Lagra på HDD:n istället för SSD:n?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Lagra på HDD:n istället för SSD:n?

Jag kör Windows 7 på min SSD och använder min HDD som lagringsenhet. Problemet är att alla program (förutom dokument, filmer och musik) måste installeras på SSD:n, annars funkar de inte. Om jag installerar ett program på min HDD så slutar det oftast med att programmet inte hittar (typ) Temp foldern etc, som finns på SSD:n. Finns det inget sätt att installera program på HDD:n och använda dem därifrån? Jag vill helst inte att tex VLC, Diablo etc ska ta upp plats i SSD:n när det inte behöver den extra kraften.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Asså, man anger VAR man installerar skiten, ange någon lämplig mapp utanför SSD'n, funkar 100% på HDD så varför inte på SSD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av jookeer:

Asså, man anger VAR man installerar skiten, ange någon lämplig mapp utanför SSD'n, funkar 100% på HDD så varför inte på SSD?

Så fort jag gör det så får jag ett fel meddelande när jag installerar/startar ett program från HDD:n. Slutar med att jag installerar allt på SSD:n för annars funkar ingenting.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Så om du väljer att istallera på hdd under installationen så funkar det inte? För du kan ju inte flytta programmappen när det är installerat!

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Maj 2007

Jag har en OS ssd och en lagrings hdd och de funkar kanon har skapat en mapp som heter program på hdd'n och kör alla mina program därifrån. ibland får man gå in i vissa program och ändra sökvägar och sådant men annars inga problem.

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Fixade problemet. Saken var den att jag ändrade från RAID till AHCI när jag hade installerat Windows 7 så fick installera om Windows 7 nu för att det skulle funka.