Inofficiell tävling 3/12 - Skaplig vinst

Permalänk

How do you know if results are authentic?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Kul att trådskaparen har lagt ner extrema summor på sitt datorbygge och sedan startar en tävling. Har man lagt under 20.000 kr på sin burk så kan man ändå inte slå trådskaparen som uppenbart startar denna tråden för att "piska" alla andra.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Då intresset var så larvigt lågt så dog det ut. Rann ut i sanden.
Jag tycker DU ska göra det bättr istället.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Kul att trådskaparen har lagt ner extrema summor på sitt datorbygge och sedan startar en tävling. Har man lagt under 20.000 kr på sin burk så kan man ändå inte slå trådskaparen som uppenbart startar denna tråden för att "piska" alla andra.

Är du puckad på allvar? Varför hade jag velat vinna min egna tävling? :-S

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Det känns bara som att någon med den sinnessjukt feta riggen du sitter inne med "om man är omogen" hade kunnat starta en tävling, kollat in allas resultat och i slutet komma med "ah just det, här e mina resultat". För övrigt hade jag kunnat ge min högerarm för din rigg!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

hade gärna ställt upp men har vattenkylning =/

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Det känns bara som att någon med den sinnessjukt feta riggen du sitter inne med "om man är omogen" hade kunnat starta en tävling, kollat in allas resultat och i slutet komma med "ah just det, här e mina resultat". För övrigt hade jag kunnat ge min högerarm för din rigg!

Och varför hade jag gjort så?
"sno" tillbaka pengar från mig själv typ? Ehmz.. Finns ju ingen logik i det direkt.
Nej men kortfattat så är intresset lågt här. Dom flesta anser sig ha förlorat innan dom ens försökt.
Hög moral m.a.o

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Tyckte det var en bra idé, synd att många tror på troll...

Såg inte denna tråd förens idag, annars skulle jag gärna varit med.

Sweclockers kör ju tävlingar lite då och då (rita loggor, spela in musik, hitta på slogans etc.) men jag kan inte dra mig till minnes att de kört någon överklockningstävling? XrOo, kanske du kunde höra med någon av moderatorerna om dom inte kunde hjälpa till att fixa en "halvofficiell" tävling, nyhet på framsidan att man kan börja skicka in resultat och så ett slutdatum när vinnaren ska utses.

Vet inte om du kollat trådarna för några av de andra tävlingarna SweC kört men där märker man att det är viktigt med väldigt tydliga regler. Lämnar man minsta lilla detalj som man tror är underförstådd så kommer det rassla till med frågor kring detta i tråden.

Viktigt är nog också att skriva lite kring hur bedömningen går till, eller åtminstone att hänsyn tas till vilken processor man använder så att en P4 kan tävla mot en i7, det handlar väll mer om vem som klockar mest?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Det är svårt med tanke på SB. Dom klockar bra men en E6600 klockar högre osv.
Jag har lite olika sätt att räkna på.

Ska klura på en fortsättning. Någon som isf vill hjälpa till?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

hmm du bör skriva en större inledning på första inlägget så man fått lite mera klart för sig hur allt ska gå till. som det kändes nu så kunde du bara skriva ett poäng i tråden o påstå att man har luftkylare..

Du måste få in nått som gör att man kan bevisa att man har luftkylare tex..o hur ska man bevisa poängen på ett trovärdigt sätt?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Master of Overkill

Vadå ska jag sätta på en Nucta luft på min prolle och bencha? för att få mest poäng ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

3/12-2011 Kl 20:00 - 22:00
Då har ni chansen att vinna 1,000:-.

3DMark11 kommer användas. Finns gratis att ladda ner
Jag kommer använda mig av ett eget sätt att räkna ut poängen.
Kortfattat så innebär det dock att högst poäng vinner.

Krav:
1) Luftkylning!
2) Intel eller AMD CPU. Dock ej Xeon/Opteron!

Bortsett från dessa två krav så vill jag se resultatet i denna tråd.
Länk till erat resultat är ett måste!

Bumpa gärna tråden med något så enkelt som att skriva att ni är intresserade. Fler deltagare kommer bara göra detta roligare!

Var lite squmma regler för att jag ens ska försöka nu fast det är jätte försent.
Varför inte Xeon eller Opteron ser knappast att de har något större fördel i detta sammanhang när det är luftkylning som gäller?
Vad var ditt egna sätt att räkna ut poängen om nu högsta poängen vinner är jag lite nyfiken på?

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Säger som alla andra hade sluten vattenkylning varit tillåten hade jag lätt varit med

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Gör ett nytt och sista försök i slutet på året.
Med fullständig information och samtliga detaljer.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Gör ett nytt och sista försök i slutet på året.
Med fullständig information och samtliga detaljer.

Kul grejj XrOo

Ska bli intressant

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Gör ett nytt och sista försök i slutet på året.
Med fullständig information och samtliga detaljer.

Försök bemöta dina eventuella deltagare på ett schysst sätt då, för allas trevnad!
Går ju att undvika bråk och stök om man vidhåller en god ton menar jag..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Hedersmedlem

gjorde ett försök fast än tävlingen är över, kör inte med H50 då ja inte har monterat än ligger vid datorn dock.. kör med orginalkylare(!) bytes dock snart. fick över 7000 i 3d mark 11 score.

http://3dmark.com/3dm11/2349227

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Gör ett nytt och sista försök i slutet på året.
Med fullständig information och samtliga detaljer.

Låter kul, försök peta på någon moderator också så det kanske kommer som en nyhet på förstasidan, blir garanterat fler deltagare då!

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Ett tips vore väl att inte gå emo i varannan post också, ger inte speciellt seriöst intryck ^^

Permalänk
Medlem

Har precis läst igenom den här tråden och har bara en sak som jag känner att jag vill förmedla:

XrOo, du behöver jobba på din ödmjukhet och dina "people skills". Om du någonsin vill bli bemött på ett sätt som du tycker är schysst så måste du börja med att bemöta andra på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Tråkigt med det bristande intresset och så.
Jag hjälper gärna till med en hemsida, har lite webbplats också! (domäner kan man ju köpa för 9kr fram till årsskiftet hos binero.se)

Som flera andra skrivit så är det också bra med tydligare regler, och gärna kring hur t. ex. C2D skulle kunna mäta sig mot SB. Hade gärna varit med, men saknar ju DX11-kort som flera andra så det kanske inte heller måste vara ett krav? (sen så sätter nog mitt P43 lite stopp, så särskilt vettiga resultat hade jag inte kunnat komma med )

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite kul att du klagar på intresset när du själv inte lagt ner mycket intresse i "tävlingen" själv.
Att säga att "jag räknar ut poängen själv" är ju inte direkt informativt.
Och största anledningen är nog att du själv sitter på ett system som heter duga och 99% som läste om din "tävling" orkar inte för du skrev inget om att du själv inte tänker ställa upp eller någon direkt information än det absolut minsta du kunde skriva.
Känns som en "Jag gör en tävling med 1000kr i vinstpott så piskar jag alla. Och om jag nu mot förmodan inte får mest poäng så säger jag att jag räknar poängen själv. Så i slutändan behöver jag ändå inte betala ut några pengar" tävling.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Jo jag dör av en förlorad tusing, verkligen.
Har haft en tävling på väggen 3 gånger.
Första 2 var bättre formulerade iofs, bättre grund.
Denna var lite av en flopp.
Men misstankar att jag själv skulle vara med och tävla osv osv..
Nej.. Nu skiter jag i detta

Btw. Projektet kom upp långt efter tråden skapades.
Den lilla detaljen är något ni tar upp nu.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Jo jag dör av en förlorad tusing, verkligen.
Har haft en tävling på väggen 3 gånger.
Första 2 var bättre formulerade iofs, bättre grund.
Denna var lite av en flopp.
Men misstankar att jag själv skulle vara med och tävla osv osv..
Nej.. Nu skiter jag i detta

Tråkigt att höra. Men, ska du verkligen ge upp än? Som sagt, jag hjälper gärna till med en hemsida

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Skrivet av jh8001:

Har precis läst igenom den här tråden och har bara en sak som jag känner att jag vill förmedla:

XrOo, du behöver jobba på din ödmjukhet och dina "people skills". Om du någonsin vill bli bemött på ett sätt som du tycker är schysst så måste du börja med att bemöta andra på samma sätt.

Protip
Citera mottagaren av meddelandet för att uppmärksamma denna på att du skrivit något!

(:

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Några mindre trevliga inlägg raderades. Försök att hålla en saklig och trevlig ton i forumet.

Permalänk
Medlem

Bra idé, synd att det inte blev så mycket av det. Vilket väl, som redan påpekats delvis var trådskaparens fel med tanke på dåligt planerat/beskrivet.

Men, borde inte egentligen Jonas79 vinna tusenlappen? Han skickade trotts allt in resultat innan slutdatum.
Sen om han är den enda på forumet som klarar av att köra 3Dmark är väl inte hans fel, eller?