Western Digital återupptar hårddisktillverkningen i Thailand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Vad annars ska man lagra sina filer på?

Molnet?

Å andra sidan sitter det hårsddiskar där med men används mer effektivt. Istället för att 4 personer har fyllt 25% av sina totalt 4 1TBhårddiskar blir det 1 på molnet.
Om de fyra har samma filer blir det ännu mer kompakt. Istället för att samma information ligger på 10 hårrdiskar (10 pers), så lagras denna enda informationen på en hårddisk (lite grovt). Tänk spotify, förut var låten X tvungen att vara på samtligas hårddiskar som ville ha den, nu kan den lagras på ett ställe.

Permalänk
Medlem

Prio 1 är: Very Large Key Account Customers - dvs OEM som Dell, HP mfl, såna som köper en långtrader om dan på löpande långa kontrakt.

Detta innebär att lösdiskförsäljarfirmorna kommer i sista hand.

VG DRÖJ - åtminstonde största delen av 2012 skall passera innan priserna är tillbaka till vårens (2011) nivåer.

Dax att rensa bort allt gammalt skit för att lämna plats för nytt tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul för dem som fortfarande envisas med att köra hårddiskar.

Envisas och envisas.... HDD fungerar och det kostar inte skjortan.

När det finns 500GB SSD med lång livslängd och ett pris under 1000:- så kan jag tänka på saken.

Permalänk
Medlem

Både goda och dåliga nyheter enligt mig.
Det är riktigt kul att de kommit igång med tillverkningen igen, men å andra sidan så är det tråkigt att de inte fyllt OEM-tillverkarnas kvoter förrän mitten av nästa år :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kilroy:

Snabbt jobbat från torrläggning till produktion på 2 veckor, riktigt imponerande måste jag säga!

Och intressant är det att det händer nu när det var snack om att dom skulle bli tvingade att sälja nån fabrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Molnet?

Å andra sidan sitter det hårsddiskar där med men används mer effektivt. Istället för att 4 personer har fyllt 25% av sina totalt 4 1TBhårddiskar blir det 1 på molnet.
Om de fyra har samma filer blir det ännu mer kompakt. Istället för att samma information ligger på 10 hårrdiskar (10 pers), så lagras denna enda informationen på en hårddisk (lite grovt). Tänk spotify, förut var låten X tvungen att vara på samtligas hårddiskar som ville ha den, nu kan den lagras på ett ställe.

Skrivet av Foxtra:

SSDar och Molntjänster.
Även om dessa inte är ett alternativ i många fall.

SSD är inte ett alternativ.

Vad pratar du om för molntjänst?
Det är sant, det används mycket effektivare. Skulle jag kunna lagra 2TB filer på molnet?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Snabbt jobbat från torrläggning till produktion på 2 veckor, riktigt imponerande måste jag säga!

Bara förnamnet... Man börjar under hur många timmar de har slitet med olika arbetslag för att få igång det så snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxtra:

SSDar och Molntjänster.
Även om dessa inte är ett alternativ i många fall.

Finns ingen möjlighet att detta skulle var ett ekonomisk eller ens teknisk genomförbart alternativ för merparten av användarna.

Permalänk
Skrivet av Svbg:

SSD är inte ett alternativ.

Vad pratar du om för molntjänst?
Det är sant, det används mycket effektivare. Skulle jag kunna lagra 2TB filer på molnet?

i slutändan, jaa för om du använder ALLA molntjänster som finns och delar upp filerna du ska spara på dom så får du nog ihop 2tb

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Finns ingen möjlighet att detta skulle var ett ekonomisk eller ens teknisk genomförbart alternativ för merparten av användarna.

de är inte så svårt att använda megaupload, rapidshare eller whatever och dela upp sina filer i tillräckligt många uppladningar?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk

Hur får jag XBMC att funka med megaupload molnet?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

de är inte så svårt att använda megaupload, rapidshare eller whatever och dela upp sina filer i tillräckligt många uppladningar?

Skulle du verkligen vilja sitta med någon av de tjänsterna för din 2TB backup? I think not.... Dessa tjänsterna är gjorda för mindre filer. För större mängder data är en liten filserver eller NAS oändligt mycket smidigare.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Skulle du verkligen vilja sitta med någon av de tjänsterna för din 2TB backup? I think not.... Dessa tjänsterna är gjorda för mindre filer. För större mängder data är en liten filserver eller NAS oändligt mycket smidigare.

fast jag gör hälldre det en gång än betala 500-1000 kronor mer för en 2tb hdd än jag kommer behöva göra om 1 månad.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Hur får jag XBMC att funka med megaupload molnet?

Om du är väldigt duktig så kanske det går att skriva ett script. Ett alternativ vore kanske en Seedbox med samba server + openvpn... Inte riktigt samma sak men det är de enda jag kunde komma på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

fast jag gör hälldre det en gång än betala 500-1000 kronor mer för en 2tb hdd än jag kommer behöva göra om 1 månad.

Skulle du vilja skriva om den meningen.... Jag förstår helt ärligt inte vad du menar.

Permalänk
Medlem

Tur jag köpte 12tb För ett halvår sen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Tur jag köpte 12tb För ett halvår sen

Skickades från m.sweclockers.com

Tankar du så mycket porr?

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Skulle du vilja skriva om den meningen.... Jag förstår helt ärligt inte vad du menar.

alltså jag jag sitter hällre i 2h och packar filer sen laddar upp dom över natten till rapidshare än betalar dom överpriser på hårddiskar som det är nu.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Snusfri

Själv siitter man med 16TB och har knappt 1TB ledigt, börja tryta, så vore skönt om priserna dyker

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Påverkas SSD-fabrikerna av detta problem? Hur har SSD priserna ändrats sen detta hände?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Påverkas SSD-fabrikerna av detta problem? Hur har SSD priserna ändrats sen detta hände?

De har gått ner i pris så inte påverkade alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Western Digital borde satsa på SSD istället.

De lagar SSD:s, googla så hittar du, ingen aning om prestana/pris och så men de tillverkar SSDs det vet jag.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Själv siitter man med 16TB och har knappt 1TB ledigt, börja tryta, så vore skönt om priserna dyker

Ett litet råd, RENSA! jag vet att det svider men det ger samma känsla som en nystädad lya

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Vad bra. Då kanske man kan köpa en 1TB Western Digital Green till HD-PVR:en för 549 Kr lagom till midsommar. Får hålla mig till de 250GB som den har nu.

Permalänk
Medlem

Haha.. Den dagen molnet ersätter lagring i svenssons datorer... Kommer aldrig att hända.. Kan ni tänka er att gå in på elgiganten och köpa en burk där lagringen består av en värdekupong på 500 gb på dropbox ed.?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!! Började bli trångt med mina 40TB, ska fylla på med 40TB till så fort som möjligt nu.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Haha.. Den dagen molnet ersätter lagring i svenssons datorer... Kommer aldrig att hända.. Kan ni tänka er att gå in på elgiganten och köpa en burk där lagringen består av en värdekupong på 500 gb på dropbox ed.?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det kan jag tänka mig. Men det lär dröja.

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Skrivet av Porraz:

Äntligen!!! Började bli trångt med mina 40TB, ska fylla på med 40TB till så fort som möjligt nu.

Börjar bli trångt med mina 500gb...

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Haha.. Den dagen molnet ersätter lagring i svenssons datorer... Kommer aldrig att hända.. Kan ni tänka er att gå in på elgiganten och köpa en burk där lagringen består av en värdekupong på 500 gb på dropbox ed.?

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge vi bara kan ha ADSL-internet med 0,0000000003kb/s i uppladdning så skippar jag nog också det tbh Om det ens händer, så kommer det ta måånga många år innan internet-hastigheten är lika bra som SATA-hastigheten (eller vad man nu använder för kontakt då)

Permalänk
Avstängd