Permalänk

mystiskt Java / Minecraft problem

Jag hade tänkt att köpa minecraft, så jag kunde spela på rasterna på min mini pc. Men eftersom det är just en mini pc så testade jag min kompis minecraft konto först. Nedladdningen fungerar och han loggar in, det laddar, men precis när spelmenyn ska hoppa fram så knastrar det till i högtalarna och hp loggan visas, den har alltså stängt av på mindre än en sekund, ingen bluescreen. Windows startas utan något felmeddelande och allt funkar normalt, utom minecraft som jag har försökt starta några gånger med samma resultat. jag har avinstallerat allt som har med java att göra och installerat det igen, funkar inte ändå. Datorn blir inte heller nämnvärt varm, youtube gör den varmare.. :-S
Nu efter omstarterna så blir datorn lite seg i vissa avséenden, google crome funkar inte (händer inget, startar inte) men ie funkar, spotify tar evigheter och
hackar sig igenom låtar, youtube blir segt, och datorn blir varmare.

Vad är problemet? förstår nu att den nog inte kommer att orka minecraft, men classic funkar likadant.

Specs:
HP 2133 (uppgraderad)

cpu VIA C7M processor 1,7 ghz
minne 2gb kommer inte ihåg märke, nytt och testat med memtest86
hdd Intel ssd 320 40 gb
grafik: VIA Crome9 256 mb dedikerat
Windows xp professional x86
senaste javauppdateringen.

mod får gärna flytta detta om det ligger i fel kategori.

Visa signatur

Lita inte på vad jag säger, det kan gå åt skogen
3D-printrar: Hembyggd prusa i2 och en egenutvecklad UM-inspirerad skrivare.

Permalänk

har fått ett felmeddelande nu, skickade det och fick svaret att det var pxengine som hade failat, men jag har inget program som överhuvudtaget kan associeras med varken pxengine eller något annat från roxio. det här gjorde mig bara mer förvirrad. imorgon kväll formaterar jag om den igen. hoppas det löser sig.

Visa signatur

Lita inte på vad jag säger, det kan gå åt skogen
3D-printrar: Hembyggd prusa i2 och en egenutvecklad UM-inspirerad skrivare.

Permalänk

formaterad

Nu har jag formaterat den och installerat alla uppdateringar till win xp (runt 200) samma sak, men nu segar inte windows iaf. hittar inga felmeddelanden i
någon logg whatsoever, men det kommer upp en ruta där det står något om att datorn har återställts. tycker det borde ha gjorts en logg om det. känns som kortslutning typ. är det någon som har någon idé om vad det handlar om?

Visa signatur

Lita inte på vad jag säger, det kan gå åt skogen
3D-printrar: Hembyggd prusa i2 och en egenutvecklad UM-inspirerad skrivare.