att se alla bortförklaringar folk kommer med. Jag köper endast spel (eller gjorde, spelar inte mycket nu), har inte ett spel jag ångrar att jag köpt. Det är inga problem att bilda sig en ordentlig uppfattning om ett spel utan att behöva spela igenom hela spelet.

Skrivet av tcntad:

Idioter...
Folk piratkopierat pga pris och era superkorkade pirat/kopieringsskydd som t.ex DRM.

Sluta ta 5-600 sek spelet och gör er av med alla onödiga program man måste logga in på varenda gång man ska starta ett spel samt era korkade DRM skydd så ska ni se att folk börjar köpa spelen mer och mer..

Men allra mest: Gör bra spel..

Priset? Jag köpte spel till min C64/Amiga kring 300-400kr för över 20år sedan. Spel har gått upp löjligt lite i pris jämfört med mycket annat här i världen. Speciellt med tanke på mycket resurser ett spel kräver idag jämfört med då.

Permalänk
Medlem

Trist. Ubisoft har varit en bra utvecklingsstudio med en bra bredd på sina spel och en del stora namn, de spel jag spelat av dem (även om det inte är jättemånga) har hållit hög kvalitet.
http://www.ubi.com/SE/Games/Search.aspx?plTag=pc

Det förvånar mig inte alls om speltrenden går mer emot utveckling för konsoll för vissa spel (FPS, Race mm.) och om trenden att släppa dåliga portningar till PC efter att ha utvecklat för Xbox/PS ser jag hellre att de försvinner.

Trist då jag tycker att PC skulle ha blivit den universella plattformen för spel/arbete/tv mm....

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Medlem

Konstigt att företag som Activision, EA, Majong och Valve lyckas tjäna miljoner dollar på sina PC-spel då

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tycker inte att ICAs köttbullar är prisvärda, alltså snattar jag dem, det är inte mitt fel utan ICAs, om ICA bara sänkte priset eller gjorde dem godare skulle jag sluta snatta.
Hur smart är det uttalandet?

Inte alls eftersom köttbullar är en fysisk unik produkt.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Suck, den här gamla visan igen. Inte köpt Ubisoft spel på flera år så detta påverkar inte mig överhuvudtaget. De använder samma gamla skitsnack för att rättfärdiga konsol-centrering. Visst är det mer pengar på den sidan, men nyskapandet på konsoller avstannade 2006. Gör det bara svårare för sig själva och alienerar framtida spel-köpare. Hoppas de konkar!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Varför anser sig spelutvecklare ha rätt att få pengar av folk som inte ens vet om de gillar spelet först eller inte? Klart som fan man laddar ner och testar INNAN man köper. Så gott som allla recensenter idag är köpta och representerar inte folks åsikter. Men nej, visst, vi ska punga ut med 500 spänn innan vi testat att spela.

Tänk dig följande.

Du är ute och vill ha något att äta, det enda du ser är om det är fisk eller kött eller fågel, och att det kostar 160Kr och ska du ha något att dricka blir det extra (Analogi med DLC), tillslut bestämmer du dig för kött eftersom någon du alldrig träffat eller egentligen vet något om säger att det är gott.

Det är tydligen såhär en typisk utelunch ser ut enligt UBIsoft.

Det vill säga, vi skall pröjsa en massa pengar för att någon annan säger att det är bra, och tankar vi spelet för att testa innan vi köper, så att vi vet vad vi får, då är vi brottslingar som borde straffas och det är vårat fel att de har kass ekonomi, för det är ju helt naturligt att köpa saker utan att ha fått prova först, eller? NÖTTER är vad de är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag tycker inte att ICAs köttbullar är prisvärda, alltså snattar jag dem, det är inte mitt fel utan ICAs, om ICA bara sänkte priset eller gjorde dem godare skulle jag sluta snatta.
Hur smart är det uttalandet?

Klockrent! ^^

Jag tror att huvudorsaken till all piratkopiering är för att det är enkelt. Mycket enklare, snabbare och billigare än att gå ner på stan och köpa spelet. En av anledningarna till varför Steam har lyckats så bra är just för att det är enkelt, snabbt och billigt.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

man tjänar ju mer personligen på att pirata konsol spel än pc spel, pga att du kan spela online med konsolerna på pirat

Permalänk
Medlem

Alla vet vi nog att 95% är ren bullshit.

Ett spel som ÄR RIKTIGT BRA det köper dem flesta.

Ett skitspel, det bli nerladdat, testat o kastat direkt. (Portade spel brukar inte vara en höjdare IMO)

Portat FPS spel, nej tack. Ubisoft kan behålla skiten.

Personligen köper jag flera spel, inte speciellt ofta, men de man faktiskt är roade av de köper man.

Steam har ju ett fantastiskt system som fler borde ta nytta av tycker jag.. Skiva är too OLD.

Dessutom tycker jag att många spel är allt för dyra när dem släpps "59:99" "49.99" Euro oftast.. Lite too much för spel man drar igenom SP på en dag och har en kass MP som fuskas sönder.

Exempel på bra spel utvecklare är t.e.x blizzard, kolla hur mycket tid de lägger ner. Finns garanterat ingen annan utvecklare som är lika seriös som blizzard. Där har vi spel som är värda pengarna.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[cyb:

;11646617']Inte alls eftersom köttbullar är en fysisk unik produkt.

jajamen! faktiskt är det så, att man har kommit fram till att köttbullar växer bara i mongoloyddjungeln på köttbullebusken, väldigt unikt.

förövrigt
# 1 vet jag inte om spel är så himla dyra, köpte får nån vecka sen BF3 bundlat med nya MoH för 280 pix på mediamarkt.

# 2 Ratatosk's inlägg är för er, som ligger på en percentil under 50, för att ni ska förstå, men det verkar ju inte fungera.

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280