Permalänk

560ti vs 6950 2gb!

som rubriken lyder undrar jag om det är värt dom extra hundra lapparna från 560ti till ett 6950 2gb? har tittat på detta och tyckte det var sjukt billigt http://cdon.se/hemelektronik/gainward_geforce_gtx_560_ti_-_10... men vilket är bäst 560ti eller detta http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd6950_2gb-17046... är det där 560ti kortet bra gämmfört med tex MSI:s?

Permalänk
Medlem

Vad spelar du på för upplösning?
Samt funderar du på CF/SLI i framtiden?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Vad spelar du på för upplösning?
Samt funderar du på CF/SLI i framtiden?

alltså jag har inte köpt datorn med graffekortet än men jag kommer andvända datorn på min 32 tums lcd tv på upplösning 1280x720 eller 1920x1080 och jag vill gärna kunna stoppa in ett till kort i framtiden när jag behöver kraften. hur långt i bf3 grafikmässigt kommer jag med ett 560ti eller ett 6950 2gb alternativt två 560ti eller två 6950 2gb?

Permalänk
Medlem

6950 2gb för bf3 och andra krävande spel

Permalänk
Skrivet av muki91:

6950 2gb för bf3 och andra krävande spel

okej. men jag tror inte att jag kommer att köra bf3 ville bara ha det som exempel för att veta ungefär hur bra graffekortet är. kommer spela kanske cod4 och mw3, men vill ha ett bra och framtids säkert kort. men ni kanske kan rekomendera något annat framtidssäkert kort? cill lixom inte uppgradera kortet om 1år

Permalänk

ingen mer som vill tycka till?

Permalänk
Medlem

Tycker du ska köra på 6950 2GB om du kanske uppgraderar till CF så att inte minnet tar slut först.

Hur bra du ligger till grafikmässigt kan du snabbt kolla upp på olika reviews, men ungefär medium på BF3 med ett kort och high/ultra med två kort.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Om du prompt måste ha datorn nu tycker jag att du skall köra på 6950 2 gb då det verkar bli vanligare och vanligare att spelen fullkomligt slukar videominne. Om du dock kan vänta 1 månad så tycker jag att du skall kika på 7-serien.

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Tycker du ska köra på 6950 2GB om du kanske uppgraderar till CF så att inte minnet tar slut först.

Hur bra du ligger till grafikmässigt kan du snabbt kolla upp på olika reviews, men ungefär medium på BF3 med ett kort och high/ultra med två kort.

okej då vet jag då är jag ganska framtidsäker iallafall kommer ju spela mest cod så lär ju klara dom som släpps i framtiden?

Permalänk
Skrivet av wazzo:

Om du prompt måste ha datorn nu tycker jag att du skall köra på 6950 2 gb då det verkar bli vanligare och vanligare att spelen fullkomligt slukar videominne. Om du dock kan vänta 1 månad så tycker jag att du skall kika på 7-serien.

okej ska ju inte köpa datorn nu, kanske typ runt jul men vad kommer dom ligga på prismässigt, ungefär? samt prestanda mässigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Tycker du ska köra på 6950 2GB om du kanske uppgraderar till CF så att inte minnet tar slut först.

Hur bra du ligger till grafikmässigt kan du snabbt kolla upp på olika reviews, men ungefär medium på BF3 med ett kort och high/ultra med två kort.

han kommer nog klara high/ultra med ett kort. jag klarar high med mitt kort med 50+ fps, kör med lite motionblur då märker man inte ens fps drop ned till 35.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XboxGamern:

okej ska ju inte köpa datorn nu, kanske typ runt jul men vad kommer dom ligga på prismässigt, ungefär? samt prestanda mässigt

Det är lite svårt att säga men antagligen kommera de kosta ett par hundringar mer än dagens radeon gör. De sägs att de kommer prestera väldigt mycket bättre än dagens generation, upp till 100 %.

Permalänk
Skrivet av wazzo:

Det är lite svårt att säga men antagligen kommera de kosta ett par hundringar mer än dagens radeon gör. De sägs att de kommer prestera väldigt mycket bättre än dagens generation, upp till 100 %.

Oj det var ju bra blir nog att vänta och kolla på det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av XboxGamern:

som rubriken lyder undrar jag om det är värt dom extra hundra lapparna från 560ti till ett 6950 2gb? har tittat på detta och tyckte det var sjukt billigt http://cdon.se/hemelektronik/gainward_geforce_gtx_560_ti_-_10... men vilket är bäst 560ti eller detta http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd6950_2gb-17046... är det där 560ti kortet bra gämmfört med tex MSI:s?

Kör 2 Gigabyte 6950 2GB versionen som inte säljs mer. Men maxxar alla dagens spel.

Ligger runt 30-60 i fps när jag spelar skyrim maxxat, (MSAA) Då jag avaktiverar CF, annars ligger jag på 60- (vsýnc), Kan inget annat än rekommendera 6950. Min kompis har 560ti http://www.inet.se/produkt/5409325/msi-geforce-gtx-560ti-2048..., Han kör dem i SLI, själv får jag mer fps i spel som BF3, Skyrim, MW3. Han får högre fps i vissa spel som Crysis 2, Section 8 och Dragon Age. Tempraturen ligger vid 50grader vid belastning kan komma upp till 60. Använder mig av 4 fläktar.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av XboxGamern:

Oj det var ju bra blir nog att vänta och kolla på det

Skickades från m.sweclockers.com

Gör så, det låter bra. Sj var jag tvungen att köpa nytt nu eftersom min tjej skall få min GTX 560 Ti mainrigg, så då föll valet på 6950 2 gb. Men om 7xxx serien blir så bra som det lovas kommer nog mitt kort åka ut ur datorn snarast möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

han kommer nog klara high/ultra med ett kort. jag klarar high med mitt kort med 50+ fps, kör med lite motionblur då märker man inte ens fps drop ned till 35.

Nej Men det behöver vi inte gå in på.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Om du köper hd6950 så behöver du inte lika kraftigt nätagg speciellt om du tänker köra crossfire, så priset kanske jämnar ut sig lite.

Edit: skiljer 109watt mellan GTX560ti sli och HD6950 crossfire i sweclockers furmark test.

Permalänk
Medlem

GTX560 SLI 1GB kommer definitivt vara minnesbegränsat i krävande spel (BF3 och framtida liknande) på upplösning 1920x1080 och du kommer inte få ut mycket från ett andra kort där.