Montering av Larkooler vattenkylning, 2 konkreta frågor.

Permalänk

Montering av Larkooler vattenkylning, 2 konkreta frågor.

Hej,

Kan jag ha reservoaren vänd åt höger som på bilden istället för ståendes uppåt, utan att flödet blir knepigare eller försvårat??
Antar vattnet kommer in från höger och går ut uppe på pumpen?

Vad är extrakontaken till som skall in i en av fläkturtagen?
Mäta vattentemp? pumpvarv?

Mvh/

Viktor

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk

1) beror pa om flodet in suger in luften som ligger och skvalpar i resen, prova men se till att insuget ligger under vattenytan. Sitter dom ihop fran borjan?
2) Mata pumpvarv och sa kan du stallla in att datorn ska stanga av sig om den stannar

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

1) beror pa om flodet in suger in luften som ligger och skvalpar i resen, prova men se till att insuget ligger under vattenytan. Sitter dom ihop fran borjan?
2) Mata pumpvarv och sa kan du stallla in att datorn ska stanga av sig om den stannar

Hade tänkt fylla den ganska högt just för att undvika så mycket luft som möjligt

Någon annan som har en åsikt?
Är tacksam för all form av feedback jag kan få innan jag monterar det

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk

Ingen annan som är mer erfaren gällande vattenkylning än mig som kan berätta om jag kan ha pump och reservoar så som på bilden?
Hade gärna velat vara helt säker innan jag monterar det.

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Ingen annan som är mer erfaren gällande vattenkylning än mig som kan berätta om jag kan ha pump och reservoar så som på bilden?
Hade gärna velat vara helt säker innan jag monterar det.

Du får testa och se om det går. Det borde det göra. Dock om du har otur kan luft sugas in, men som sagt, det borde fungera.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Du får testa och se om det går. Det borde det göra. Dock om du har otur kan luft sugas in, men som sagt, det borde fungera.

Men den risken borde jag ju minimera ifall jag fyller systemet med så mkt vätska som möjligt och luftar systemet?

EDIT Kameravinkeln luras kanske lite, inloppsröret är ca 1 cm lägre än utsugsröret dessutom

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Men den risken borde jag ju minimera ifall jag fyller systemet med så mkt vätska som möjligt och luftar systemet?

EDIT Kameravinkeln luras kanske lite, inloppsröret är ca 1 cm lägre än utsugsröret dessutom

Du kan dra slang direkt från utgången på reservoaren till pumpens ingång, och fylla på och testa om det blir luftbubblor.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Du kan dra slang direkt från utgången på reservoaren till pumpens ingång, och fylla på och testa om det blir luftbubblor.

Bra idé, tack för tipset!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk

Btw skall fläktkontakten in i pwr eller cpu uttagen?

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av limited_edition:

Btw skall fläktkontakten in i pwr eller cpu uttagen?

CPU eftersom det är en processor fläkt

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av 3K^:

CPU eftersom det är en processor fläkt

kontakten kom från pumpen men det har löst sig

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt