Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Nytt grafikkort?

Vad tror ni ifall det är värt att uppgradera till något av kommande 7970/680 (om det nu blir namnet från nVidias sida) från mitt nuvarande? Resonerar som så att kortet funkar ju fortfarande och är väldigt tyst även vid full load, jag spelar inte så värst mycket men när det väl blir av så blir det långa pass och då kan det vara trevligt med lite bättre flyt. Hela datorn är annars up-to-date förutom just grafikkortet och de flesta spel går att spela i medium-high förutom BF3 som jag blev tvungen att ställa ner till low.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Absolut. När nästa generation kommer, så är det nog prima tid för dig att uppgradera.

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB DDR4 3200 CL14 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 960 Pro 1tb M.2 SSD | Dell UP3017 2560x1600 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av FireFox:

Vad tror ni ifall det är värt att uppgradera till något av kommande 7970/680 (om det nu blir namnet från nVidias sida) från mitt nuvarande? Resonerar som så att kortet funkar ju fortfarande och är väldigt tyst även vid full load, jag spelar inte så värst mycket men när det väl blir av så blir det långa pass och då kan det vara trevligt med lite bättre flyt. Hela datorn är annars up-to-date förutom just grafikkortet och de flesta spel går att spela i medium-high förutom BF3 som jag blev tvungen att ställa ner till low.

Gör som du känner för? Vad mer kan man ge för tips? Vi känner inte till några prestandasiffror och vi känner inte till dina behov?!

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...