Ubisoft skrotar Ghost Recon Future Soldier för PC på grund av piratkopiering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Är man under 18 år utan fast inkomst så tänker jag inte spendera 400-600kr på ett sönder glitchat spel

Lägg ner, om man piratkopierar ett spel utav en så dedikerad PC-utvecklare så är man fan patetisk.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk

Frågan är hur många som hade köpt spelet om piratkopiering inte varit möjligt. Antagligen inte speciellt många procent av de 100 ändå. Kan säga själv att jag endast köper bra spel (spel som jag provat och uppskattar). Hoppas att folk som laddar ner tänker lika dant: (Att om man gör något bra skall man bli belönad för det jobbet).

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Utvecklare efter utvecklare säger uttryckligen att de inte orkar med PC-plattformen längre. De har tröttnat på er, ni som spelar utan att betala. Och ert outtröttliga gnällande.

Ni kan sitta och hitta på vilka argument ni vill för att rättfärdiga ert beteende. Utvecklarna efter utvecklare bryr sig helt enkelt inte. PC-spelen sinar framför ögonen på er och ni fattar fortfarande inte.

Dags att vakna upp.

Permalänk
Medlem

Tror nästan det krävs att man gör ett värt multiplayerläge till ett pc-spel för att få folk att köpa det. Att lira ett nedladdatspel i multiplayer brukar ju inte gå så bra. Hur värt är det att ladda ner BF3 endast för singelplayer liksom? Har ju personligen inte ens rört sp ännu...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Det sitter fossil i ledningen som inte kan utveckla ordentligt ingen framtidsvision, hoppas de går under snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Är man under 18 år utan fast inkomst så tänker jag inte spendera 400-600kr på ett sönder glitchat spel

Då får man låta bli att spela, jag pluggade själv och jobbade extra både på somrar och helger, det är helt enkelt en prioritering, bara för att du är under 18 och inte kan/vill jobba extra rättfärdigar inte att piratkopiera.

Permalänk
Medlem

Bojkottning Ubisoft till 100% sedan de börja trassla med att man skulle behöva vara online för spela även singel-player spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Att dem aldrig stannat och funderat på "Varför laddar alla hem just våra spel?"

Enkelt svar: För dåliga för att lägga pengar på...

Iofs måste jag faktiskt säga att det är tråkigt...hoppas innerligt detta inte blir en trend bland utvecklare...

Sant sant, t.ex. Skyrim så vet jag ett par som först körde det piratat men sedan köpte det just för att dem tyckte det var en riktigt bra spel.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Sant sant, t.ex. Skyrim så vet jag ett par som först körde det piratat men sedan köpte det just för att dem tyckte det var en riktigt bra spel.

Kör med en piratad kopia just nu, men har ett ex i handen (Mycket för att faktiskt bevisa att om man verkligen gillar spelet, så köper man det)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Tror nästan det krävs att man gör ett värt multiplayerläge till ett pc-spel för att få folk att köpa det. Att lira ett nedladdatspel i multiplayer brukar ju inte gå så bra. Hur värt är det att ladda ner BF3 endast för singelplayer liksom? Har ju personligen inte ens rört sp ännu...

tror det också. tyvärr.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ubisoft kan köra upp sina portade spel där solen inte lyser, kläm gärna in DRMskiten när ni ändå håller på.

Permalänk

har ett par gr spel i en låda som aldrig öppnas....det enda tråkiga är att ubi sitter på heros licensen...ac1 köpte jag för länge sedan men det funkar inte av nån outgrundlig anledning..
god ridance, om dom inte vill ha mig som kund vill jag fan inte vara kund...
äger:
*alla homm
far cry 1,2
earth 21xx series
ac1
säker ett par till i min gamla spel låda..
av dom spelen är det nog bara homm jag kommer sakna...
gj Ubi!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

kommer folk sluta piratkopiera p.g.a detta ?
Förmodligen inte.

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Bara för att ett spel inte är värt sina pengar så ger det inte berättigande till att ladda ner det. Tycker man det inte är bra så borde man ju inte spela det alls? Men uppenbarligen så gör ju folk de endå.

Håller med till viss del, men många spel MÅSTE faktiskt provas innan man köper det. När det knappt finns några demon kvar och extremt många recensioner verkar vara köpta finns det få sätt kvar att avgöra om man själv tycker det är bra. Ett alternativ är att de gör som vissa andra brancher, dvs pengarna tillbaks om man inte är nöjd. Skulle lätt tillämpat det på t.ex Dragon Age 2.

Permalänk
Medlem

Ubisoft hade säkert fått mer sympati om någon hört talas om Ghost Recon Future Soldier.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av astrob0y:

varför piratkopieras sk bra spel? och vad tusan är dåliga spel? upplevelse är subjektivt.

Ja.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Den liknelsen fungerar då verkligen inte.

Ett spel är intellektuell egendom, inte fysisk egendom.
Om man jämför ett spel med köttbullar så jämför man den intellektuella egendomen i köttbullarna, som är receptet.

Så liknelsen är idiotisk till att börja med, absolut.
Men om man nu gör den så är det intellektuell egendom man pratar om och då är sno recept och piratkopiering samma sak.
Per definition liksom.

Debatten i övrigt kan man säga många saker om men det är jag inte intresserad av att göra.
Om man inte kan skilja på fysisk och intellektuell egendom är diskussionen helt meningslös.

Permalänk
Medlem

Steg 1: Inför DRM som gör att så fort man tappar uppkopplingen i några sekunder kastas man ur spelet. Detta innebär självklart också att om man uppkopplingen hemma är nere i någon timme eller mer så kan man inte spela sitt singleplayer-spel.
Steg 2: Börja gnälla över att spelen med dessa DRM inte säljer.
Steg 3: Säg att spelen inte kommer till den plattformen för folk bara piratar och DRM hjälper inte.
Steg 4: Kom med absurda siffror så som 95% piratar osv, vilket är rent skitsnack.

Intressant att andra Ubisoft spel kommer till PC men just det här gör inte, men efter att ha sett trailern så ser det förvånansvärt tråkigt ut. "Press X to win"
Ubisoft i ett jäkla nötskal. Tyvärr börjar deras propaganda bita också om man kollar kommentarerna i denna tråden. Sorgligt att folk inte ifrågasätter och vill ha källor.

Permalänk

Kom ihåg på gamle goda tiden då jag alltid drog ner piratversionen/hacks/nocd-patch pga, cd byten, sätt i skivan innan man starta osv.

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Nej det är inte rätt, prisskillnaden är licensavgift till MS och Sony, så det är inte en viss andel utan det är hela prisskillnaden.

Hur många nya konsolspel köper du via Steam med 66-75% rabatt?

Permalänk
Medlem

Släpp halva spelen gratis och begär betalt för andra halvan, om man lirat 50% av ett spel tyckte man antagligen att det var bra och är beredd att lägga ut pengar på det.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Släpp halva spelen gratis och begär betalt för andra halvan, om man lirat 50% av ett spel tyckte man antagligen att det var bra och är beredd att lägga ut pengar på det.

Skulle säga att det är en av de bästa lösningarna. Låt användare ladda ner hela spelet snabbt och enkelt från en tjänst (i stil med Steam). Denna version har kanske 2 uppdrag gratis. När de är klara så får man ett alternativ om man vill köpa för att fortsätta (kontokort redan kopplat som i steam so man kan fortsätta inom ca 10 sekunder) eller om man vill avsluta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Är man under 18 år utan fast inkomst så tänker jag inte spendera 400-600kr på ett sönder glitchat spel

Det som en del verkar missa är att om man inte har möjlighet att betala för ett spel, så spelar det förstås ingen roll för tillverkaren om man piratar det eller ej. Helt enkelt eftersom deras inkomst blir 0 i båda fallen och kopian kan skapas utan kostnad.

Sen om det är en prioriteringsfråga eller ej beror på om möjligheten till köp finns.

Jag kan inte ens komma ihåg när jag körde en piratkopia senast, helt enkelt efter som antalet spel som är värda att spela (enligt mig) kan jag nu köpa, och de andra vill jag inte lägga någon tid på ens om de är gratis.

Permalänk
Medlem

pga pirat kopiering? hah... det är tur att det inte är det på konsoler och framförallt krysslådan!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Minns för en massa år sen... 90-talet... Där stod det i datormagazin om att alla speltillverkare övergav Amigan till förmån för PC'n för att piratkopieringen var alldeles för omfattande på Amigan.

Permalänk
Medlem

Baj baj UBISoft,

Jag spelar bara på PC så jag kommer aldrig att köpa något med er logga på.
Men det finns säkert någon annan som är intresserad av mina pengar eftersom ni inte är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Tror nästan det krävs att man gör ett värt multiplayerläge till ett pc-spel för att få folk att köpa det. Att lira ett nedladdatspel i multiplayer brukar ju inte gå så bra. Hur värt är det att ladda ner BF3 endast för singelplayer liksom? Har ju personligen inte ens rört sp ännu...

håller med, singeplayer känns lite utdött, konsol är mer för singeplayer lägen, och pc är en mer social plattform.. alltid skype igång när jag spelar, vill inte vara ensam ju!

nee de var riktigt taskigt sagt av Ubisoft, köpte själv far cry 1 o 2 o tidigare ghost recon spelen..

de låter som regeringar gör nu för tiden.. förstår att spel branschen = pengar, men extra roligt när spel utvecklare kan komma med kommentarer som vanligtvis få en politiker att skita på sig efter han yttrat detta i media...

nee, ja ger upp på ubisoft o håller mig till Dice.. visst ere buggat me deras spel ibland, men de förstår att PC branschen så finns det pengar att tjäna, ex är ju BF3 dårå (cliché i know! )

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

De som laddar ner skitet är folk som bor i länder som inte har åtkomst till det, u-länder som större delen av balkan laddar ner väldigt mycket då spelen kostar lika mycket som deras lön.

Det är i Sydamerika och Sydeuropa folk laddar ner spel ifrån, de är det största piratgrupperna.
Det finns också tyskar och andra personer som laddar ned som faktiskt har råd med spelet men de är inte 95% av alla konsumenter som laddar ned, därmed tycker jag att ubisoft ljuger eller manipulerar sanningen.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Citat:

Digital Rights Management (DRM) is a sensitive issue. Many games have been the subject of boycotts due to a draconian use of DRM. The most extreme DRM forces players to be online, and to stay online, if they wish to play the game. What are your views on DRM?

In general, we think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem. For example, if a pirate offers a product anywhere in the world, 24 x 7, purchasable from the convenience of your personal computer, and the legal provider says the product is region-locked, will come to your country 3 months after the US release, and can only be purchased at a brick and mortar store, then the pirate's service is more valuable. Most DRM solutions diminish the value of the product by either directly restricting a customers use or by creating uncertainty.

Our goal is to create greater service value than pirates, and this has been successful enough for us that piracy is basically a non-issue for our company. For example, prior to entering the Russian market, we were told that Russia was a waste of time because everyone would pirate our products. Russia is now about to become our largest market in Europe.

Så sant

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ubisoft av hela mitt hjärta go F*** yourself, pratar om att 95% piratar deras spel.... 95%!!!! vad är det för påhittad siffra, och sen låtsas de som att det inte finns pirat kopior på xbox360 och ps3 jag menar sök lite på nätet så hittar ni att folk som har konsoler piratar spel lika mycket om inte mer än PC.
Jag är så jävla trött på att de ska alltid skylla på pirater när i självaverket det de egentligen säger är "aa vi är lata för att utveckla spel på PC och inte bryr oss om våra fans på PC sidan".