Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av jonataan.host:

Har sett det men dem bilderna var ingen höjdare Men någon annan som vill visa upp sin dator?

Se mitt galleri

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Se mitt galleri

Får jag använda dem bilderna då?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Hjälpsam

Får jag använda dem bilderna då?

Sure, men med omnämning på cred-sidan

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Sure, men med omnämning på cred-sidan

Vi kan nog peta in ditt namn någonstans

Permalänk
Medlem

Ehm... nu kanske detta är fel ställe i forumet för detta men hur ser detta ut?

<?php
// -=INSERT RIGHT INFO HERE=-
$con = mysql_connect("localhost","peter","abc123");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

// Create database
if (mysql_query("CREATE DATABASE my_db",$con))
{
echo "Database created";
}
else
{
echo "Error creating database: " . mysql_error();
}

// Create table
mysql_select_db("my_db", $con);
$sql = "CREATE TABLE Cpu
(
Tillverkare varchar(25),
Socket varchar(25),
Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Gpu
(
Gpu Tillverkare varchar(25),
Gpu Formfaktor varchar(25),
Gpu Socket varchar(25),
Gpu Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Mobo
(
Cpu Tillverkare varchar(25),
Gpu Form varchar(25),
Ram Form varchar(25),
Ram Typ varchar(25),
Chassi Formfaktor varchar(25),
Socket varchar(25),
Max Ram int,
Ram Hastighet(MHz) int,
Antal Portar int,
Hdd Formfaktor varchar(25),
Cd Formfaktor varchar(25),
Hdd Rpm int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Chassi
(
Chassi Formfaktor varchar(25)
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Hdd
(
Hdd Power(MHz) int,
Hdd rpm int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Cd
(
Cd Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Audio
(
Audio Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Natagg
(
Max Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE kylning
(
Cpu Socket varchar(25),
Cpu Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Floppy
(
Floppy Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Ram
(
Typ varchar(25),
Formfaktor varchar(25),
Storlek int,
Socket varchar(10),
Hastighet int,
Ram Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Ovrigt
(
Ovrigt Power(MHz) int
)";

// Execute query
mysql_query($sql,$con);

mysql_close($con);
?>

Permalänk

Jag behöver fler som kan skänka bilder på sin dator. Gärna bilder som står ut. Och det ska vara på komponenterna på olika sätt

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

Förresten så kommer jag att uppdatera hemsidan lite då och då så lägger den i första inlägget så man lätt hittar dit och kan kolla har nu fixat med knapparna: http://orienteraren.se/byggdindator

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förresten så kommer jag att uppdatera hemsidan lite då och då så lägger den i första inlägget så man lätt hittar dit och kan kolla har nu fixat med knapparna: http://orienteraren.se/byggdindator

Måste tyvärr säga att jag inte är något stort fan av designen på hemsidan. Det är för mycket "90-tals-hemsida" över det hela. Dessutom är språket inte heller det bästa. Dock så tycker jag idéen är mycket bra och kommer garanterat att följa hur detta projekt artar sig.

Permalänk
Skrivet av knuspaflex:

Måste tyvärr säga att jag inte är något stort fan av designen på hemsidan. Det är för mycket "90-tals-hemsida" över det hela. Dessutom är språket inte heller det bästa. Dock så tycker jag idéen är mycket bra och kommer garanterat att följa hur detta projekt artar sig.

Säg vad som är fel på den och vad som kan ändras istället för att säga vad den ser ut som tack
Och texten skrev jag väldigt fort. Ska läsa igenom det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

Ehm... nu kanske detta är fel ställe i forumet för detta men hur ser detta ut?

<?php
// -=INSERT RIGHT INFO HERE=-
$con = mysql_connect("localhost","peter","abc123");
if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

// Create database
if (mysql_query("CREATE DATABASE my_db",$con))
{
echo "Database created";
}
else
{
echo "Error creating database: " . mysql_error();
}

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Cpu
(
Tillverkare varchar(25),
Socket varchar(25),
Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Gpu
(
Gpu Formfaktor varchar(25),
Gpu Socket varchar(25),
Gpu Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Mobo
(
Gpu Form varchar(25),
Ram Form varchar(25),
Ram Typ varchar(25),
Chassi Formfaktor varchar(25),
Socket varchar(25),
Max Ram int,
Ram Hastighet(MHz) int,
Antal Portar int,
Hdd Rpm int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Chassi
(
Chassi Formfaktor varchar(25)
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Hdd
(
Hdd Power(MHz) int,
Hdd rpm int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Cd
(
Cd Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Audio
(
Audio Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Natagg
(
Max Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE kylning
(
Cpu Socket varchar(25),
Cpu Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Floppy
(
Floppy Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Ram
(
Typ varchar(25),
Formfaktor varchar(25),
Storlek int,
Socket varchar(10),
Hastighet int,
Ram Power(MHz) int
)";

// Create table
$sql = "CREATE TABLE Ovrigt
(
Ovrigt Power(MHz) int
)";

// Execute query
mysql_query($sql,$con);

mysql_close($con);
?>

Skulle någon vilja säga mig varför detta inge fungerar? den skapar inte tabellen ;'(

Permalänk
Medlem

Säg vad som är fel på den och vad som kan ändras istället för att säga vad den ser ut som tack
Och texten skrev jag väldigt fort. Ska läsa igenom det.

Kan själv inte ge några konkreta exempel på hur designen bör vara då jag själv inte har särskilt stor erfarenhet av att bygga hemsidor, därav gör jag inte det. Det kanske inte ni/du heller borde göra utan överlåta det till någon som arbetar med webbdesign. Har ni inte en stilren hemsida som visar på att ni är professionella kan ni lika gärna lägga ner idén med en gång. Inget illa ment, vill bara poängtera vikten i design och funktionalitet. Ni har mycket bra idéer men hur det utförs är extremt vitalt för projektets överlevnad.

Permalänk
Medlem

jag gillar hur sidan ser ut. dock är jag ju en av dem som aldrig kommer använda den ^^

Permalänk
Skrivet av Prophan:

Kan själv inte ge några konkreta exempel på hur designen bör vara då jag själv inte har särskilt stor erfarenhet av att bygga hemsidor, därav gör jag inte det. Det kanske inte ni/du heller borde göra utan överlåta det till någon som arbetar med webbdesign. Har ni inte en stilren hemsida som visar på att ni är professionella kan ni lika gärna lägga ner idén med en gång. Inget illa ment, vill bara poängtera vikten i design och funktionalitet. Ni har mycket bra idéer men hur det utförs är extremt vitalt för projektets överlevnad.

Ja, vet att utseendet är viktigt för att få ett bra intryck. Men jag tycker inte det verkar något fel på den...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av liten1:

jag gillar hur sidan ser ut. dock är jag ju en av dem som aldrig kommer använda den ^^

Tack tycker jag också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

Skulle någon vilja säga mig varför detta inge fungerar? den skapar inte tabellen ;'(

Nu e jag inte super haj på just php med mysql, men använder du dig utav din skapade databas? "use database" istället för "select database"
Får ursäkta mig om jag inte har suttit mig tillräckligt i koden.

Permalänk
Medlem

Ja, vet att utseendet är viktigt för att få ett bra intryck. Men jag tycker inte det verkar något fel på den...

Finns olika definitioner på "fel". Koden är förmodligen relativt korrekt skriven så därav är sidan inte "fel" på det sättet. Å andra sidan känns designen väldigt utdaterad och rent av tråkig och intetsägande, enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Nu e jag inte super haj på just php med mysql, men använder du dig utav din skapade databas? "use database" istället för "select database"
Får ursäkta mig om jag inte har suttit mig tillräckligt i koden.

detta får jag då som fel.

Fatal error: Call to undefined function mysql_use_db()

så det måste alltså vara select. eller förstod jag fel nu?

Permalänk
Skrivet av Prophan:

Finns olika definitioner på "fel". Koden är förmodligen relativt korrekt skriven så därav är sidan inte "fel" på det sättet. Å andra sidan känns designen väldigt utdaterad och rent av tråkig och intetsägande, enligt mig.

Headern känns ju modern och menyn men vet inte hur jag ska "förnya" resten av den, tips?

Visa signatur

Permalänk

finns ju en rätt stor anledning till att de inte har gjorts tidigare, folk kommer hävda att enligt er pckonfigurator ska de här fungera, men alla vet att de alltid kan finns problem med kompabilitet med saker som borde fungera ihop. Å då har ni ett problem som butik.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Headern känns ju modern och menyn men vet inte hur jag ska "förnya" resten av den, tips?

Mitt bästa tips är att kika på andra hemsidor som du gillar och ta inspiration därifrån.

Som sagt tänker jag inte ge några designtips eftersom min kompetens inom webbdesign inte sträcker sig långt.
Däremot kan jag kolla med mina vänners webbyrå ifall de har tid för att ge lite konkreta tips åt er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

finns ju en rätt stor anledning till att de inte har gjorts tidigare, folk kommer hävda att enligt er pckonfigurator ska de här fungera, men alla vet att de alltid kan finns problem med kompabilitet med saker som borde fungera ihop. Å då har ni ett problem som butik.

Inte om man gör det grundligt + att vi bygger ihop o testar det innan leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

detta får jag då som fel.

Fatal error: Call to undefined function mysql_use_db()

så det måste alltså vara select. eller förstod jag fel nu?

Ser man på, googlar jag lite så ser jag att php använder termen "select" när mysql använder "use".
Du hade rätt från början, "mysql_select_db" är korrekt

var någonstans får du fel?
Testa steg för steg, samtliga steg. Typ för kontroll av select...

if(!mysql_select_db("my_db", $con)) { echo "database select fail"; } else { echo "hurra"; }

mina php skills är inget att hänga i julgranen dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Ser man på, googlar jag lite så ser jag att php använder termen "select" när mysql använder "use".
Du hade rätt från början, "mysql_select_db" är korrekt

var någonstans får du fel?
Testa steg för steg, samtliga steg. Typ för kontroll av select...

if(!mysql_select_db("my_db", $con)) { echo "database select fail"; } else { echo "hurra"; }

mina php skills är inget att hänga i julgranen dock

Själva grejjen är att det verkar som om den skiter i o lägga in tabellerna utan bara slänger in databasen

Permalänk
Skrivet av Prophan:

Mitt bästa tips är att kika på andra hemsidor som du gillar och ta inspiration därifrån.

Som sagt tänker jag inte ge några designtips eftersom min kompetens inom webbdesign inte sträcker sig långt.
Däremot kan jag kolla med mina vänners webbyrå ifall de har tid för att ge lite konkreta tips åt er.

Ska göra det Och hade varit schysst att få kritik från folk som arbetar med det. För jag vill koda det, vill nämligen hålla på med sånt här och så lär man ju sig på vägen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

Inte om man gör det grundligt + att vi bygger ihop o testar det innan leverans

Er idé är alltså att göra en webb-baserad datorbutik som bygger ihop datorer? Jag trodde ni bara ville utforma ett smidigt "bygg-ihop"-system.

Permalänk
Skrivet av Prophan:

Er idé är alltså att göra en webb-baserad datorbutik som bygger ihop datorer? Jag trodde ni bara ville utforma ett smidigt "bygg-ihop"-system.

Vi får se hur långt det går

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska göra det Och hade varit schysst att få kritik från folk som arbetar med det. För jag vill koda det, vill nämligen hålla på med sånt här och så lär man ju sig på vägen

Hur gammal är du? Det finns bra utbildningar på högskolenivå som du kan söka till.
Är det kodning eller design du vill arbeta med? Ganska stor skillnad mellan dessa två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Hur gammal är du? Det finns bra utbildningar på högskolenivå som du kan söka till.
Är det kodning eller design du vill arbeta med? Ganska stor skillnad mellan dessa två.

Jag håller mig till kodningen, men även detta går åt helvete idag...

Permalänk
Medlem

Grymt bra idé! Hoppas ni lyckas

Som vissa andra sagt, hemsidan ser inte jättefräsch ut :/ Får en tråkig känsla när jag kommer in där...

Permalänk
Skrivet av Prophan:

Ehhh, jag är 15?
Helst både och Även kunskap bakom datorer och nätverk

Visa signatur