Omröstning nr1-Gångtrafik!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Omröstning nr1-Gångtrafik!

Hej!

Vi har ett skolprojekt i samarbete med trafikkontoret där vi ska få befolkningen att börja gå mer!
Därför skulle det vara väldigt hjälpsamt om ni kunde rösta och visa vad ni tycker.

2600K • 1050 Ti • 8 GB • 128 + 250 GB SSD • ­1,5 TB HDD • Huawei Pitten

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

En länk till en omröstning skulle nog underlätta.

Edit: gött

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av hapone:

En länk till en omröstning skulle nog underlätta.

Edit: gött

hahahah jo det skulle verkligen underlätta Tack så mycket för svaret!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

hoppsan, upptäckte nu vilken rolig stavning det var på "trängsel"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2001

Annat: Cykel

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."
#fooblog @ freenode.org, #lysator @ freenode.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2007

Det kan vara bra med ett alternativ för de som tycker att de går tillräckligt Jag röstade som ovanstående.

AMD Phenom II x6 1090T - Gigabyte GA-78LMT - EVGA GTX 680

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2001

Får la lägga rösten på "Långa gångsträckor". Går rätt mycket redan, så skall jag gå mer så blir det för långt typ

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Annat: Jag är nog vanligtvis ute och rör mig när jag ska någonstans och då är det bekvämare med cykeln. Promenerar gör jag nog om cykeln är trasig eller det är sociala skäl, man tar en promenad för att umgås med nån och prata t ex.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellansverige
Registrerad
Feb 2006

Bor mitt i skogen ca. 1 mil från närmsta...någonting alls, så gå kommer inte på fråga

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

1 & 4: för långa avstånd gör att det skulle ta för lång tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Silverstone FT05 | Asus Z170 PRO | i7 6700k | 16GB Corsair Vengeance LP | Noctua NH-U12S | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Corsair Force GT 120GB, Raid-0 | Enermax Cluster | EVGA GTX 1080 | Seagate 2TB | Corsair AX860 | Dell UltraSharp U2711 | Dell 2407WFP | Logitech G510 & G35 | Mionix Naos 5000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av eas@tetris:

Det kan vara bra med ett alternativ för de som tycker att de går tillräckligt Jag röstade som ovanstående.

Jo jag förstår hur du tänker. Men de(trafikkontoret) var ganska tydliga med att vilja öka gångtrafiken oavsett dagsläget. Inte heller fick man involvera cykeltrafiken vilket jag och många andra tycker är dumt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2004

Jag bor i Växjö. Det är Sveriges näst regnigaste stad. Det är fan inte motiverande att ta en uppfriskande promenad när det är skitväder allt som oftast.

Men nog om gnäll! Jag tränar ganska mycket så jag känner inte att jag behöver gå i motionssyfte. Om man pratar att gå för att transportera sig så föredrar jag cykel eftersom det går snabbare.

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel i5-2500K @4,5 GHz | Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | Corsair SSD Force GT 120 GB | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Antec KÜHLER H2O 620 | 2TB WD Green | Fractal Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Går längre rundor på 6-10km två till tre gånger i veckan.... Samt att jag bara i princip går till vardags, använder varken cykel, bil m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Garanterat trängseln, full med folk som står och dräller. Folk går extremt långsamt, stannar upp rakt framför för att kolla på någonting osv.

Går från jobbet varje dag och sena promenader ibland.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Mest att man är lat, kan inte riktigt kalla det tidsbrist. Det gäller bara att man prioriterar. Försöker gå halva vägen från jobbet varje dag. ca 1h promenad om dagen. Men ibland är man för hungrig / trött eller har något annat planerat så man inte hinner.

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 16GB Crucial DDR4 2133 | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

För att det är tråkigt!

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003

Sträckor upp till 3km kan jag gärna promenera.
Sträckor upp till 30km tar jag gärna cykeln.

Båda ovanstående är så klart under förutsättningen att jag inte har bråttom och att det inte är pissregn, stormvindar eller flera decimeter med snö att pölsa igenom.

Röstade: Annat.

Det som skulle få mig att gå ännu mer är kanske olika tävlingar via jobb, t.ex. där de utrustar alla med en (vettig) pedometer t.ex., och den som gått längst per månad vinner någonting.

Ett förslag till de som tycker att promenader för promeneringens skull är tråkigt - börja turfa! www.turfa.se :).

Spelar DirtyBomb, Rocket League, BF1.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2001

Vad är anledningen till att de tycker man ska gå mer? Om man vet syftet är det lättare att se vilka aktiviteter som konkurrerar med gåendet.

Vill de att folk ska motionera mer?
Vill de minska biltrafiken?

Jag menar, för min del är anledningen att jag inte har någon anledning att gå. Det är inget som hindrar mig, jag ser bara inte varför jag ska gå mer.

Bureaucracy expands to meet the needs of the expanding bureaucracy. - Oscar Wilde
If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it." - Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

I somras gick jag från Sthlm till Gävle, ba såni vet. Om nån har tråkigt och vill ha lite läsning att fördriva tiden med kan jag hänvisa till den fina bloggen som en kompis till mig gjorde under vandringen. Missa inte bambuser-delen.

www.ettmarathonomdan.se

Edit: ajustja, det är lite bilder från en segling där också.

Edit: Haha, fan, Anna (som bloggerskan heter) är helt underbar. Börja för övrigt från det äldsta inlägget och läl frammåt. Ni tror att det kommer vara en skittråkig blogg som endast är rolig för mig och mina vänner, men nej nej, Anna är proffsbloggare (en ren och skär lögn, men roligt är det).

Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Mar 2003

Människan är av naturen lat och kommer på diversa uppfinningar för att slippa gå. vi har cyklar, motorcyklar bilar, tåg, flyg, båtar osv.

Det är just därför man tar bilen till jobbet eller bussen till skolan istället för att gå de km.

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Zartax:

Vad är anledningen till att de tycker man ska gå mer? Om man vet syftet är det lättare att se vilka aktiviteter som konkurrerar med gåendet.

Vill de att folk ska motionera mer?
Vill de minska biltrafiken?

Jag menar, för min del är anledningen att jag inte har någon anledning att gå. Det är inget som hindrar mig, jag ser bara inte varför jag ska gå mer.

Jag ställde samma fråga till lärarna och fick svaret att det beror på det mesta, miljöfrågan, trafikproblem och motion. Men trafikkontoret har skrivit att det är de rådande trafikproblemen som är anledningen. Antar att det gäller både bil och kollektivtrafik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Att inte jag går till jobb eller nån annan stans beror helt å hållet på lathet/bekvämlighet, tidsbrist kan man väll kanske skylla på i vissa lägen, men oftast går tiden att få fram genom planering om man bara går in för det.

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässelby, Stockholm
Registrerad
Apr 2003

Går inte till jobbet eller till platser i närområdet eftersom jag hellre cyklar. Går snabbare och man kan ta med sig mer packning utan att det blir jobbigt.

Går inte som motionsform eftersom jag hellre sysslar med annat (löpning, simning, innebandy och gym för tillfället).

Ska jag in till stan eller åka lite längre av någon annan anledning tar jag för det mesta tunnelbanan. Att gå till stan skulle ta flera timmar och vägen är inte superrolig.

Kort sagt är jag inte särskilt förtjust i att gå. Det är för långsamt och tråkigt, man är utsatt för väder och vind och man kan inte ta med sig så mycket grejer utan att det blir tungt att bära. Promenader kan vara trevligt om det är fint väder men som allmänt transportmedel tar jag mycket hellre cykeln eller bussen.

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

7km från bostaden till centrum och 8 mil till jobbet så det skulle nog bli lite svårt Däremot går jag promenader med hunden för nöjes skull.

Dator: R7 1800X, Asus Prime X370 Pro, 16 GB DDR4 3200, GTX 1070, 2,3 TB SSD, Win10
Emulering / Retro: Lotharek MiST 1.3+ | HTPC: Z8300, 4 GB RAM, 32 GB Flash, Win10+Kodi
NAS: DS218+, 4+8 TB HDD | Server: RPi 3, DietPi (VPN, DDNS, DNS, DHCP, Webb, SQL)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Går inte så ofta då det är mycket tråkigt att gå samma sträcka varje dag och jag orkar inte åka till andra städer för att se nya miljöer Sen så orkar jag inte slösa bort livet på att gå när man kan sitta och ha det trevligt framför skärmen

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2001

Måste nog säga som vissa andra redan sagt - För att det är tråkigt.

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003

Älskar att gå och hade gärna gått mer om jag haft hur mycket tid som helst.

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av hapone:

I somras gick jag från Sthlm till Gävle, ba såni vet. Om nån har tråkigt och vill ha lite läsning att fördriva tiden med kan jag hänvisa till den fina bloggen som en kompis till mig gjorde under vandringen. Missa inte bambuser-delen.

www.ettmarathonomdan.se

Edit: ajustja, det är lite bilder från en segling där också.

Edit: Haha, fan, Anna (som bloggerskan heter) är helt underbar. Börja för övrigt från det äldsta inlägget och läl frammåt. Ni tror att det kommer vara en skittråkig blogg som endast är rolig för mig och mina vänner, men nej nej, Anna är proffsbloggare (en ren och skär lögn, men roligt är det).

Ja just, den följde man ju :).

Skulle du säga att din rutt skulle lämpa sig för cykel? Asfalterad väg och gärna med bra utrymme längs vägkanten?

Spelar DirtyBomb, Rocket League, BF1.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Nightcrawl:

Ja just, den följde man ju :).

Skulle du säga att din rutt skulle lämpa sig för cykel? Asfalterad väg och gärna med bra utrymme längs vägkanten?

Absolut skulle det gå att cykla den sträckan, det är huvusakligen gamla E4-an (hela vägen mellan uppsala och gävle). Men den är väl inte världens trevligaste sträcka, mest bara skog och nerstängda restauranger. Men däremot sträckan jag gick några dagar på slutet, den sk kustvägen från typ sundsvall och en bit söderut var riktigt trevlig, massa små fik och badstränder och fina utsikter och trevligheter.