pci fläkt, värd att köpa?

Permalänk
Medlem

pci fläkt, värd att köpa?

hittade denna på dustin och funderade på om den skulle göra stor skillnad när man som jag kör med crossfire? tänkte om den kanske suger ut den varma luften från undre kortet så att det övre inte blir lika varmt. funderar på isf sätta en till fläkt i fronten och modda sido panelen så det kommer in frisk luft rakt på grafikfläkten
tror ni det funkar?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Avstängd

Luftflöde: 8,53 CFM.

det talar väl för sig sj?

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Avstängd

Tror inte den fläkten är till mycket hjälp i nån dator, som sagt luftflöde 8,53.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

som du nämnde, sätt en fläkt i sidan av chassit som blåser på korten!

Permalänk
Medlem

såg ändå nu att den inte får plats mellan mina kort lite onödigt att köpa den då

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Kan denna vara något ?
http://www.ebay.com/itm/Evercool-SB-F1-Fox-1-System-Blower-PC...

Speed : 2200±10% RPM
Noise Level : <28 dBA
Max Air flow : 42 CFM

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det ens skulle göra 1C grader skillnad på dina grafikkort om du monterade en sån i mellan dem.
Bättre att sätta en fläkt på sidan. Eller byta ut front fläktarna till något kraftfullare, tex Air Penetrator fläktar.