Permalänk
Medlem

Hur flyger man reaplan?

som sagt jag suger påt, men de mest jobbiga är att jag aldrig har några raketer? bara MG.... måste jag levla upp min Jet´s skill för att få det ?

samt vill man ha decoy å släppa på X knappen men finns ikke..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Mitt problem är att jag alltid blir nerpangad innan jag hinner döda något.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

köp en xbox360 kontroller. helt omöjligt med musen och tangentborted IMO. Sen tycker jag att dom har gort det för svårt att flyga generelt också. jag undviker allt med flyga i det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

som sagt jag suger påt, men de mest jobbiga är att jag aldrig har några raketer? bara MG.... måste jag levla upp min Jet´s skill för att få det ?

samt vill man ha decoy å släppa på X knappen men finns ikke..

sånna saker kommer när du lyckas levla upp! för att undvika locks kan du flyga lågt och bakom berg och sånt. överlever du lite längre. sedan måste du hålla in a/d,s,shift om du vill göra skarpa kurvor. man gör snävare kurvor om man boostar när men svänger. annars är det bara att försöka komma bakom andra jets och puffra dom i rumpan! enklaste sättet att levla på. försök även göra lite flygningar över någon flagga som håller på att bli tagen och håll bara in lmb och hoppas på kills eller assist GL

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Jag köpte en billig joystick, bra mycket lättare att flyga med den än med tgbord imo..

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

köp en xbox360 kontroller. helt omöjligt med musen och tangentborted IMO. Sen tycker jag att dom har gort det för svårt att flyga generelt också. jag undviker allt med flyga i det spelet.

360 kontroller i PC verision eller? har 2st till 360 i vardagsrummet dock trådlösa..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

sedan måste du hålla in a/d,s,shift om du vill göra skarpa kurvor. man gör snävare kurvor om man boostar när men svänger.

Man svänger betydligt mycket snabbare om man bromsar, det går segare att svänga om man boostar.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Jag köpte en billig joystick, bra mycket lättare att flyga med den än med tgbord imo..

vart å vad köpte du har tittat en del men iom att jag är vänsterhänt så funkar inte alla jojjar för mig.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

sånna saker kommer när du lyckas levla upp! för att undvika locks kan du flyga lågt och bakom berg och sånt. överlever du lite längre. sedan måste du hålla in a/d,s,shift om du vill göra skarpa kurvor. man gör snävare kurvor om man boostar när men svänger. annars är det bara att försöka komma bakom andra jets och puffra dom i rumpan! enklaste sättet att levla på. försök även göra lite flygningar över någon flagga som håller på att bli tagen och håll bara in lmb och hoppas på kills eller assist GL

att hålla in afterburnern " boosten " ger bara längre kurvor.... använde den innan en kurva släpp afterburner'n och sväng sedan.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Känns som om jag har skrivit detta några ggr nu, men eftersom det är en dedikerad tråd får jag bidra med input.

Har själv bindat "pitch up" till space ger samma resultat som videon Jerkanftw postade med skillnanden att du inte behöver switcha högerhanden mellan mus och tangentbord.

Öva på att svänga runt medan du exprimenterar med att tappa "s" eller broms, då kommer du att upptäcka att de högsta g-krafterna (snabbaste svängradien) får du om du försöker hålla en hastighet av 300-310 med vanliga fighterjets. (frogfor/thunderbolt har nog en annan hastighetsgräns)

När jag blir jagad av jets kör nästan alltid en Split S för att sedan svänga kraftigt åt höger/vänster, detta i kombination med snabb svängradie gör att i 9 fall av 10 så tappar förföljaren bort dig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Split_S

Permalänk
Skrivet av WDac:

360 kontroller i PC verision eller? har 2st till 360 i vardagsrummet dock trådlösa..

Köpte också en, men märkte snabbt att du flyger överlägset bäst med mus/tangetbord.

Permalänk
Medlem

jag köpte min joystick på kjell & co, 249kr har jag för mig.. de hade en modell som skulle passa både vänster och högerhänta har jag för mig, den var lite dyrare dock..

Mumspojken, man kanske flyger bäst med mus/tgb, men jag tyckte det var lättare att lära sig flyga med joystick iaf

Wdac: ta bort alla filtreringar på servrar osså söker du på learn to fly, finns ett antal servrar där man nästan blir lämnad ifred om man säger att man vill lära sig flyga

Permalänk
Skrivet av Mumspojken:

Köpte också en, men märkte snabbt att du flyger överlägset bäst med mus/tangetbord.

Det är väl olika från person till person, jag kör inte jets, men heli kör jag ganska mycket, och då kör jag med mus och tangentbord, de flesta tror att man kör med joystick eller gamepad när man flyger bättre än medelmåttet, men det är ju vanesak och hur man själv tycker det fungerar, vissa joysticks tycker jag inte om, men jag älskar att flyga heli med musen, då jag var trogen BF vietnam heli pilot

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

jag kör idag endast med TGB och ingen mus,, de funkar bättre men inte alls bra,, de blir inte så mjukt som jag vill ha det när jag skall skjuta ner andra det blir ryckigt stökigt svårt å träffa osv.. beställde en PC 360 kontroller för 199:- på webhallen.. plockar ut den imorrn.

EDIT tack för tipset om learn to fly server´s

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Man svänger betydligt mycket snabbare om man bromsar, det går segare att svänga om man boostar.

Om du varierar med broms och boost så går det fortare, fortare än broms och W.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

I början är det otroligt j*vla svårt. Lyckades inte hålla plan/helikopter i luften över 2 sek!

Gissa om man va gillad på servern

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiwi11:

I början är det otroligt j*vla svårt. Lyckades inte hålla plan/helikopter i luften över 2 sek!

Gissa om man va gillad på servern

flyga omkring är längre inget problem, dock att kunna träffa någon annan å döda.. de är mer omöjligt för mig då jag aldrig kan hålla siktet på skiten jag vill ha kaputt på ...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

flyga omkring är längre inget problem, dock att kunna träffa någon annan å döda.. de är mer omöjligt för mig då jag aldrig kan hålla siktet på skiten jag vill ha kaputt på ...

Byt över till musen när du har linat upp dig för att skjuta, mycket lättare att träffa då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

flyga omkring är längre inget problem, dock att kunna träffa någon annan å döda.. de är mer omöjligt för mig då jag aldrig kan hålla siktet på skiten jag vill ha kaputt på ...

Då skall du använda dig utav musen mer precision på siktet kan du inte få med ngt annat än musen
själv spelar jag endast med musen, ev så byter jag till 3e person när jag blir "jagad" av ett annat plan och då kör jag med tangenterna för att lättare kunna manöverera svängarna på bästa sätt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Byt över till musen när du har linat upp dig för att skjuta, mycket lättare att träffa då.

Indeed, att bara använda tangentbordet är typ omöjligt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

men musen är ju råsvårt å flyga med.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Man svänger betydligt mycket snabbare om man bromsar, det går segare att svänga om man boostar.

jag tycker det verkar som om det går lättare att svänga om man både bromsar och boostar man liksom skjuter runt den svårt att förklara ^^ måste testas...

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

360 kontroller i PC verision eller? har 2st till 360 i vardagsrummet dock trådlösa..

Finns en typ av trådlös adapter till usb som man kan koppla till datorn. Tror den kostar runt 100-300kr.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Läste tråden för 1-2h sen och tänkte att jag var tvungen att lära mig nu har jag missiler så nu är det otroligt mycket lättare att få död på motståndaren. är nästan omöjligt att använda LMG. Mitt tips är att lära sig flyga med mussen försökte med tangentbord då alla sa att det var lättast men är ju omöjligt att träffa då om man ska bli bra är mus ett måste enligt mig.

Om ni har svårt att hitta fiender är mitt tips bara att lägga sig på en nivå hålla inne D och sen hålla inne höger-musknapp och kicka runt hittar du någon är bet bara att börja jaga dem.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av WDac:

som sagt jag suger påt, men de mest jobbiga är att jag aldrig har några raketer? bara MG.... måste jag levla upp min Jet´s skill för att få det ?

samt vill man ha decoy å släppa på X knappen men finns ikke..

Själv använder man inte raketer alls, kulsprutan är bäst för att skjuta ner andra enligt mig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Själv använder man inte raketer alls, kulsprutan är bäst för att skjuta ner andra enligt mig.

Den är absolut bäst om man kan hantera den på ett bra sätt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

Den är absolut bäst om man kan hantera den på ett bra sätt

Använder också dock endast tangentbord.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

HUR skjuter jag mina Heatseaker´s? får inte väg dem alls nu när jag äntligen skillat upp dem.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

HUR skjuter jag mina Heatseaker´s? får inte väg dem alls nu när jag äntligen skillat upp dem.

Tryck på 2, sikta på heli/flygplan tills du hör ett långt pip sedan är det bara trycka på skjut knappen

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T