Elektronisk Kalender

Permalänk
Medlem

Elektronisk Kalender

Hej!
Vi har en traditionell familjekalender hemma, där vi skriver upp vad alla i familjen har för aktiviteter eller påminnelser under veckan. Problemet är att ofta händer det att man skriver upp nya aktiviteter på mobilen, men glömmer skriva upp det i familjekalendern. Detta uppskattas oftast inte av de andra i familjen. Då har jag kommit på tanken att man kanske kunde använda någon billig surfplatta som en elektronisk kalender, som synkar mot familjens mobiler. Skriver man upp något i sin mobils kalender, så uppdateras också surfplattan och kanske till och med allas mobiler. Är det någon som vet om detta skulle fungera? Min fru och son har androidmobiler och jag har en Nokiamobil. Jag har hört någonstans att man kan använda Exchange för att synka mobilen, detta kan även jag få till min Nokia, så där kanske finns någon gemensam nämnare. Surfplattan jag har kollat in har Android 2.1. Behövs det någon särskild kalender för detta ändamål(om det nu går att ordna) eller funkar den inbyggda kalendern i surfplattan? Kan man koppla mer ett konto till den?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du skapar ett google-konto, sen ställer du in mobilerna att synka kalendern till den(minns dock inte om det går på Nokia, beror i och för sig på OS). Logga in på google-kontot i surfplattan så dyker allt upp.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Eller så tar man hem Buissness calendar från andriod market som man lägger in allas kalendrar i som automatiskt synkar. Det har vi sjukt smidigt, man behöver inte ens lägga in det i nåt annat allt bara blir rätt

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Du skapar ett google-konto, sen ställer du in mobilerna att synka kalendern till den(minns dock inte om det går på Nokia, beror i och för sig på OS). Logga in på google-kontot i surfplattan så dyker allt upp.

Tack får prova det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

Eller så tar man hem Buissness calendar från andriod market som man lägger in allas kalendrar i som automatiskt synkar. Det har vi sjukt smidigt, man behöver inte ens lägga in det i nåt annat allt bara blir rätt

Tack för svaret. Tror dock inte det finns till min Nokia, men skall dubbelkolla.

Permalänk

Du behöver inte ha Buissness calendar på din nokia, bara uppdatera den kalender som du sedan lagt till i buissnescalendar på tablet:en.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080