Ace of Sweden AC-FSP460

Permalänk
Melding Plague

Ace of Sweden AC-FSP460

Svenska Ace of Sweden börjar sälja nätaggregat på nytt, men denna gång tillsammans med välrenommerade FSP Group. SweClockers testar AC-FSP460 som endast kostar 300 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom lyckades ju till slut... vem hade trott det efter förra fiaskot:P Hur som haver, bra gjort av Ace!

Permalänk
Medlem

Vet dock inte om jag skulle våga stoppa något sådant billigt i ett eget datorbygge...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Smart att sikta på en etablerad OEM på en gång. Kudos till Ace, helschysst budget agg.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

håller med Atlas

Permalänk
Medlem

inte direkt något att hänga i granen. kommer nog aldrig att handla från ace.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, 300 bagis är det värt iaff!

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem

Kommer oavsett inte inhandla någon produkt från Ace Of Sweden, är riktigt kassa saker.. har sålt/använt dem och är inget jag kan rekommendera tyvärr.

Dock är det ett trevligt lyft att deras nätdel klarar av testbänken.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Om en OEM dators nättagg kan ju detta möjligen vara ett alternativ

Permalänk

Det var väl ganska väntat när det är ett FSP-agg. Men det är ju kul med budgetagg. Jag gillart.

Permalänk
Medlem

Ett såpass stabilt nätagg för 300 spänn, bra jobbat Ace.
Väljer dock fortfarande att köpa från Seasonic.

Men till en budgetburk, absolut.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Detta agg skulle passa fint som tex nätagg till tex en släkting som inte har så höga krav typ "surf" dator eller liknande.
Grattis ACE till ett steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem

Lyckades ta sig igenom skrothögen o bli helt ok. Nu ska dem bara se till o hålla denna kvalité!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Dom gjorde om och gjorde rätt.
Mycket imponerande!
Sällan man ser någon som kan återhämta sig efter ett sånt fiasko.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vet dock inte om jag skulle våga stoppa något sådant billigt i ett eget datorbygge...

Hehe får nog ta å hålla med där, när det kommer ner under 5-600:- så hade jag nog dragit mig ur (oavsett effekt)

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Ace levererar !!!

Permalänk
Medlem

Grymt! FSP är grejer det.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Mmm, kul att de körde med en vettigare OEM och bra att de inte budgeterade ner sig (eller överspecade) till den nivå att den inte klarade specen!
... men i praktiken köper jag nog hellre ett FSP-agg rakt av istället. Ace-namnet skrämmer bort mig, och jag har inget behov att köpa billigare än FSP iallafall.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

härligt kommer att införskaffas till min budget dator som ska byggas i vår

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Sällan man ser någon som kan återhämta sig efter ett sånt fiasko.

De har dom inte gjort än, folk måste ju köpa deras nya agg me;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Dom gjorde om och gjorde rätt.
Mycket imponerande!
Sällan man ser någon som kan återhämta sig efter ett sånt fiasko.

är väl inte så svårt om man bara behöver byta underleverantör och trycka upp nya loggor?

skillnad om man ska bygga om tillverkningen i egen nystartad fabrik..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ace skrämmer även mig litegrann med tanke på vad som hänt tidigare i testlabbet och nu när det lirar med FSP så kanske den synen förändras något.

Kul att man faktiskt lyckades hålla sig inom rätt gränser och med ett sjysst pris men det är fortfarande ace's namn tyvär.

Permalänk
Medlem

Ja, har jag missat något eller har dom inte bara köpt in FSP nätagg och satt sina egna FSP/Ace klistermärken på det? Isåfall är det ju bra jobbat FSP och inte Ace

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Vet nu inte varför man skulle spara 270kr för att få detta nätagg isället för ett 80+ Guld agg.
Men det finns ju alltid dom som dumsnålar

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av zhrooms:

Ja, har jag missat något eller har dom inte bara köpt in FSP nätagg och satt sina egna FSP/Ace klistermärken på det? Isåfall är det ju bra jobbat FSP och inte Ace

Mer eller mindre, å andra sidan är Ace of Swedens modell billigare än FSP:s egna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ett bra för pengarna. Men kommer aldrig köpa ett sådant själv mest för att det är ont om kablar och dem är korta men thaiwanska kondningar är inte dåliga.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant alternativ till budgetbyggen, jag har alltid tipsat om eller köpt FSP-agg när jag kört budgetbyggen och att det står Ace på agget gör ju inte att jag väljer bort det.
Att ta bort 110 volts funktionalitet tycker jag känns som en väldigt bra grej att göra för att förenkla och därmed göra nätagget billigare.
Blir nog ett sånt här i nästa budgetbygge...

Permalänk

Det ar val vart 300 och det reflekteras i komponenterna. Det ar ju knappast nagra fantastiska saker som gommer sig under platen men for vad det kostar forstaeligt. Jag skulle inte stoppa det i en dator sjalv men om nan ska kopa en billig kontorsburk, varfor inte?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Trevligt lyft för ace of sweden:) Kan säkerligen funka utmärkt till kontorsdatorer/pensionärsdatorer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Vet nu inte varför man skulle spara 270kr för att få detta nätagg isället för ett 80+ Guld agg.
Men det finns ju alltid dom som dumsnålar

För att burken som du driver med detta troligtvis inte kommer ha en snittlast på mer än 200W. Med knappa 10% bättre effektivitet från ett 80+ guldagg sparar du alltså ca 20W ström, vilket betyder att du för 270kr kan köra datorn i 13500 timmar för 1kr/kWh elpris. En snittanvändare lär inte ha igång datorn mer än 4h per dag vilket betyder att guld agget behöver ungefär 10år för att tjäna in sin extra kostnad.

Så vet inte om man kan kalla det dumsnålt...