Permalänk
Medlem

Modulära kablar, singel kontakt.

Hej,

Jag undrar om det finns att få tag i modulära kablar som har single output.

För att utveckla så har jag tex idag, 1 kabel med 4 stk sata ström outputs från nätagget där jag endast använder 1 kontakt till dvd läsaren.

Och eftersom jag har ett ganska dåligt chassi för kabeldragning så vill jag spara utrymme, hatar att behöver trycka igen bakplåten.

Vet inte om det gör så stor skillnad men det är ändå intressant och veta ifall det finns att få tag i, jag kikade lite på Inet men kunde inte hitta något.

//Alex

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har heller aldrig sett några att köpa, men du kan ju alltid klippa av och isolera de du inte använder. Visst, lite synd att klippa av kablar kanske, men de går ju löda dit igen om man behöver.

EDIT: Annars kan du ju göra som jag gjorde, skippa SATA-strömmen helt och använd en Molex->Sataström-adapter. Då behöver du endast använda en molexkabel, och det behöver man oftast i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jag har heller aldrig sett några att köpa, men du kan ju alltid klippa av och isolera de du inte använder. Visst, lite synd att klippa av kablar kanske, men de går ju löda dit igen om man behöver.

EDIT: Annars kan du ju göra som jag gjorde, skippa SATA-strömmen helt och använd en Molex->Sataström-adapter. Då behöver du endast använda en molexkabel, och det behöver man oftast i vilket fall.

Har ingen lust att karva i kablarna, jag tror jag har en 6 pins -> Molex kabel iallfall, så jag skulle kunna köra en adapter där.

Jag misstänker dock att när det blir dags för nytt grafikkort så köper jag en ny burk samtidigt, är verkligen inte nöjd med R3 chassi.

Hade alldeles för höga förhoppningar när det gällde kabeldragning.