Köpa Xbox 360 kontroller till dator för att spela Batman: Arkham City eller inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Köpa Xbox 360 kontroller till dator för att spela Batman: Arkham City eller inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2010

Iofs inte testat Batman med eller utan kontrollen men en kontroll kostar 200kr via Amazon så lätt värt det... Köp 2, avboka en direkt efter beställning så får du fri frakt också

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2010

Tycker jag allt, det bästa köpet jag någonsin gjort är den lilla trådlösa receive'n så jag kan köra alla mina "konsol" spel med dosa på PC. Upplevelsen blir så pass mycket bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Just AC har väldigt många saker att hålla reda på men sättet de är utlagda på handkontrollen gör det lättare att minnas vad som gör vad.

Så helt klart värt att ha en 360 kontroll, både för Arkham City och spel förövrigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Jan 2009

Kan ju även använda dosan till andra spel

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Aug 2010

360 contoller till PC är nog en av dom bästa köpen man kan göra om man vill spela på datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Okt 2010

Ja! Köp köp köp säger jag.
Använder min kontroll väldigt ofta, Dirt-serien, Batman och Skyrim blir väääldigt mycket lättare med kontroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Jul 2010

Köpte en till Skyrim och det var det bästa köp jag gjort på länge. Har båda Batman spelen att spela också blev bonus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Aug 2011

Nu blev jag sugen på en! Nån som kan tipsa vart man kan inhandla en? Förlåt om jag vara snodde tråden lite!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Generellt sätt är xbox kontroll bättre på allt förutom FPS och strategi. Sen varierar det lite från spel till spel naturligtvis.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Ante_Pante:

Nu blev jag sugen på en! Nån som kan tipsa vart man kan inhandla en? Förlåt om jag vara snodde tråden lite!

I princip vart som helst.

http://www.inet.se/produkt/6605179/microsoft-gamepad-wireless...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Aug 2011

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002

Fungerar alla xbox 360 kontroller? Har kontroll till en av de äldre 360 versionerna.
Eftersom där stod ny utgåva på inet.se och har för mig att jag läst att 360 kontrollen inte fungera till PC.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2010

Ja det är inga problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Vissa säger att SSD är den bästa uppgradering till PC. Jag håller inte med
Microsoft 360 kontrollen är för mig det bästa köpet. Jag skulle inte drömma om att spela Batman eller AC med tangentbord. Blääää!

Rekomenderar dig att köpa orginial 360 kontroll och ingen fake. Den kostar så lite ändå (300kr, CDON) att det är dumt att snåla. Många spel är designade för just den kontrollen. Dessutom är den plug n' play då Windows och kontroll kommer från samma företag

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Har en sambo som inte gillar att saker är stökiga så att ställa datorn vid TVn kom inte på fråga.Så jag köpte mig en 10m HDMI sladd som går till TVn från datorn. Och en trådlös 360 kontroll + reciever till datorn.

Så nu sitter jag och spelar Batman/Skyrim i soffan framför 50" TVn precis som på konsoll. Förutom att jag då för 1080p och rejält mycket snyggare grafik.

Win!

Chassi: Fractal Design Define S | Moderkort: Asus Z270H | Processor: Intel i7 7700k @ 4.8GHz | Kylning: Corsair H115i | Ram: Corsair Vengance 16gb DDR4 3200mhz | Grafikkort: Asus Strix 1080Ti 12GB | PSU: EVGA Supernova 650W Gold | Skärm: Asus XB271HU 1440p 165Hz G-sync |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
solna
Registrerad
Maj 2010

en fråga.
om man har en reciever kan man ha flera kontroller anslutna till datorn då?

Chassi: Cm 690 ii | PSU: corsair ax 750w | mobo: asus rampage 2 extreme | ram: intel xms3 1600mhz 3x2gb | Prolle: i7 960 stock | Grafik: zotac gtx 570 amp | HDD: intel x25-m 80 gb och en skitdisk på 160 gb