Första avsnittet av SweClockers julkalender

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galactus:

Första advent är passerat, och julkalendrarna drar igång, men var är Swecs jul-smilies?

Ja?! Vart är våra jul-smilies?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Emil var iaf piggare än vad han brukar vara på pendeltåget

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Haha Störtskön julkalender!

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Avstängd

ja jäävlar ja önskade verkligen att det sku komma en kalender:) kommer bli extra episkt att vänta på julen nu!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Dom har sagt tidigare att dom inte kan visa upp deras nuvarande kontor pga. Säkerhetsskäl.

Dock hade man gärna velat se men ja kommer alltid tycka källaren var bättre!

Vad dillar du om? Har jag fantiserat eller har inte vi redan sett det nya kontoret på fredagspanelen?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd

höhö höll på att skratta ihjäl mig när han sa att dom suger och det han sa på slutet bekräftade mina mistankar

Permalänk

Awesome! Ser gärna lite längre avsnitt!!

Permalänk

Hur kan ni dissa russin i bullar?

Permalänk
Medlem

Det är inte så att apple har en snabbare klocka då för att deras usla batteritid ska se sämre ut?

Permalänk
Medlem

Kan man se detta utan att ha ett Facebook-konto?

Permalänk
Medlem

gluwein och glögg är väll för fan inte samma sak.

Gluwein är i min erfarenhet varmt sockrat rödvin med frukt.
Glögg är sprit lagrad med kryddor blandad med saft

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Ska följas med nöje.
Man blir riktigt peppad inför juletider nu !!

Permalänk
Medlem

Kör ni mobilkamera till julkalendern? lite bättre kamera kan ni nog köra va nästans lite svårt att se på videon, iaf på en 47" tv.
annars keep it rolling! skulle inte skada om kalender avsnitten också var en timme långa

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Glühwein är varm saft, om man ska tro Ivan Boring.

Permalänk
Medlem

Hahaha, trillade nästan av soffan när Jonas kommer med kommentaren.

"Laktos är ju som raketbränsle för de laktosintoleranta..." Tackför sympatin Jonas, det värmer!

Skrivet av 51eYez:

Denna julkalender ska följas lika troget som när man följde "Mysteriet på Greveholm" för x antal år sedan.

Oh ja! Det kan du lita på!

Visa signatur

Games!

Permalänk

Årets coolaste julkalender. Bara byta ut intro musiken till Adolphson–Falk`s Mer jul så är allt perfekt.

Ruttet av MSI. Frågan är hur många andra som har fuskat på liknande sett men inte varit lika "giriga" med resultatet. Om de hade gjort 18/20 istället för 14/20, hur många skulle ha upptäckt det ? Bäst är att när jag skriver detta så rullar en reklam banner för MSI moderkort överst. Snacka om ironi.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

haha fan va härligt med Swec julkalender, keep it up

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Vem orkar bry sig om facebook när Sweclockers finns?

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Go Jul samtliga på SweC, både redaktion och otherwise!

Permalänk
Inaktiv

Inte mycket till julkalender.. men trevligt var det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

No way! Dricka först filma sedan.

För oss gamlingar som kommer ihåg Nattsuddarna så var det ett givet koncept med sprit och "bra" TV

Ös på med raka och ärliga (minnes)luckor i kalendern!

HAHA dessa minnen.
Minns hur jag satt och asgarvade till tokarna...
Det var kvalitéts-tv på den tiden

Permalänk
Inaktiv

Blirfaktist lite upprörd över avsaknaden av russin i lussebullarna, i en riktig lussebulle får man ett russin i varje tugga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Vilken klocka räknade du från? Den vanliga eller MSI? ;D

Hahaha

Permalänk
Medlem

Posta videon på youtube istället!

Skrivet av Nyhet:

Hos SweClockers surrar inte bara datorfläktar utan även en och annan julmelodi. Jonas och Emil väntar in dopparedagen med glögg, saffransbullar och berättelser från testlabbet.

Läs artikeln

Nu när SweC finns för mobilanvändning så kan jag som har iPhone ej se videon. Skulle det inte bli smidigare att posta videon på youtube så att man jan kolla på den via iphonen?

Schlopp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk
Relik 📜

Som tidigare sagt kommer vi inte köra kalendern genom Youtube-kanalen, eller för den delen lägga ned större mängder tid på redigering eller efterbehandling. Det är en kul grej bara där vi kan flumma loss utanför det normala redaktionella, filmad med systemkamera, mobilkamera eller vad som råkar finnas tillgängligt. Tycker ni inte kvaliteten eller distributionskanalen fungerar för några minuters casualtittande får ni hålla er till fredagspanelen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Aaaaaw, ser framemot resten av kalendern =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Som tidigare sagt kommer vi inte köra kalendern genom Youtube-kanalen, eller för den delen lägga ned större mängder tid på redigering eller efterbehandling. Det är en kul grej bara där vi kan flumma loss utanför det normala redaktionella, filmad med systemkamera, mobilkamera eller vad som råkar finnas tillgängligt. Tycker ni inte kvaliteten eller distributionskanalen fungerar för några minuters casualtittande får ni hålla er till fredagspanelen.

Tycker ni är störtsköna just såhär! Väntar på fler roliga och spontana decemberklipp

Visa signatur

Fractal Design Define C TG, Ryzen 2600, ASUS TUF gaming B450, HyperX Fury 16gb 2666mhz, Sapphire Radeon Vega 56, Corsair AX850, Samsung 970 Evo 250gb m.2, Crucial 480gb ssd
HTPC: Lian Li PCQ08, Corsair CX430, 2500k @4,4ghz, Corsair H80, Zotac Z68-ITX WiFi mITX , Corsair XMS3 8gb 1600mhz, Asus GTX680

Permalänk
Medlem

Kul initiativ

Permalänk
Medlem

Avsnitt nummer 2 nuuuuu!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |