Fel på alla spel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Fel på alla spel!

Hejhej! Vet inte om det är rätt forumdel men..
Sitter på delarna i sign och allting funkar prima bara att ibland när jag startar ett spel så direkt när det går in i helskärm dvs man kommer in på servern på Bf3 eller lol så hänger det sig, blir svart och ljudet repeteras om och om igen dock händer det bara första gången. Startar jag om datan så funkar det prima. Tänkte höra om någon visste vad det berodde på?

Tack på förhand

Chassi: Fractal r3 | Moderkort:MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel i7 2600k @ 4,5ghz| CPU kylare: Antec kuhler h20 620 | Minne: Corsair 8gb 1600mhz | GPU: Crossfire Sapphire Flex Radeon HD6950 2GB |PSU: Cooler Master GX 750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Laajm:

Hejhej! Vet inte om det är rätt forumdel men..
Sitter på delarna i sign och allting funkar prima bara att ibland när jag startar ett spel så direkt när det går in i helskärm dvs man kommer in på servern på Bf3 eller lol så hänger det sig, blir svart och ljudet repeteras om och om igen dock händer det bara första gången. Startar jag om datan så funkar det prima. Tänkte höra om någon visste vad det berodde på?

Tack på förhand

Låter ju nästan som det är en drivrutin som ligger å spökar.
Har du senaste drivrutiner?

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Dec 2005

Det skulle också kunna bero på att du har en ostabil överklockning. Prova att sänka klocken lite och försök.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Hade samma problem med vista 64 bit men det var ju flera år sedan strax efter att vista släpptes ut

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X