Skyrim patch v1.2 live

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Skyrim patch v1.2 live

Jag fick den uppdaterad nyligen.
http://store.steampowered.com/news/?appids=72850

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Japp... här med...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

En sak, den nollställer inställningarna verkar det som. Så har ni pillat i ini-filer gör backup innan ni startar spelet. Det kan i och för sig bero på att jag körde en äldre exe-version med LAA så se det som overifierat. Men backup skadar inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009

Jag har problem med att spelet stänger av sig själv ganska ofta. Har hört att det har funnits en fix som gör att spelet drar nytta av 4gb ram istället för bara 2 gb och att det ska hjälpa. Men jag har också läst att den fixen inte fungerar längre pga någon officiell patch. Verkar inte som om felet har uppmärksammats i den här uppdateringen heller. Är det någon som har hört nått om detta eller vet en lösning?

i5 3570K som jag inte får dit jag vill | Thermalright MUX Black | 16 gb 1600 mhz | MSI GTX 1060 Gaming X 6gb | MSI Z77A GD65 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av soderkvist:

Jag har problem med att spelet stänger av sig själv ganska ofta. Har hört att det har funnits en fix som gör att spelet drar nytta av 4gb ram istället för bara 2 gb och att det ska hjälpa. Men jag har också läst att den fixen inte fungerar längre pga någon officiell patch. Verkar inte som om felet har uppmärksammats i den här uppdateringen heller. Är det någon som har hört nått om detta eller vet en lösning?

Det finns en loader-variant av den här (med källkod etc)
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013
Vet ej om den fungerar med nya v1.2, måste testa snart för mitt Skyrim krasha till skrivbordet efter 5m (jag har kört med LAA/4GB tidigare fast med hackad exe-fil). Jag har i och för sig en handfull moddar som kan öka minnesproblemet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Dec 2003

Har dom tagit bort t.ex fireresistance på fire atronach? Mina dör på typ 1 dubbel fireball nu, dom var ju en rätt så stor del utav mitt försvar
Kör till xbox btw

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Katten_BoB:

Har dom tagit bort t.ex fireresistance på fire atronach? Mina dör på typ 1 dubbel fireball nu, dom var ju en rätt så stor del utav mitt försvar
Kör till xbox btw

Det är en bugg. Inga resistances öht. funkar (varulvar/vampyrer kan få sjukdomar, t ex).

Jag stängde av auto-updating pga alla buggar jag läst om.
http://kotaku.com/5863694/did-the-skyrim-patch-make-things-be...

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 2x8 GB 3200 MHz CL16 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Mitt Skyrim vill helt enkelt inte starta. Jag klickar på launch i Steam vilket får upp den där lilla rutan med val som t ex: "Play", "Options" och "Data Files" och när jag där klickar på launch så launchar Steam bara om Skyrim vilket för mig till den lilla rutan igen. Hjälp vore tacknämligt.

Stationära : Datorlåda: Bitfenix Outlaw Grafikkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB SOC Processor: Intel Core i5 2500K Nätagg: OCZ ModXStream PRO 600W SSD: OCZ SSD Agility 3 60GB HDD: 250gb
Bärbara: Packard Bell Easynote TM85

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Ska jag starta i felsäkert läge? Eller kommer jag hinna avbryta uppdateringen när jag startar datorn? Jävla skit att jag köpte spelet till datorn då det är en jäkla konsolport

Skickades från m.sweclockers.com

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Drakarn i mitt spel är helbuggade efter patchen. De drar sjukt mycket CPU så frameraten droppar när de buggar runt i skyn. De går heller inte att få ihjäl pga att deras flygmönster är buggat. Skjuter man ner livet till noll ska de krascha och dö, men de buggar och hittar inget ställe att dö på. Dessutom verkar de snarare undvika mig än försöka döda mig.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Det verkar inte funka så bra att lägga in en Xbox patch i en dator ?

Skickades från m.sweclockers.com

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Nya patchen gör att huvudmenyn inte laddar ordentligt om man använder sig av Vals Crafting Meltdown Alpha. Det fungerar dock fint om man kör Vals Crafting Meltdown Alpha (No arrows) istället. Förhoppningsvis kommer det en kompabilitetspatch inom kort.

Asus P8P67 Deluxe B3 | i7 2600k | EVGA GTX 780 Classified ACX | Corsair AX850W | 8GB Corsair XMS3 1600MHz| Noctua NH-D14 | Cooler Master HAF-X | Asus Xonar Essence STX | Qpad QH-1339 | Dell Ultrasharp 24'' U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Jag provade köra vanilj (utan mods eller specialgrejer i ini-filerna). Fungerade fint med mina sparfiler, men får CTD efter ett visst tags spelande. Ska prova LAA-loadern sen och lägga in mods/tweaks igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Jag läst på flera ställen att man inte bör uppdatera med denna då den förstör mer än va den fixar. Så jag avvaktar.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Jag har också läst på flera hemsidor, däribland den officiella bethesda-bloggen (bethblog.com), att det verkar som att denna patch skadar mer än löser tidigare problem. Jag kommer därmed också avvakta.

sweclocker since '04

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

"ESC button can now be used to exit menus"

Gött!

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Aug 2011

Klickade i "Do not keep this game up to date" på Steam.

Patchen fixar en 'massa' saker, men ingen av dom har jag haft problem med. Verkar inte finnas nån anledning att sabba drakar (dom kan börja flyga baklänges och bugga), ta bort resistances osv för något som inte fungerar alls.

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Tror ni spelet är klart nu då?
Och hur lång tid brukar det ta vanligtvis med Bethesda?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Nice.
Nu funkar inte fast travel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2011

När jag öppnar senaste saven så kraschar spelet, testade 3ggr och samma sak varje gång. Testade sen att starta spelet med "4GB Skyrim" och då funkade det direkt.
Ska kolla närmare på vad som orsaka kraschen imorgon för nu måste jag sova

Intel Core i7 4770K @ 4GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Noctua NH-U9B SE2 | MSI GTX 980 Gaming 4G | 16GB Crucial Ballistix Tactical DDR3 PC12800/1600MHz CL8 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | 2 x Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM006 64MB 2TB | Western Digital Elements 1TB (Extern) | Fractal Design Define R4 (Vit) | BenQ XL2411Z | BenQ G2412HD | Steelseries Rival 500 | Func KB-460 | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010

Finns det något sätt att gå tillbaka till den gamla? Sämst att Steam uppdaterade automatiskt ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Dec 2008

Verkligen fantastiskt att man sitter som en liten 14-årig scriptkiddie och håller på och rotar i .ini filer och filegenskaper bara för att man ska få Skyrim att inte krasha efter fem minuter. Jäklar vad skönt att jag ändå köpte spelet så att Steam kan automatpatcha mina exefiler på ett smidigt sätt så att spelet återigen kvaddar Jipppiiii :-).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs,Skåne
Registrerad
Feb 2010

Spelat ett par timmar nu ikväll (patch 1.2) å har användt "fast travel" till olika ställen å skulle "fast travela" till Dawnstar (tror ja det heter) men kom rätt ut till skrivbordet istället. Den här patchen är skit.

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av seville57:

Spelat ett par timmar nu ikväll (patch 1.2) å har användt "fast travel" till olika ställen å skulle "fast travela" till Dawnstar (tror ja det heter) men kom rätt ut till skrivbordet istället. Den här patchen är skit.

Krasch till skrivbordet efter fast travel låter som minnesproblem. Jag hade också det, men 4GB-hacket fungerar för min del. Just nu kör jag vanilj Skyrim utan mods etc för att testa hur stabilt det är. Inte haft någon krasch än så länge, trots ett par timmars spelande.

4GB-hacket gör inte att Skyrim använder mer minne, det ligger fortfarande konstant på 2GB (1GB RAM, 1GB grafik). Men det fixar krascherna. Om Bethesda fick ändan ur vagnen och fixade problemet skulle jag inte behöva hacket längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Det låter som att Construction Set inte kommer inte hitta ut.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Ninotramp:

Det låter som att Construction Set inte kommer inte hitta ut.

I Januari, har de sagt.
http://www.bethblog.com/index.php/2011/12/01/skyrim-what-were...

Ärligt talat så är jag inte alls sugen på att vänta (minst) en månad till på det.

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 2x8 GB 3200 MHz CL16 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Thomas:

I Januari, har de sagt.
http://www.bethblog.com/index.php/2011/12/01/skyrim-what-were...

Ärligt talat så är jag inte alls sugen på att vänta (minst) en månad till på det.

Roligt för de som inte spelat spelet. Har man klarat spelet en gång och gjort det mesta i det så känns det ganska tråkigt att spela det igen. Så är jag vet folk som kan varva spel 100 gånger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

9Och jag kan inte längre dyrka upp lås... jag kommer till att jag ser låset och har dyrken i låset men sen ska man vrida cylindern med A/D-knapparna men inget händer... fan vad kass patch (ironi)... men spelet funkar perfekt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Buio:

Det finns en loader-variant av den här (med källkod etc)
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013
Vet ej om den fungerar med nya v1.2, måste testa snart för mitt Skyrim krasha till skrivbordet efter 5m (jag har kört med LAA/4GB tidigare fast med hackad exe-fil). Jag har i och för sig en handfull moddar som kan öka minnesproblemet.

Det verkar fungera, Jag har inte haft tid att spela så länge men ingen krasch hittills. Tack för hjälpen!

Nu lär det iofs komma ytterliggare en patch snart till följd av buggarna.

i5 3570K som jag inte får dit jag vill | Thermalright MUX Black | 16 gb 1600 mhz | MSI GTX 1060 Gaming X 6gb | MSI Z77A GD65 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs,Skåne
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Buio:

Krasch till skrivbordet efter fast travel låter som minnesproblem. Jag hade också det, men 4GB-hacket fungerar för min del. Just nu kör jag vanilj Skyrim utan mods etc för att testa hur stabilt det är. Inte haft någon krasch än så länge, trots ett par timmars spelande.

4GB-hacket gör inte att Skyrim använder mer minne, det ligger fortfarande konstant på 2GB (1GB RAM, 1GB grafik). Men det fixar krascherna. Om Bethesda fick ändan ur vagnen och fixade problemet skulle jag inte behöva hacket längre.

Skulle "fasta travela" å klickade på Dawnstar, alltså det kraschade på kartan, hade inte problemet med patch 1.1, kunde "fast travela" utan krascher, bara problemet med ljudkraschen men det löste sig.

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.