Moddare syr ihop hemlig bildskärm

Permalänk
Melding Plague

Moddare syr ihop hemlig bildskärm

Trött på att bordsgrannen tjuvkikar? En moddare löser problemet genom att konstruera en kritvit skärm med tillhörande "magiska" glasögon, som krävs för att se bilden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt!

Permalänk
Medlem

Ser ju förvånansvärt bra ut!

Permalänk

Jävligt skön funktion, Dock inget man själv skulle vilja ha

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Fränt!

Nu kan man ju kolla "not safe for work" material på jobbet!

Permalänk
Medlem

Hade jag varit modig hade jag gjort det på en laptop! Fatta vad underbart att kunna sitta var som helst utan att nån tittar över axeln. Men samtidigt; illa om man sabbar skärmen då hela datorn kan bli ganska värdelös.

Permalänk

Ballt! Något att skaffa på jobbet kanske, hehe.

Edit: Fan, någon hade redan påpekat det.

Permalänk
Medlem

haha coolt.
Får se om det blir att testa på den gammla kassa bärbara hemma.
eller kanske på den gammla tjocklcdn som inte blivit tittade på på många år nu ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Fyfasen vad coolt!

Permalänk
Medlem

Haha fan vad fränt
Den ska man ha på Dreamhack och se ut som att man stirrar in i en vit skärm hela tiden, alla runt omkring en kommer ringa mentalkliniken

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Inget jag skulle vilja ha men väldigt fräckt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Fränt!

Nu kan man ju kolla "not safe for work" material på jobbet!

Tror stönen från hörlurarna kommer avslöja en ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavN:

Hade jag varit modig hade jag gjort det på en laptop! Fatta vad underbart att kunna sitta var som helst utan att nån tittar över axeln. Men samtidigt; illa om man sabbar skärmen då hela datorn kan bli ganska värdelös.

Vore lagom kul, fixa det på ett par vanliga glasögon, sitta ute på någon bänk under sommaren, så sitter man och skriver och klickar, folk går förbi hela tiden, sedan sätta sig på ett café i någon timme där de flesta kan se ens skärm

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Såg denna dimpa ner på mailen igår, när instructables skickade ut deras veckonyheter. Mycket häftig mod.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem

hehe, najs

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Snart kan man säker se olika kanaler på tv samtidigt!! grymt !!

Permalänk
Medlem

Stört coolt

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk

Ge mig. Nu. O.O

Visa signatur

Citerar du så citerar jag! :D

ASUS G74SX

Permalänk
Medlem

Nice! Finns det något sätt att göra detta på så att bara ett visst par glasögon fungerar? Nu är det aldrig något jag själv skulle göra pga bristande kunnande & ork, men det vore coolt om det gick!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Haha fan vad fränt
Den ska man ha på Dreamhack och se ut som att man stirrar in i en vit skärm hela tiden, alla runt omkring en kommer ringa mentalkliniken

Haha hade sett hysteriskt roligt ut

Permalänk
Medlem

såg detta för ett tag sedan, de körde medsamma teknik (tror jag iaf ) så istället för splitscreen på konsoll så hade man hela skärmen för sig själv men en kompis kunde också spela på samma skärm

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

o_o

brb...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har flera sånna där glasögon, Real3D, även en halvtrasig Dell 19" TFT LCD, som det är repor i skärmen på, enligt instruktionerna ska man ju ta bort yttre lagret, dvs skulle vara perfekt på skärmen jag har

Kanske blir att prova på detta

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavN:

Hade jag varit modig hade jag gjort det på en laptop! Fatta vad underbart att kunna sitta var som helst utan att nån tittar över axeln. Men samtidigt; illa om man sabbar skärmen då hela datorn kan bli ganska värdelös.

bara byta panel isåfall.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Jäklar va ballt. Nästan så man vill slakta en skärm bara för att.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

såg detta för ett tag sedan, de körde medsamma teknik (tror jag iaf ) så istället för splitscreen på konsoll så hade man hela skärmen för sig själv men en kompis kunde också spela på samma skärm

Det funkar inte på samma sätt Det funkar på så sätt att man har speciella 3D glasögon. När man kollar på 3D sys ju 2 bilder ihop med dessa glasogön. men dom man använder till den där splitscreen funktionen har 2st höger linser och det andra paret 2st vänsterlinser. Så tvn visar båda bilderna samtidigt men man ser bara den ena bilden beroende på vilket par glasögon man har Hoppas det inte vart alltför krångligt nu

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Porrglasögonen när barnen sitter i Rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9306:

Snart kan man säker se olika kanaler på tv samtidigt!! grymt !!

Mja teknologin finns iaf: http://youtu.be/F6PV36ooZ4A?t=1m36s

Och är egentligen inget märkvärdigt.

Permalänk
Medlem

ja alla förstår nog vad dessa skall användas till...

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Nice! Finns det något sätt att göra detta på så att bara ett visst par glasögon fungerar? Nu är det aldrig något jag själv skulle göra pga bristande kunnande & ork, men det vore coolt om det gick!

Det är ju inte jätteofta någon råkar gå förbi med rätt sorts film på glajjorna antar jag.