Ska köpa nytt gaming tangentbord, köpråd?

Permalänk
Medlem

Ska köpa nytt gaming tangentbord, köpråd?

Hej!
Nu hade jag tänkt köpa nytt gaming tangentbord, och jag undar vilket som är bäst.
Jag är sån som aldrig köper något billigt
Så jag vad jag egentligen (mer specifikt) är vilket är det bästa av dom bästa?
Det ska såklart vara å, ä och ö på.
(budget på 1,5 K)
Tacksam för svar
MVH xZaG.
(Jag vet inte så mycket om tangentbord, men det ska nog helst vara mekaniskt)

Permalänk
Medlem

kör på nått mekaniskt. dra till en afär och testa vilket du gillar bäst. tagentbord är väldigt individuelt

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Filco bruna

Har inte dem själv men jag har hört att det är kvalitet

Permalänk
Medlem

Alltså nu går jag ut lite från ultimate kosta mycket pengar tangentbord. Och rekommenderar microsoft sidewinder x4 visst den har inte mekaniska switchar. Och inte flashiga usb och audio uttag på tangentbordet. Men den har riktigt bra byggkvalitet och riktigt skön att spela med. Den är en av de få som klarar av testat ”THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG” och alla knappar fungerar hela tiden. För endast 300-400kr är det riktigt värt så du kan lägga pengar på annat ist.

Permalänk

SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard
Finns inget annat val!

Permalänk

Håller med dookie95 där, dra ner till närmsta butik, och testa dig fram. För vi alla gillar olika tangetbord. Men om du nu allt vill ha kanske en rekommendation så skulle det vara Microsoft Sidewinder X6, bättre än X4 och kostar ungefär lika mycket pengar Med backlight (Rött) Macro-building (c:a 90st olika macro) snabbknappar som sitter som perfekt.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Qpad mk-50/80/85. http://www.corporate.qpad.se/modules/news/
Dom har en kampanj just nu där du kan välja vilka switchar du vill ha. Om du inte kan åka till någon affär och testa switchar så kan du alltid läsa på på denna sida http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide#p... och sedan kolla på youtube för att höra hur mycket de olika modellerna låter.

Permalänk

Vad är fördelen med gaming-tangentbord? Vill inte "kapa" tråden men undrar bara vad som är skillnaden gentemot vanliga tangentbord.

Permalänk
Skrivet av BoofnBafn:

Vad är fördelen med gaming-tangentbord? Vill inte "kapa" tråden men undrar bara vad som är skillnaden gentemot vanliga tangentbord.

Finns många fördelar skulle jag säga. Macro alternativ är väl det som gör gaming tangentborden bättre än "Vanliga" tangentbord. Sen så finns det så klart fler anledningar. Men det alternativet med Macro är den största skillnaden.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

Känslan och responsen i ett mekaniskt tangentbord är oslagbar. När man väl haft ett eller spelat på ett så går det inte gå tillbaka. Lite som med kulmöss för i tiden

Permalänk
Medlem

Någon som har provat QPADs mk 85 med bruna switchar? Snälla säg hur de är isåfall!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, vet dock fortfarande inte vad jag ska köpa...
Men fick mycket tips.
Kanske ska prova åka till netonnet i örebro (det är närmast från mig).
Är det ett bra ställe att kolla på?

Permalänk

Vad du än köper, inga fula jävla skit produkter som razer, sämsta skiten någonsin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modefreacation:

Vad du än köper, inga fula jävla skit produkter som razer, sämsta skiten någonsin

Ok tack för det, nu blev det rätt så mycket lättare att välja

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZaG:

Tack för alla svar, vet dock fortfarande inte vad jag ska köpa...
Men fick mycket tips.
Kanske ska prova åka till netonnet i örebro (det är närmast från mig).
Är det ett bra ställe att kolla på?

Åk till MediaMarkt i Marieberg, strax utanför Örebro, där finns det många olika mekaniska (och vanliga) tangentbord att testa.
Men min rekommendation är nog Qpad MK-50, men som sagt, åk och känn på olika tangentbord och välj det du tycker känns bäst.

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modefreacation:

Vad du än köper, inga fula jävla skit produkter som razer, sämsta skiten någonsin

Razors mekaniska är ganska OK faktiskt, men resten nej undvik

Annars Qpad mk-50 eller 85 dessa har röda mekaniska brytare och är jämras mycket bättre än dom svarta brytarna som är på tok för tröga för typ allt
Dom röda är lätta att trycka ner, och man längtar inte efter domkraften som man gör efter 5 minuter med dom svarta

Röda och svarta är linjära och inget klick, bruna svag tryckpunkt inget klick och lätta att trycka ner, dom blå mer markerad tryckpunkt samt klickar, ganska lätta att trycka ner, men personligen skulle jag vilja ha dom en anning mer lättryckta

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tangentbord är något som är väldigt svårt att rekomendera från person till person. Men jag kan därimot säga att Q-pads tangentbord har både kvalitåé och är skönt att sitta länge vid.

Men som med allt så kommer det nackdelar. Priset är ett utav dem. Det är ett väldigt dyrt tangentbord men som jag tycker kan vara värt.

Sen har vi razer också. De gör riktigt bra tangentbord som finns i lite olika varianter.

Q-pad = http://www.inet.se/produkt/6101693/qpad-mk-85-pro-gaming-mech...

Razer = http://www.inet.se/produkt/6606132/razer-black-widow-mechanic...
Razer med ljus = http://www.inet.se/produkt/6606133/razer-black-widow-ultimate...

Men som sagt, Du bör åka till butik och känna på det innan du köper.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Permalänk
Medlem

QPAD MK-85 Pro Gaming Mechanical Keyboard ser riktigt nice ut!
Kanske nån som vet nån fysik butik som har det (man man kan ¨känna¨ lite på det) som ligger nära Eskilstuna (alltså inte 10mil bort)?
Tack för alla snabba svar

Permalänk
Medlem

Kom på att jag ska köpa ett nytt headset, med mic.
Är detta ett bra (om det är nån som vet)?
http://www.inet.se/produkt/6606146/logitech-g35-gaming-headse...
(ska snacka i skype o.s.v)

Permalänk
Skrivet av xZaG:

Kom på att jag ska köpa ett nytt headset, med mic.
Är detta ett bra (om det är nån som vet)?
http://www.inet.se/produkt/6606146/logitech-g35-gaming-headse...
(ska snacka i skype o.s.v)

Yes, det är grymt. Vilket tangentbord lutar det åt förresten?

Permalänk

Men köp inte från inet, jag köpte mina från cdon för 699kr. Kolla prisjakt så kan du spara några hundralappar, tex har komplett dessa för 799kr just nu..

Permalänk
Medlem

Top of the line säger du? Då ska du ju självklart köra på ett filco majestouch II från keyboardco! Tenkeyless varianten ser riktigt badass ut dessutom, har ett själv så jag vet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Men om du nu allt vill ha kanske en rekommendation så skulle det vara Microsoft Sidewinder X6, bättre än X4 och kostar ungefär lika mycket pengar Med backlight (Rött) Macro-building (c:a 90st olika macro) snabbknappar som sitter som perfekt.

Nja, X6 är inte bättre på allt: X4 är bättre på att hantera fler simultana knappnedtryckningar bland annat.
X6 är ju helt klart med flexibelt dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Nja, X6 är inte bättre på allt: X4 är bättre på att hantera fler simultana knappnedtryckningar bland annat.
X6 är ju helt klart med flexibelt dock.

Just det ja X6 klarar inte hur många knapptryck samtidigt Ibland kan man inte gå fram och åt sidan samtidigt som man laddar och kryper

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Jag var inne på inet igår och gjorde en redig koll på vad JAG tycker bäst om.

För det första: jag förstår inte grejen med mekaniska knappar, det är den äckligaste skiten någonsin. Prövade de olika mekaniska (blue/cherry/what not) och i min mening så sög alla.

För mig slutade med ett sidewinder x4. Mycket för att det är stört prisvärt. Det är snyggt, stilrent och lagom många extrafunktioner (macro, bakrundsbelyst). Sen att det har antighosting också är väl bara ett plus antar jag, men inget jag har märkt av speciellt.

Jag prövade x6 också, men jag tycker det är lite för pimpat. Varför skulle man vilja flytta numpad tillexempel? (det finns säkert någon som har anledning till detta men inte jag). Tyckte också att x4 hade skönare knappar, men det kan vart bara i tanken då det står att de ska ha samma typ av knappar. Men det absolut största minuset med x6 var det otroligt stora fula hjulet som bara är till för att sänka ljusstyrkan på knapparna. Att man har ett sådant hjul till volym, visst, men till knapparnas belysning? Nä fy fan. Då var x4 bättre med en knapp där man kan välja 4 olika lägen av lysintensitet.

Men men, som alla säger, åk till en affär och kolla själv. Detta är uppenbarligen otroligt individuellt. Inet är trevliga och låter dig pröva vilken sort du vill. Men om du inte har tillgång till dem så kan säkert elgiganten/mediamarkt/siba hjälpa dig också.

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk
Skrivet av Nabilon:

Jag var inne på inet igår och gjorde en redig koll på vad JAG tycker bäst om.

För det första: jag förstår inte grejen med mekaniska knappar, det är den äckligaste skiten någonsin. Prövade de olika mekaniska (blue/cherry/what not) och i min mening så sög alla.

Det är ju individuellt. Själv gillar jag mekaniska tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Mx510 är nice.

Permalänk

Logitech G19

Bästa tangent bordet någonsin med liten display på tangentbordet med macros och inställbart ljus bättre får du allt leta efter!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Har själv 6gv2 och när man är ovan är det svårt som fasen att skriva och spela på, men när man vant sig vill man inte byta tillbaka någonsin! Känslan vid varje knapptryckning och responsen från tangentbordet plus den robusta byggnaden (väger väldigt mycket för att vara ett tangentbord så det ligger stilla på skrivbordet) är suverän. Enda negativa är att det inte finns några "Stöd" på baksidan så man kan inte luta upp det och det finns inget handledsskydd. Det är dock ganska högt så att köpa ett handledsskydd med gel i på Kjell co eller claes olsson om man måste ha det passar perfekt till 6gv2. En nackdel till är att färgen på knapparna lätt blir skitiga så de ser utslitna ut.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb